Kun oon perustoimeentulotuella ja lainasin kaverille 120e viime kuussa, niin katsotaanko se muka jotenki nyt "tuloksi" ja vähennetään tuista kun kaveri makso mulle eilen takas sen mobilepaylla?
Yks toinen kaveri sano eilen et noin ois??
Että saan nyt sit 120e vähemmän tukia???
Kommentit (58)
Kirjoita hakemukseen selvitys mistä se 120€ on tullut ja liitä varmuuden vuoksi myös tiliote missä näkyy siirtämäsi/nostamasi 120€ ja kerro päivämäärät milloin siirrot/nistot ovat tapahtuneet.
jos joudut erikseen hakemaan ensi kuussa niin taitaakohan mennäkin niin, kannattaa silti kertoa että kun haet sitä että siinä on kaksi toisiinsa liittyvää tilitapahtumaa ja niiden merkitys.
voi ei, nyt jää kaljat ja huumeet ostamatta yhdeltä päivältä
Sama torviko näitä taas kyselee? Vastahan tähän tilanteeseen vastattiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole "tuloa" vaan tuloa.
itselle antama raha on tuloa?
No sulla on ollut vipata se 120€ ylimääräistä, niin kyllä kestät hetkellisesti sen verran pudotusta tukeen.
p.s. Älä vippaa jos olet p.a
Vierailija kirjoitti:
voi ei, nyt jää kaljat ja huumeet ostamatta yhdeltä päivältä
ei suomessa saa edes kunnon huumeita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole "tuloa" vaan tuloa.
itselle antama raha on tuloa?
Jos on varaa vippailla kavereille niin selkeästi on ylimääräistä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita hakemukseen selvitys mistä se 120€ on tullut ja liitä varmuuden vuoksi myös tiliote missä näkyy siirtämäsi/nostamasi 120€ ja kerro päivämäärät milloin siirrot/nistot ovat tapahtuneet.
Lainasin käteisellä...Miten sen todistan että oon nostanu 120e ja lainannu?
ap
Kyllä se katsotaan, tyypillinen aloittelijan moka. Mikäli tt-tuesta on varaa säästää, niin sukan varteen käteisenä, ei ikinä pankkitileille. Jos lainaat jollekin rahaa, niin pyydä maksamaan aina takaisin käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Siirrä tuosta summasta 108€ takaisin kaverillesi ja selitä Kelalle, että kaverisi oli tarkoitus maksaa sinulle 12€ velka takaisin, mutta näppäilikin vahingossa 120€. Tuota "12€" velkaa ei katsota tuloksi, ja kaverisi voi sitten maksaa tuon puuttuvan 108€ sinulle käteisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Et mitenkään. Mokasit nyt, kannattaa miettiä ensi kerralla vähän paremmin etukäteen.
Perustoimeentulotuki on liian suuri, kun siittä on varaa lainailla muille.
Tässä ratkaisu. Mene töihin ja tienaa omat rahasi, niin niiden perään ei kysele muut kuin verottaja.
(Tiedän vastaavani trollille, mutta tämä viesti koskettaa kaikkia oikeitakin toimeentulotukiloisia.)
Jaa ei tällä kertaa ollut sukulainen jonka apteekkiasioita hoidit ja sait satasen?
Kyllä. Älä lainaa.