Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde ongelma, valkoiset valheet.

Totoik
03.07.2023 |

Kaipaisi mielipiteitä.

Ollaan oltu pari vuotta erittäin hyvässä parisuhteessa kumppanin kanssa.

Ongelmaksi on muodostumassa puolisoni valkoiset valheet. Kumpikaan meistä ei ole varsinaisesti mustasukkainen. Esim puoliso voi lähteä ulkomaan reissuun ihan vapaasti...

Ongelmaan. Suurin osa on tullut sosiaalisesta mediasta.

Tapahtumia jotka minä nään valehteluna ja puoliso ei ymmärrä ollenkaan miksi?

1. Tapaus 9kk sitten eräs henkilö kävi katsomassa minun tarinani instassa. Kysyin kuka tämä on vastaus oli joo se on mun tuttu pitkän ajan takaa..
Asiasta ei keskusteltu enempää, en kysellyt mitään..

No 3kk myöhemmin puoliso alkoi kertoa tästä henkilöstä itse ja paljastui ettei tämä olekkaan mikään vanha tuttu..

Tapaus 2. Suhteen alussa tehtiin rajoja ja keskusteltiin existä, hoidoista ym.. Kysyin onko sulla ig seuraajina/ seuraat ihmisiä kenen kanssa olet pannut tai ne on yrittäneet sua?

Vastaus oli suora EI ole ainakaan sellaisia ketä muistaisin.. Taas sama juttu tavattiin ihmisiä ja paljastui että kyseinen henkilö oli yrittänyt päästä puolison housuihin ja oli yllättäen edelleen ig
Tämäkin paljastui puolison möläytyksestä.

Tapaus 3. Liittyy 2. Puoliso on useasti kertonut tyypistä joka oli yrittänyt hänen kaveriaan, on puolison ig kaveri ja ilmeisesti aika aktiivinen siellä..

No sitten tuli taas möläytys.. Tää kaveri olikin yrittänyt mun puolisoa myös..

Mitä arvon vauva raadin mielessä liikkuisi?

Kommentit (166)

Vierailija
61/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules Totoi, kuka tässä nyt valehtelee? Sinäkö? Jos ei olekaan enää mitään ongelmaa, mitä sitten täällä vedätät ns. ongelmallasi?

Vierailija
62/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totoi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen kyttää jotai some-seuraajia ja tenttaa kumppaniltaan ovatko nämä sellaisia, jotka saattaisivat olla hänestä kiinnostuneita. Ei hyvää päivää.

Mulle tulee mieleen, että aloittaja on sairaalloisen mustasukkainen tapaus ja kumppani valehtelee päästäkseen pienemmällä draamalla.

Näin ajattelen minäkin.

Ei ole tullut - eikä tule, pieneen mieleenkään alkaa kytistelemään puolison somea. Saati utelemaan, onko siellä entisiä. Mitä silläkin tiedolla muka tekee? Ex on ex ja yleensä syystä. Ja aikuisella ihmisellä on useimmiten sitä elettyä elämää jo takanakin päin.

Toisaalta monella toimii vaisto näiden asioiden suhteen ja siitä syystä aloittaa hulluna stalkkaamisen, vaikka sellainen toiminta täyttääkin sekopäisyyden merkit.

Mitkä ovat Ap:n miehen hyvät puolet, jonka vuoksi haluat jatkaa hänen kanssaan? Tee plussat ja miinukset lista. Mielestäni tämä kertoo jo jotain, että kirjoitit asiasta tänne. Itse en haluaisi noin stressaavassa suhteessa elää.

Mä tosiaan välttelen stalkkausta koska lähestulkoon aina se vaan lisää tuskaa.

Mä oon tehnyt listan ja + on järkyttävän pitkä lista.

- on ainoastaan tämä asia ja se ettei puoliso kykene oikein ajattelemaan tätä mun kantilta.

Nythän tilanne on lähinnä se että hän miettii pitäisikö meidän erota koska mä tein tästä ongelman.. Tajuamatta etten mä ollut se kuka "valehteli" ja mölöytti totuudet.

43 jatkaa: tuo + lista on tyypillistä patologiselle valehtelijalle. Hän jos kukaan osaa imarrella, pyöritellä toisen ihmisen hunajassa. Se kuulu valehtelijan persoonaan. Henkisesti tasapainoinen ja terve aikuinen ei valehtele ns. pönkittääkseen heikkoa itsetuntoa tai muutenkaan. Miehelläsi on heikko itsetunto, johon hakee huomiota some ym. muijista.

Miksi hänen aiemmat suhteensa eivät ole jatkuneet? Valehtelun ja ehkä pettämisen vuoksi?

On ymmärrettävää, että kun valehtelija on kietonut sinut hattaroihinsa ja lemmenlurituksiin, hän ottaa kovemmat keinot käyttöön, jos sinä uskallat kyseenalaistaa valehtelun. Ja se keino on uhkailu, erotaan! Tiedän mistä kirjoitan, tämä uhkailukuvio oli viimeinen niitti siihen, että enää luotin mieheen yhtään.

Näinpä juuri ja eikös Ap:n puoliso juuri uhannut erolla, kun Ap otti ongelman puheeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totoi kirjoitti:

Katos vaan niin aloinkin. Ja kyllä pelkään eroa.

Aika monta ihmistä on koettu ja kukaan ei ole ollut lähellekkään niinkuin hän.

Ero tarkoittaisi sitä että en olisi loppuelämäni aikana ikinä niin onnellinen kuin viimeiset kaksi vuotta.

No sinun on vaan punnittava, onko suhde valehtelijan kanssa sitä, mitä haluat ja olet valmis kestämään. Itsellä sama tilanne, paitsi että olen naimisissa ja kolmatta vuosikymmentä. Ei se siitä mihinkään muutu.

Vierailija
64/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totoi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mies on patologinen valehtelija. Syy kehittymätön tunne-elämä lapsuuden perheen salailevassa ja puhumattomuuden ilmapiirissä kasvaneena. Kysy suoraan miksi valehtelet ja kerro, että valehtelu vie pohjan parisuhteen luottamukselta.

Tiedätkö, millainen suhde hänellä on vanhempiinsa? Valehteleeko heillekin? Valehteleeko kavereilleen?

Olen ollut tällaisen miehen kanssa pitkässä suhteessa, ja voit ymmärtää että se oli yhtä hel vet tiä. Hän valehteli vaikka siitä, milloin oli käynyt apteekissa, siis täysin järjettömistä asioista!

Paljastui vakavampia asioita mm. rahan käytöstä.

Salailu ja vedättäminen on valehtelijalle pakkomielle, siksi pienistäkin asioista valehtelu antaa kiksit.

Vaatii pitkän terapian, että patologinen valehtelija parantuu, jos sittenkään.

Se, että hän saa sinut tuntemaan syyllisyyttä tai mustasukkaisuutta on elinehto hänen valehtelunsa ylläpitämiselle, se ruokkii hänen epäkypsää tunnetasoa kuten pikkulapsena, jolloin hän on oppinut perheessään valehtelullaan selviämisen.

Ota selvää patologisesta valehtelusta ja tee sitten ratkaisusi jaksatko tuollaisen kanssa elämistä?

No tähän mä en usko yhtään. On hyvä suhde vanhempiin, ystäviin yms.

Väittäisin että on muissa asioissa jopa liiankin rehellinen joskus. Lue kaikkea ei tarvitsisi kertoa.

Oikeesti? Hyvä suhde, jossa valehtelulla ja salailulla ylläpitää harhaa ns. hyvästä suhteesta. Ota silmä käteen ja katsohan uudelleen miten hön toimii. Tulet yllättymään.

Vierailija
65/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totoi kirjoitti:

Ero tarkoittaisi sitä että en olisi loppuelämäni aikana ikinä niin onnellinen kuin viimeiset kaksi vuotta.

Okei, eli olet siis tosiaan läheisriippuvainen ja idealisoinut kumppanisi. Kumppanin, joka on valmis hylkäämään sinut, kun kyseenalaistat hänen valkoisia valheitaan. Tutustu trauma bondingiin. Olen kokenut saman.

Vierailija
66/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totoi kirjoitti:

No sinun on vaan punnittava, onko suhde valehtelijan kanssa sitä, mitä haluat ja olet valmis kestämään. Itsellä sama tilanne, paitsi että olen naimisissa ja kolmatta vuosikymmentä. Ei se siitä mihinkään muutu.

Täälläkin naimisissa valehtelijan kanssa, sama tilanne vuosikymmeniä jo. Ero edessä, kun aika ja elämäntilanne parempi. En aio loppuelämääni viettää sairaalloisen valehtelijan kanssa.

Vierailija
67/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totoi kirjoitti:

Okei, eli olet siis tosiaan läheisriippuvainen ja idealisoinut kumppanisi. Kumppanin, joka on valmis hylkäämään sinut, kun kyseenalaistat hänen valkoisia valheitaan. Tutustu trauma bondingiin. Olen kokenut saman.

Tän tilanteen vammaisuus on just siinä että tämä on heittämällä paras suhde missä olen ollut..

Ja näitä tapauksia on tullut ilmi harvakseltaan.

Vierailija
68/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ se että mä tavallaan ymmärrän vaikka en ymmärrä. Mä pystyn selittää itselleni tän kumppanin edellisellä suhteella ja sillä et haluaisi mulla olevan aina hyvä mieli

Vierailija
69/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totoi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totoi kirjoitti:

Tän tilanteen vammaisuus on just siinä että tämä on heittämällä paras suhde missä olen ollut..

Ja näitä tapauksia on tullut ilmi harvakseltaan.

Jos tuo on paras suhde missä olet ollut, on parisuhdehistoriasi melkoisen huono. Mikä on yhdistävä tekijä kaikissa suhteissasi? Sinä olet. Tällä en tarkoita syyllistää sinua, vaan herätellä huomaamaan, että jostain syystä hakeudut suhteisiin sinua huonosti kohtelevien ihmisten kanssa. Googlaa tuo trauma bonding tai suomeksi traumakemia tai traumasuhde. Harkitse myös terapiaa.

Vierailija
70/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa 30 pv:n ilmainen kokeilu esim. Nextorylla ja lue sieltä e-kirja Ymmärrä itseäsi, ymmärrä suhteitasi.

Mielestäni vaikutat läheisriippuvaiselta. Tuo mitä aiemmin kirjoitit, että et koskaan ole yhtä onnellinen kuin tämän valehtelijan kanssa kuulostaa niin läheisriippuvaisen selittelyltä kuin voi olla. Onni ei ole muissa ihmisissä ja on täydellistä harhaa, että luulet löytäväsi sen vain hänestä. Olethan nyt jo erittäin ahdistunut tästä koko valehtelukeissistä. Jos hän nyt pettäisi, niin selittelisit senkin vain parhain päin. Ja tuo puoliso selittäisi sen siten, että ajoit hänet siihen.

Vierailija
71/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vaihtiehtoko ei voi olla se että viihdymme tosi hyvin yhdessä. Harrastukset yhdistää meitä. Seksi on öarasta ikinä. Ei riidellä turhista. Huomioidaan toisiamme ymym.

24kk ehkä yhteensä 2-3 viikkoa on mennyt negatiivisisissa merkeissä.

