Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustoimeentulotukeani on nyt leikattu siten että minulle jää vain 345e kuussa 555e sijasta. Nyt on työhaastattelu eikä ole varaa mennä parturiin, ostaa partahöyliä tai ostaa pyykinpesuainetta...Voinko saada harkinnanvaraista toimeentulotukea noihin?

Vierailija
03.07.2023 |

Vai pitääkö minun mennä "peikkona" työhaastatteluun haisevissa vaatteissa, pitkässä ja epäsiistissä tukassa sekä parrassa??

Kengässäkin on reikä josta tulee vesi sisään.

Aivan järkyttävä tiputus tuloissa tuo 555e -> 345e /kk. Tuolla ei vain yksinkertaisesti enää pärjää...Ruoan saa kyllä, mutta kun pitää maksaa myös puhelinlasku, hygieniatuotetteita jne niin ei vain riitä!!

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan tämän hallituksen aikana.Kyllä se aloitettiin Sannan aikana, koska se kestää kuukausia saada tämä vastaus ja tämä hallitus ei ole kunnolla ehtinyt lämmittämään tuoleja eduskunnassa. 

Vierailija
82/92 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole osannut lukea päätöksiä etkä oikeasti toimia niiden mukaan. Ei riitä pelkkä asunnon hakeminen, vaan se pitää todistaakin, ja lisäksi ei kelpaa että mitä tahansa edullisempaa asuntoa hakee. Johonkin noista tai molempiin nyt tyssäsi.

Jos olet tyytymätön päätökseen, voit valittaa.

Olen hakenut edullisempaa asuntoa kelan ohjeistuksen mukaisesti, ja myös todistanut sen ohjeistuksen mukaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
84/92 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen yksi höpöhöpö juttu. Kerro syy miksi leikattu? Tulot nousseet, menot pienentyneet vai mikä? Lakeja ei ole vastikään muutettu mihinkään.

Vierailija
85/92 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
86/92 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://asunnot.lahitapiola.fi/asuntohaku/?kaupunki=Vantaa&kaupunginosa…

Tuolla vapaita asuntoja alkaen 650e/kk

Kyllä minä tiedän että netissä on halvempia asuntoja, mutta minä en asukasvalintaa tee!

Vierailija
87/92 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen yksi höpöhöpö juttu. Kerro syy miksi leikattu? Tulot nousseet, menot pienentyneet vai mikä? Lakeja ei ole vastikään muutettu mihinkään.

Kahella ekalla sivulla vastasin jo kaksi kertaa.

Ap

Vierailija
88/92 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mikä on varmaa niin se, että täällä uikuttamalla et saa euroakaan.

Yhteys:

- kunnan sossuun

- kirkon diakoniatyöhön

- ruokajakeluun ja hyväntekeväisyysjärjestöihin kuten Hope ry:hyn

Vierailija
89/92 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaanko perusosaa todella vähentää tuolla perusteella? Olen luullut, että asumismenot huomioidaan vain jatkossa sen normin mukaisesti, mutta siihen perusosaan ei ole vaikutusta.

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maaran-alentaminen

Vierailija
90/92 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidaanko perusosaa todella vähentää tuolla perusteella? Olen luullut, että asumismenot huomioidaan vain jatkossa sen normin mukaisesti, mutta siihen perusosaan ei ole vaikutusta.

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maaran-alentaminen

Perusosaan se juurikin vaikuttaa. Mistäs muusta ylimääräinen nyhtäistäisiin pois.

Vierailija
91/92 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattais kieltäytyä työstä ja asua liian kalliissa asunnossa. Miksi et ole mennyt töihin? Turha itkeä. Töissä käydään niin on varaa elämiseen. Ei ole muiden asia kustantaa elämistäsi.

Vierailija
92/92 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannattais kieltäytyä työstä ja asua liian kalliissa asunnossa. Miksi et ole mennyt töihin? Turha itkeä. Töissä käydään niin on varaa elämiseen. Ei ole muiden asia kustantaa elämistäsi.

En ole kieltäytynyt töistä, ja haen halvempaa asuntoa.

Luitko edes viestejä?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi