Perustoimeentulotukeani on nyt leikattu siten että minulle jää vain 345e kuussa 555e sijasta. Nyt on työhaastattelu eikä ole varaa mennä parturiin, ostaa partahöyliä tai ostaa pyykinpesuainetta...Voinko saada harkinnanvaraista toimeentulotukea noihin?
Vai pitääkö minun mennä "peikkona" työhaastatteluun haisevissa vaatteissa, pitkässä ja epäsiistissä tukassa sekä parrassa??
Kengässäkin on reikä josta tulee vesi sisään.
Aivan järkyttävä tiputus tuloissa tuo 555e -> 345e /kk. Tuolla ei vain yksinkertaisesti enää pärjää...Ruoan saa kyllä, mutta kun pitää maksaa myös puhelinlasku, hygieniatuotetteita jne niin ei vain riitä!!
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kysy kuntasi soskusta onko heillä käytössä tavaroiden lahjoitus. Tiedän kaupungin, jossa soskun aulassa oli esim kenkiä ym. joita sai ottaa. Kysy omalta sossultasi, hän kyllä antaa vinkin jos tietää kuka voi auttaa. Kysy myös diakonilta. Onnea työhaastatteluun, valmistaudu kysymyspatteristoon hyvin!
Ja muista, että 1 haastattelijan rooli on yleensä olla munapää. Katsoo kuinka reagoit paineeseen ja epämiellyttäviin asioihn.
Ai jonkun vanhat ja haisevat jalkasienikengät? Yhhyh, hyviä neuvoja taas köyhille
Jos ei kelpaa niin ole ilman, älytöntä vinkumista kun apua on saatavilla mutta et näemmä viitsi vaivautua kysymään. Trollihan tämä kylläkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä pudotettiin? Mitä jätit tekemättä?
Asunnon vuokra liian kallis jonkun kuntakohtaisen normin mukaan.
Mutta mitään en ole jättänyt tekemättä, vaan haen halvempaa asuntoa kuten heilläkin on ohjeistus
ap
Valehtelet. Tuollaisesta syystä ei alenneta perustoimeentulotukea.
NO ENHÄN VALEHTELE!
Aikaisemmin Sain 555e/kk, mutta nyt on vuokra huomioitu vain osittain perustoimeentulotuessa, vaikka sitä halvempaa asuntoa koko ajan haen!
Ja nyt jäljelle jäävä raha ei enää riitä elämiseen!!
Itse valehtelet täällä ja yrität mustamaalata minua!!!!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä pudotettiin? Mitä jätit tekemättä?
Asunnon vuokra liian kallis jonkun kuntakohtaisen normin mukaan.
Mutta mitään en ole jättänyt tekemättä, vaan haen halvempaa asuntoa kuten heilläkin on ohjeistus
ap
Jos ohjeen mukaan olisit hakenut halvempaa asuntoa kunnalta ilman mitään vaatimuksia sijainnista, varustelusta yms. Ei ongelmaa olisi. Toinen vaihtoehto on, että et ole jostain syystä ottanut halvempaa tarjottua asuntoa vastaan. Kummassa on mennyt vikaan?
MINÄ OLEN HAKENUT HALVEMPAA ASUNTOA!!! MONTAKO KERTAA SE PITÄÄ OIKEIN SANOA?
ASUNTOA EI OLE TARJOTTU, JOTEN EN OLE VOINUT OTTAA SITÄ VASTAAN!!!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs sä asut. Voisin auttaa.
T.TampereVantaa
ap
Milloin sulla on haastattelu? Voisin laittaa 15 euroa sillä saisit pestyä vaatteet ja ostettua höylän. Osta kolme teräsiä.
Mihin tuo 345 kuluu? Muuhun kuin liittymään. Vuokra lienee jo vähennetty. Käsisaippua maksaa alle 2 euroa ja sillä voi pestä myös vaatteita ainakin käsin pesten, koneessa en ole kokeillut. Partahöylät myös pari euroa. Jatkossa kannattaa ennakoida paremmin pesuaineiden loppuminen ja ostaa, kun on rahaa.