Vierailija
72/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totoi kirjoitti:

+ se että mä tavallaan ymmärrän vaikka en ymmärrä. Mä pystyn selittää itselleni tän kumppanin edellisellä suhteella ja sillä et haluaisi mulla olevan aina hyvä mieli

Haluaa sulla olevan hyvä olo vai haluaa itse välttyä joutumasta vaikeaan tilanteeseen? Kumpaakohan hän oikein haluaa?

Vierailija
73/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totoi kirjoitti:

Niin vaihtiehtoko ei voi olla se että viihdymme tosi hyvin yhdessä. Harrastukset yhdistää meitä. Seksi on öarasta ikinä. Ei riidellä turhista. Huomioidaan toisiamme ymym.

Minullakin oli patologisen valehtelijan ja välttelevästi kiintyvän kanssa aivan ihana ja paras suhde 95% ajasta. Kunnes ei sitten enää ollutkaan.

Pää pois pyllystä nyt, ap.

Vierailija
74/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totoi kirjoitti:

Haluaa sulla olevan hyvä olo vai haluaa itse välttyä joutumasta vaikeaan tilanteeseen? Kumpaakohan hän oikein haluaa?

Varmaan molempia.

Vierailija
75/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totoi kirjoitti:

Minullakin oli patologisen valehtelijan ja välttelevästi kiintyvän kanssa aivan ihana ja paras suhde 95% ajasta. Kunnes ei sitten enää ollutkaan.

Mitä jos pikku muutoksilla sulla olisi ollut 100% ihana suhde.

Vierailija
76/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totoi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totoi kirjoitti:

Sivusta. Tämä. Jokainen ihminen voi muuttua jos haluaa. Nuo esimerkit eivät ole isoja asioita eivätkä välttämättä tarkoita mitään pahaa. Keskustelkaa asiat läpi. Ei aina tarvitse erota heti.

Jos suhteenne on muutoin hyvä siinä on riittävä syy avata silmät ja myöntää virheensä puolin jos toisin.

Sama 28

Vierailija
77/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totoi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totoi kirjoitti:

Sivusta. Tämä. Jokainen ihminen voi muuttua jos haluaa. Nuo esimerkit eivät ole isoja asioita eivätkä välttämättä tarkoita mitään pahaa. Keskustelkaa asiat läpi. Ei aina tarvitse erota heti.

Jos suhteenne on muutoin hyvä siinä on riittävä syy avata silmät ja myöntää virheensä puolin jos toisin.

Sama 28

Näinpä. Siis jos haluaa. Itse jäin tässä tapauksessa käsitykseen, että Ap:n puoliso ei myönnä valehteluaan ja uhkailee jopa erolla.

Vierailija
78/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään alkaa listaamaan omista kavereistani tai someseuraajistani ent. panokavereita tai entisiä poikaystäviä nykyiselle kumppanille. Menneet on menneitä ja jos suhde on päättynyt, mutta ystävyys säilynyt niin mitä se nyk kumppania rasittaa.

En kokisi olevani tilivelvollinen myöskään niistä henkilöistä, jotka ovat minua yrittäneet. Nelikymppisillä on menneisyyttä ja ihmissuhteita ehtinyt kertyä, joten se pitää kestää.

Jos minulta kysyttäisiin ap:n kysymykset niin vastaisin myöskin ei kaikkiin ja jättäisin ap:n mahdollisimman nopeasti. Myös parisuhteessa on oikeus yksityisyyteen.

Vierailija
79/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen somedraama on turhaa ja jonninjoutavaa.

Vierailija
80/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totoi kirjoitti:

Sinähän se sen vaihtoehdon päätät hyvänen aika. Jos kaikki on sinusta valehteluun verrattuna paremmin kuin hyvin, niin älä lue enää tätä ketjua, vaan jatka tyytyväisenä suhdettasi ja hyväksy valehtelu nyt ja jatkossa.

Voihan se puoliso tuosta vielä muuttua, mutta en sinuna pidättäisi hengitystäsi. Etenkin kun ei ole myöntänyt mitään eikä pahoitellut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän