Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä kaupan hiusväri harmaille hiuksille!

Vierailija
03.07.2023 |

Kokemuksia!

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole rahaa mennä kampaajalle??

Kyllä on köyhää porukkaa 🤣🤣

Idiootti.

Kävin itse kolmella eri kampaajalla: ensimmäinen hyvä, mutta jäi hoitovapaille. Seuraava värjäsi aivan väärän värin ottamatta huomioon hiuksen omaa väriä. Kolmas jätti ruman ja epätasaisen juurikasvun näkyviin.

Nykyään värjään itse ja tulee todella luonnollinen ja hyvännäköinen. Teen huolellisempaa työtä kuin kumpikaan kahdesta viimeiseksi kokeillusta kampaajasta. Hinnaksi tulee 10-25 eur.

Kävin kesällä kysymässä kampaamoliikkeestä paljonko pitkään tukkaani maksaisi tehdä luonnollisen näköinen värjäys ilman värikypäräefektiä. Kuulemma alkaen 390 eur, mutta voisi mennä yli neljänsadankin. Ei mitään takeita, että tulisi edes itseäni miellyttävä lopputulos. Saan tuolla rahalla kivan viikonloppuloman.

Hyvin huomaa, ettet ole kovinkaan ymmärtävä ihminen, kun kuvittelet kysymyksessä olevan raha-asia. Kampaamot harvoin onnistuvat, joten mieluummin etsii itse sopivan värin, jota voi käyttää myös jatkossa juurikasvuun.

Vierailija
82/86 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksy luonnollinen värisi. Se on kaikkein tyylikkäin valinta ja nykyään myös trendikäs. Katso kuvia ja videoita joissa harmaahiuksiset nähdä antaa kauneusvinkkejä niin näet, että se ei ole nykyään mikään häpeän asia.

Tätä mieltä olen nuorena naisena. 

Tuu sit sanomaan, kun olet viittä vaille kuusyks, niin kuin minä olen. 

Sitä ennen: sorry, en kuuntele keskenkasvuisen neuvoja. Kasva ensin mieleltäsi aikuiseksi ettet sorru enää alentuvaisuuteen. 

Missä iässä sinä lopetat alentuvaisuuteen sortumisen? Et ainakaan vielä ole siinä onnistunut. Minä vain sanoin, että olet luonnollisena kaunis, kiva kun osaat loukkaantua siitäkin. Äitini on harmaa ja niin aion minäkin olla tuossa iässä. Ja kyllä, äitini on aina ollut hyvin kaunis nainen, ei mikään tantta.

Eikös harmaita hiusvärejä saa nykyään ostettua kaupasta? Mitäs jos värjäisit sellaisella ja voisitte olla äitisi kanssa vaikka heti samikset? Eikö kuulostakin herttaiselta? Äiti ja tytär, ihanat harmaapäät, mmmmm. Chef's kiss! 😘

Sanot tämän kuin se olisi vitsi, mutta mielelläni tekisin tämän 🥰 äitini on ihana. En vaan halua värjätä hiuksiani. Harmi, että joillekin oma väri on niin epämieluisa, että se aiheuttaa näin vahvoja antipatioita ja neurooseja vielä vanhuudessa, ja on valmis altistamaan itsensä ja ympäristön näille kemikaaleille, ettei tarvitse katsella omaa aitoa itseään peilistä. Kukakohan teidät on saanut häpeämään itseänne näin paljon? Se on ihan turhaa, toivottavasti säästätte tässä ekonomiassa rahanne ja opitte rakastamaan ja kunnioittamaan itseänne (ja äitejänne 💝) sellaisina kuin olette. Te olette niitä ihania harmaapäitä, ilman mitään sarkasmia Samaan aikaan voitte olla paljon muutakin, vaikka uranaisia tai miesmagneetteja, jos haluatte.

No, minun äitini on kuollut, kuoli 15 vuotta sitten melkein 86-vuotiaana. Ja värjäsi hiuksiaan loppuun asti, viimeisinä vuosinaan minä olin apuna hiusten huuhtelussa. Hän ei koskaan halunnut olla harmaa mummo, koska se ei sopinut hänen persoonaansa. Äiti oli mieleltään nuori loppuun asti, ja viimeiseen kesäänsä saakka täysin kiinni tässä nykymaailman menossa.