Ehkä voit katsoa ne mahdolliset lahjoituskengät ensin ja vasta sitten tuomita...
No nyt hommaat sen edullisemman kämpän ja jos pääset töihinki vielä, ni kyllä se siitä vielä iloks muuttuu tämäki elämä
Partahöylän saa kahdella eurolla, samoin shampoon. Jää vielä 341€ muihin kuluihin.
joku palstalainen voisi varmaan sopia treffit kaupalle ja ostaa pesuainetta ja partahöyliä? Itse olen niin kaukana Vantaalta, ettei valitettavasti onnistu
Vierailija kirjoitti:
No nyt hommaat sen edullisemman kämpän ja jos pääset töihinki vielä, ni kyllä se siitä vielä iloks muuttuu tämäki elämä
Ei sitä niin vain pitkäaikaistyöttömänä "hommata"
Vuokranantaja tekee valinnan...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kysy kuntasi soskusta onko heillä käytössä tavaroiden lahjoitus. Tiedän kaupungin, jossa soskun aulassa oli esim kenkiä ym. joita sai ottaa. Kysy omalta sossultasi, hän kyllä antaa vinkin jos tietää kuka voi auttaa. Kysy myös diakonilta. Onnea työhaastatteluun, valmistaudu kysymyspatteristoon hyvin!
Ja muista, että 1 haastattelijan rooli on yleensä olla munapää. Katsoo kuinka reagoit paineeseen ja epämiellyttäviin asioihn.
Ai jonkun vanhat ja haisevat jalkasienikengät? Yhhyh, hyviä neuvoja taas köyhille
Kuulehan ap kun kirppareilta ostavat vaatteita, kenkiä ym ihan työssä käyvätkin.
Itse en hyväksy että kotia pitää vaihtaa. Näen työtoiminnassa sellaisia jotka on reikäsissä vaatteissa. Hoikat sitten ostaa kirppikseltä vaatteet.
Mulla on naapurin lapselle pieneksi jääneet kengät :D ja olen työssäkäyvä aikuinen (pienikokoinen nainen).
Vierailija kirjoitti:
Yhyy.. Kukaan ei elätä minua raukkaa, itsekö pitää itsensä elättääkin?
SITÄHÄN HÄN YRITTÄÄ!!!
Vierailija kirjoitti:
Itse en hyväksy että kotia pitää vaihtaa. Näen työtoiminnassa sellaisia jotka on reikäsissä vaatteissa. Hoikat sitten ostaa kirppikseltä vaatteet.
Häh?
Kavereita tai sukulaisia ap:lla ei ole lainkaan joilta voisi pyytää höylän tai pesuainetta, voi raukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä niin vain pitkäaikaistyöttömänä "hommata"
Vuokranantaja tekee valinnan...
ap
Totta tuokin varsinkin, jos luottotiedot on menny ja kenties aikaisempia häiriöitä asumisen kanssa tai vuokrien maksuissa
Pelkkä trollaus ja höpö höpö:))))))))))))))))))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhyy.. Kukaan ei elätä minua raukkaa, itsekö pitää itsensä elättääkin?
SITÄHÄN HÄN YRITTÄÄ!!!
Ei yritä vaan mesoaa täällä tilanteestaan vaikka voisi etsiä auttavia tahoja netistä, niitä kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Nyt saa taas työssäkäyvät kadehtia näitä suuria tukia
Niin, me maksamme ne joka kuukausi ja voimme katsoa palkkakuitista, miten kolmasosa tuloista menee ap:n kaltaisille "rahat on loppu, koska kieltäydyin työnhausta" -tyypeille. Ap saa lisäksi kaikki asumiskulut, terveydenhuollon, lääkkeet jne. maksutta, joten reilusti yli 1000 e/kk verottomana ei mielestäni ole mitenkään pikkujuttu, kun se maksatetaan muilla.
Vantaa
ap