Sataa ja on niin kylmä ettå pitää kulkea pipo päässä kevytoppatakissa. Heinäkuussa! Oletteko nyt tyytyväisiä te jotka rukoiiite helteiden loppuvan?
No ei ole hellettä.
Ei pääse hame päällä istuskelemaan torikahvilaan. Ei uimarannalle bikineissä.
Kommentit (177)
Täällä on voimakasta tuulta lukuunottamatta normaali kesäsää. Aurinko paistaa ja on 18 astetta lämmintä. Ilman myrskytuulta keli olisi mitä parhain huvipuistopäivään, piknikille, rannalle, terassille jne.
Hyvin pärjää ilman pipoo ja takkia ainakin Helsingissä. Turhan tuulista, muuten ois ihan ok ilma.
Ihan mukava sää, jaksaa hyvin tehdä puutarhatöitä!
Nauttikaa lihavat nyt näistä talvikeleistä. Onneksi kesä vielä palaa Suomeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa kesäiset vaatteet, vaikka sataakin ja on hämärää. Pysyy kesämieli korkealla.
Tosi kesäiset😂
Olen tassutellut edelleenkin paljain jaloin sisällä ja ulkona nämä viileät sateiset päivät ja nyt napsahti noidannuoli! Ilmeisesti jalkoihin kävi kylmä pahasti. No nyt on villasukat jalassa
Vierailija kirjoitti:
Ihan mukava sää, jaksaa hyvin tehdä puutarhatöitä!
Mulle ja mun kivuille toi myrsky on ihan pahinta. Sisällä joudun olemaan vaikka piti joitaa pihatyöt ennen etelään lähtöä
Minä pidän lämmöstä, en pakahduttavasta kuumuudesta. Elin ison osan lapsuudestani erämaakaupungissa järven rannalla, talvet olivat usein ankaria. En ole neljännesvuosisadassakaan tottunut etelän kuumuuteen, se on ihan erilaista täällä kuin järven äärellä. Ilmankosteus toki tekee pakkasista ja muutenkin säästä paljon painostavamman. Tähän en ole tottunut sen enempää kuin vasta muutettuani.
Kyllä, ihanaa kun on viileämpää ja sataa. Sadetta tarvitaankin todella kipeästi jos ei haluta että ruoka maksaa ensi talvena maltaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näen mielessäni monet tähän ketjuun vastanneet sateen piiskaamalla järvellä SUP laudalla, uimapuvussa iho kananlihalla ja huulet sinertävinä mutta koettaen samalla vakuuttaa ETTEI TÄMÄ SÄÄ ESTÄ KESÄSTÄ NAUTTIMISTA,ASENNEKYSMYS.
Meillä 19 astetta lämmintä ja aurinko paistaa. Mitä oikein vingut?
No meillä +13 ja vettä tulee kaatamalla.
HAHHAHHAA! Kyllä se Helsinki on kauhea paikka kuten sanotaan, linnut laulaa ja aurinko paistaa :) Maalaiset palelee :D
En ole kuukauteen nukkunut niin hyvin kuin nyt säiden viilennyttyä. Kyllä se kesä jo riittikin ainakin hetkeksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa lihavat nyt näistä talvikeleistä. Onneksi kesä vielä palaa Suomeenkin.
Tee töitä niin voit lähtee lämpimään!
Olen tyytyväinen, kun tulee vettä. Mikään ei ole niin ankeaa kuin keskellä kesää kellastuneet nurmikot ja kuivuuttaan ruskeat lehdet puissä. Kesällä kuuluu olla vehreää!
Mutta muutaman päivän päästä taas lämpiää, ja olen tyytyväinen siihenkin.
Kaiken kaikkiaan vaihteleva sää on eniten mieleeni.
Yli 30-vuotiaista suomalaisista on enää vain 1/4 eli joka neljäs normaalipainoinen (kyllä, luit oikein) eli ei ihme, ettei keho kestä pientäkään lämpöä ja heti ollaan läkähdyksissä. 3/4 ylipainoisia.
Olihan nyt lämmintä, mutta ei todellakaan mitään ns. näännyttävää hellettä ja kuumuutta!
Aivan järkyttävää kyllä tuo ylipainoisten määrä, 7-vuotiaista lapsistakin jo kolmannes ylipainoisia!
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006250056.html
(Vain joka neljäs yli 30-vuotias suomalainen on enää normaalipainoinen)
https://www.laakarilehti.fi/terveydenhuolto/kolmannes-suomen-7-vuotiais…
(Kolmannes Suomen 7-vuotiaista ylipainoisia)
Vierailija kirjoitti:
Yli 30-vuotiaista suomalaisista on enää vain 1/4 eli joka neljäs normaalipainoinen (kyllä, luit oikein) eli ei ihme, ettei keho kestä pientäkään lämpöä ja heti ollaan läkähdyksissä. 3/4 ylipainoisia.
Olihan nyt lämmintä, mutta ei todellakaan mitään ns. näännyttävää hellettä ja kuumuutta!Aivan järkyttävää kyllä tuo ylipainoisten määrä, 7-vuotiaista lapsistakin jo kolmannes ylipainoisia!
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006250056.html
(Vain joka neljäs yli 30-vuotias suomalainen on enää normaalipainoinen)
https://www.laakarilehti.fi/terveydenhuolto/kolmannes-suomen-7-vuotiais…
(Kolmannes Suomen 7-vuotiaista ylipainoisia)
Koska sulle menee kaaliin, ettei ylipaino liity kuumansietoon?
Vierailija kirjoitti:
Te kylmästä ja sateesta tykkäävät ajelette varmaan lämpimillä autoilla!
Jotkut meistä kulkevat pyörillä. Ei ole kivaa kun rillit kastuu ja polkee sokeana,vaatteet kastuu ja hampaat kalisee. Sadetakki ei auta kun farkut,kengät ja sukat ovat kuitenkin märät.
Märät sormet lipsuu kohmeisina ohjaustangolla.
Voi sua!
Vierailija kirjoitti:
Olen tyytyväinen, kun tulee vettä. Mikään ei ole niin ankeaa kuin keskellä kesää kellastuneet nurmikot ja kuivuuttaan ruskeat lehdet puissä. Kesällä kuuluu olla vehreää!
Mutta muutaman päivän päästä taas lämpiää, ja olen tyytyväinen siihenkin.
Kaiken kaikkiaan vaihteleva sää on eniten mieleeni.
Ditto. Mutta on vaikea uskoa että meikäläisen toivesäätä (22 - 24 astetta ) riittäisi jopa yli heinäkuun puolivälin. Veikkaan että viimeistään ensi viikolla on luvassa jopa 27 asteen päivän ylimpiä ainakin tänne Tottijärvelle... 🤮
Minä olen kreikassa. Täällä on +35. Juon bissee uima altaalla ja katselen tätä palstaa.
Onko vaikea ymmärtää että luonto tarvitsee vettä. Samoin eläimet.
Hyvä siellä kerrostalossa olla tajumatta tätä asiaa.
Pihani on innoissaan tästä vesisateesta.
Ihanan viileää ollut! En välitä koko kesän kuumuudesta.. En kestä olla asunnossa, jossa 30C lämmintä enkä ulkona, jos ei kunnon tuulenvire.. Yöt olleet pelkkää tuskaa, nyt sentäs saanut nukuttua pari edellistä yötä parvekkeen ovi sepposen selällään ja tuuletin puhaltamassa kohti. Viime yö ilman tuuletinta, koska ulkona oli ollut sateusta, hämärää ja viileää..
Kaikki nyt ei vaan tykkää lämmöstä!