Siis onko totta, että nämä instassa lärviään kuvaamalla jopa yli 200 000 euroa vuodessa tienaavat
sometähdet olisivat ostaneet seuraajia jolloin mainostajat maksaisivat näille käytännössä tyhjästä? Ja eikö ne kuvatkin ole manipuloituja joten eihän tuossa ole mitään aitoa. Eikä siellä siis voisi aivan hyvin olla joku tekoälyn tuottama virtuaalihahmo jota kuvitteelliset seuraajat seuraisivat.
Olenko nyt aivan hakoteillä?
Kommentit (6)
En tiedä tästä skenestä, mutta kyllähän tämmöistä voi tapahtua.
Sama asia kun se että striimataan ja view-botataan omaa kanavaa jolloin mainoksia näytetään boteille.
Tervetuloa oikeaan maailmaan vai miten se sanottiin Matrixissa. Noinhan se on... Ne on kirjaimellisesti bottiarmeijoita mitkä pyörittää sitä koko helahoitoa, ja kun mä puhun boteista mä en tarkoita mitään yksinäistä Ukrainabottia jossain yksiössään vaan oikeaa tietokonetta.
Tätä samaa tapahtuu myös maailmanlaajuisesti esim isojen artistien musiikin pusaamisessa taulukoiden huipulle....
Seuraavaksi kun katsotte esim Youtubesta jotain niin kiinnittäkää huomio niihin kommentteihin esim, ne on botteja suurinosa. Samoin tykkäykset.
Saman voi katsoa esim Suomessakin artisteja ketkä pyörittää esim SPOTIFYÄ, siellä on kirjaimellisesti sellasia artisteja vuosi toisensa jälkeen kenestä mä en ole koskaan kuullut mitään tai jotain vanhoja ketä porukka ei edes kuuntele.
Se on kaikki ohjattua
Katsokaa niiitä tykkääjiä niiden kuvassa ja kommentteja, ne ei oo oikeita tunnuksia ollenkaan
Eikä kunnon raha liiku instassa vaan jalkoja levittämällä muilla alustoilla.
Ei tyhmä ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.
Kun mainostaja harkitsee yhteistyötä influenserin kanssa, hän kyllä katsoo muutakin dataa kuin seuraajamäärää. Esimerkiksi seuraajien aktiivisuus, aiempien kampanjoiden onnistumisaste ym. ovat sitä dataa, jolla vaikuttaja myy näkyvyyttä mainostajille.