Ettäs kehtaat arvostella itsellesi täysin vieraiden ihmisten valintoja elämässä. No, Siperia se vielä sinuakin opettaa. Se on aina hyvä muistaa. 

Kaikki ei halua sinulle pahaa, mutta sinun vastauksesi ovat kyllä täynnä pahantahtoisuutta ja ilkeyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksy luonnollinen värisi. Se on kaikkein tyylikkäin valinta ja nykyään myös trendikäs. Katso kuvia ja videoita joissa harmaahiuksiset nähdä antaa kauneusvinkkejä niin näet, että se ei ole nykyään mikään häpeän asia.

Tätä mieltä olen nuorena naisena. 

Tuu sit sanomaan, kun olet viittä vaille kuusyks, niin kuin minä olen. 

Sitä ennen: sorry, en kuuntele keskenkasvuisen neuvoja. Kasva ensin mieleltäsi aikuiseksi ettet sorru enää alentuvaisuuteen. 

Missä iässä sinä lopetat alentuvaisuuteen sortumisen? Et ainakaan vielä ole siinä onnistunut. Minä vain sanoin, että olet luonnollisena kaunis, kiva kun osaat loukkaantua siitäkin. Äitini on harmaa ja niin aion minäkin olla tuossa iässä. Ja kyllä, äitini on aina ollut hyvin kaunis nainen, ei mikään tantta.

Miten se liittyy minuun ja muihin, jotka haluavat värjätä hiuksensa? Olkoon äitisi vaikka kalju, se ei minun elämääni kuulu millään tavalla. Etkä sinäkään. 

Capisce?

Älä ole noin herkkä. Toinen yrittää olla lempeä ja sinä muutut siiliksi. Chillaa.

Kenenkään ei ole syytä tyrkyttää mielipiteitään tarkoituksena saada toinen muuttamaan käsityksensä. Ihan sama tapahtuuko se "lempeästi" vai suorasanaisesti.

Miksi hän ei saa sanoa mielipidettään? Ei ole pakko olla samaa mieltä. 

Nuoret ei saa Suomessa olla mitään mieltä, sen sijaan heitä kohtaan saa sitten raivota ja kaikki henkinen väkivalta on hyväksyttyä. Sitten boomerit miettii, miksei lapset enää puhu heille. Jännä.

Vierailija
84/86 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos harmaita on vasta vähän, voi laittaa ohuita, vaaleampia raitoja.  Sekaväriset hiukset näyttävät kivalta. 

Vaaleahiuksisen harmaantuminen on ihan eri asia kuin brunetin harmaantuminen. Moni vaihtaakin blondiksi, kun harmaita tulee: silloin ne eivät erotu kummemmin eikä juurikasvu herätä huomiota samalla tapaa kuin tummahiuksisella.

Minulla on lähinnä yksittäisiä valkoisia, lyhyinä töröttäviä hiuksia päälaella. Ne näyttävät hassuilta ja nypin niitä välillä pois. Tyveen voi tuputtaa ruskeaa hiuspuuteria tai kuivashampoota, siinä kaikki.

Se harmaantuvatko hiukset lienee geneettistä. Usein luonnostaan tummatukkaisilla tulee sitä hopeaa hiuksiin. 

Kun taas jos on tyypillinen suomalainen, samea tummanvaalea (tiskiveden sävyinen) väri, se ei välttämättä muutu yhtään miksikään iän myötä.  

Tämä väri ei ole kaunis nuorena, eikä vanhanakaan.

Vierailija
85/86 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmaa sopii, jos olet värityypiltäsi kylmä talvi tai kesä. Mutta jos hehkut syksyn ruskan ja kevään kirkkaissa väreissa, värjää mielummin vaikka oranssinpunaiseksi, semmoisen luonnollisen. Lämpö saa ihon ja kasvonpiirteet hehkumaan, harmaa on kuin kuolinnaamion raamit

Vierailija
86/86 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

harmaa sopii, jos olet värityypiltäsi kylmä talvi tai kesä. Mutta jos hehkut syksyn ruskan ja kevään kirkkaissa väreissa, värjää mielummin vaikka oranssinpunaiseksi, semmoisen luonnollisen. Lämpö saa ihon ja kasvonpiirteet hehkumaan, harmaa on kuin kuolinnaamion raamit

Jep. Jos ihon pohjasävy on lämmin tai keltaiseen menevä, harmaa hius ei näytä sen kanssa hyvältä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi