Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhde ongelma, valkoiset valheet.

Totoik
03.07.2023 |

Kaipaisi mielipiteitä.

Ollaan oltu pari vuotta erittäin hyvässä parisuhteessa kumppanin kanssa.

Ongelmaksi on muodostumassa puolisoni valkoiset valheet. Kumpikaan meistä ei ole varsinaisesti mustasukkainen. Esim puoliso voi lähteä ulkomaan reissuun ihan vapaasti...

Ongelmaan. Suurin osa on tullut sosiaalisesta mediasta.

Tapahtumia jotka minä nään valehteluna ja puoliso ei ymmärrä ollenkaan miksi?

1. Tapaus 9kk sitten eräs henkilö kävi katsomassa minun tarinani instassa. Kysyin kuka tämä on vastaus oli joo se on mun tuttu pitkän ajan takaa..
Asiasta ei keskusteltu enempää, en kysellyt mitään..

No 3kk myöhemmin puoliso alkoi kertoa tästä henkilöstä itse ja paljastui ettei tämä olekkaan mikään vanha tuttu..

Tapaus 2. Suhteen alussa tehtiin rajoja ja keskusteltiin existä, hoidoista ym.. Kysyin onko sulla ig seuraajina/ seuraat ihmisiä kenen kanssa olet pannut tai ne on yrittäneet sua?

Vastaus oli suora EI ole ainakaan sellaisia ketä muistaisin.. Taas sama juttu tavattiin ihmisiä ja paljastui että kyseinen henkilö oli yrittänyt päästä puolison housuihin ja oli yllättäen edelleen ig
Tämäkin paljastui puolison möläytyksestä.

Tapaus 3. Liittyy 2. Puoliso on useasti kertonut tyypistä joka oli yrittänyt hänen kaveriaan, on puolison ig kaveri ja ilmeisesti aika aktiivinen siellä..

No sitten tuli taas möläytys.. Tää kaveri olikin yrittänyt mun puolisoa myös..

Mitä arvon vauva raadin mielessä liikkuisi?

Kommentit (166)

Vierailija
21/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes jaksaa kaivella kaikki exän ja ig-seuraajat? Aivan yks hailee, seuraako joku ex tai hoito tms somessa.

Vierailija
22/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit olla melko varma, että kumppanisi on paneskellut näiden "yrittäjien" kanssa. Aika sinisilmäistä kuvitella, ettei olisi. Hänellä on todennäköisesti ollut hyvin vilkas seksielämä ja lukuisia kumppaneita elämänsä aikana. Luultavasti hän valehtelee myös muissa asioissa kuin näissä. Itse päätät, hyväksytkö piirteen vai et.

Paneskeluun en usko hetkeäkään.. Ei ollut helppo nainen saada sänkyyn.

Se miksi mä ylipäätään otin tämän asian esiin on se että nämä tapaukset tosiaan ruokkivat mun epävarmuutta. Ja se on mun mielestä täysin turhaa.. Mutta miten mä saan puolison myös tajuamaan sen ettei ole mitään syytä muunnella totuutta tai keksiä mitään kevenneltyjä tarinoita..

Täältä kysyin lähinnä sen takia jos löytyisi kohtalotovereita, vinkkejä tai vaikka joku henkilö kuka toimii samoin ja pystyisi kertomaan miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi kyselet tuollaisia kysymyksiä?

1 tapauksessa uteliaisuutta.

Muissa tilanteissa ollaan keskusteltu parisuhteista, rajoista ja ylipäätään kaikesta tähän liittyvistä asioista.

Vierailija
24/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes jaksaa kaivella kaikki exän ja ig-seuraajat? Aivan yks hailee, seuraako joku ex tai hoito tms somessa.

Ei niitä ole kukaan kaivellutkaan. Mulle on herttaisen sama ketä siellä on.. kunhan mulle ollaan rehellinen.

Jos mä jostain syystä kysyn kuka tää Mirkka/ tai Martta on. (Olen kysynyt ehkä 5 henkilöst 2 v aikana).. odotan että vastaus on rehellinen.

Onko tämä liikaa vaadittu?

Vierailija
25/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totoi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ole kukaan kaivellutkaan. Mulle on herttaisen sama ketä siellä on.. kunhan mulle ollaan rehellinen.

Jos mä jostain syystä kysyn kuka tää Mirkka/ tai Martta on. (Olen kysynyt ehkä 5 henkilöst 2 v aikana).. odotan että vastaus on rehellinen.

Onko tämä liikaa vaadittu?

Ei ole liikaa vaadittu.

Vierailija
26/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vikaa on molemmissa. Sinä olet omistushaluinen, epävarma ja mustasukkainen, puolisosi ongelma on rehellisyydessä ja avoimuudessa. Kuulostatte molemmat pikemminkin teineiltä kuin aikuisilta ihmisiltä. Suhde EI ole "erinomainen", vaikka sen sellaisena haluat nähdäkin. Läheisriippuvuuttakin?

Sivusta.

Kommentoit. Puolison ongelma on rehellisyys ja avoimuus. Miten rehellisyys voi olla ongelma jos jää kiinni valehtelusta?

Vierailija
27/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä jos joku on yrittänyt? Sehän ei ole kelvannut.

Sillä on väliä että on valehdellut asiasta.

Aloittajalle; kuulostaa ihmiseltä joka on koukussa valehteluun. Nuo asiat joista on jäänyt kiinni valehdelleensa eivät edes ole mitään erityisen vakavia asioita, tai sellaisia joista ei vaan voisi kertoa totuutta. Jos jo tuollaiset pienemmät asiat salaa sinulta, mitäköhän paljon suurempaa kenties salaa tai pystyisi salaamaan. Kunnes siis vahingossa paljastaa itse itsensä tai puhuu itsensä pussiin.

Vierailija
28/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku ihmiset on oikeesti luottavaisia (=naiiveja, sinisilmäisiä). Ja niitä moni käyttää hyväkseen.

Vierailija
29/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle; kuulostaa ihmiseltä joka on koukussa valehteluun. Nuo asiat joista on jäänyt kiinni valehdelleensa eivät edes ole mitään erityisen vakavia asioita, tai sellaisia joista ei vaan voisi kertoa totuutta. Jos jo tuollaiset pienemmät asiat salaa sinulta, mitäköhän paljon suurempaa kenties salaa tai pystyisi salaamaan. Kunnes siis vahingossa paljastaa itse itsensä tai puhuu itsensä pussiin.

Mä luulen että tämä on peruja hänen edellisestä parisuhteesta. Oli todella mustasukkaisen kumppanin kanssa.

Mutta joo viestiisi. Kyllä mä mietin just tuotakin ja kysyinkin ihan suoraan et missä ne rajat sitten menee jos tämä on normaalia?

Vierailija
30/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vikaa on molemmissa. Sinä olet omistushaluinen, epävarma ja mustasukkainen, puolisosi ongelma on rehellisyydessä ja avoimuudessa. Kuulostatte molemmat pikemminkin teineiltä kuin aikuisilta ihmisiltä. Suhde EI ole "erinomainen", vaikka sen sellaisena haluat nähdäkin. Läheisriippuvuuttakin?

Sivusta.

Kommentoit. Puolison ongelma on rehellisyys ja avoimuus. Miten rehellisyys voi olla ongelma jos jää kiinni valehtelusta?

Hä? Tarkoitin tietenkin, että puolisolla on ongelmia olla rehellinen, siis valehtelu. Miksi vääntelet selvää asiaa?

AP:lle vielä: olen siis ollut tuollaisessa suhteessa, jossa oli valkoisia valheita, ja paljon turhemmistakin aiheista. Usko pois, et halua olla tuollaisessa suhteessa. Ongelma ei ole vain tuossa, jos olet rehellinen itsellesi. Itse en aluksi ollut, mutta minulla olikin taipumusta jäädä ei-niin-hyviin suhteisiin ja selitellä kumppanin tekemisiä ja sanomisia itselleni parhain päin.

Vierailija
31/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista tyhmintä tässä on se että mä olen tullut kerran petetyksi, todella kipeästi.

Silloin mä olin helvetin sinisilmäinen. Kuittaisin suoraan kaiken valehtelun no näitä sattuu asenteella. Tälläiset jutut eivät olisi vaikuttaneet muhun yhtään...

No nyt mä olen hyvässä suhteessa ja mä en yksinkertaisesti pysty olemaan normaali jos tapahtuu tälläistä. Mun on pakko nostaa kissa pöydälle.

Puolisosta tää sit tuntuu pahalta ja aiheettomalta syyyttelyltä. + Hän menee jotenkin tilaan jossa kuittaa vaan kaiken. Ettei tossa ole valehdeltu tää on ihan normaalia. Erotaanko.

Vierailija
32/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Olen tuo joka kirjoitti olleensa suhteessa henkilön kanssa, joka päästeli valkoisia valheita vähäpätöisistäkin asioista. Lopulta selvisi, että oli edellisessä suhteessaan, pitkässä liitossa lapsensa äidin kanssa, valehdellut suuristakin asioista kuten isoista rahaongelmista.

Vierailija
33/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totoi kirjoitti:

Kaikista tyhmintä tässä on se että mä olen tullut kerran petetyksi, todella kipeästi.

Silloin mä olin helvetin sinisilmäinen. Kuittaisin suoraan kaiken valehtelun no näitä sattuu asenteella. Tälläiset jutut eivät olisi vaikuttaneet muhun yhtään...

No nyt mä olen hyvässä suhteessa ja mä en yksinkertaisesti pysty olemaan normaali jos tapahtuu tälläistä. Mun on pakko nostaa kissa pöydälle.

Puolisosta tää sit tuntuu pahalta ja aiheettomalta syyyttelyltä. + Hän menee jotenkin tilaan jossa kuittaa vaan kaiken. Ettei tossa ole valehdeltu tää on ihan normaalia. Erotaanko.

Et ole hyvässä suhteessa. Toistan, et ole hyvässä suhteessa. Lopeta itsellesi valehtelu. Kirjoitat herran tähden vauvapalstalle puolisosi valehtelusta - se siis ahdistaa sinua todella paljon.

Vierailija
34/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totoi kirjoitti:

Et ole hyvässä suhteessa. Toistan, et ole hyvässä suhteessa. Lopeta itsellesi valehtelu. Kirjoitat herran tähden vauvapalstalle puolisosi valehtelusta - se siis ahdistaa sinua todella paljon.

Nokun olen parhaassa mitä voisin kuvitella. Siksi tämä ahdistakin ihan sikana.

Näitä tapahtumia tulee verrattain harvoin.. Jos tää olisi ihan jatkuvaa mun mielipide suhteesta olisi ihan jotain muuta.

Vierailija
35/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyssanat myös ilmeinen ongelma.

Vierailija
36/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä tiedoilla on vaikea sanoa mistä on kyse, mutta tässä vaihtoehtoja joita tulee minulle mieleen, järjestyksessä sen perusteella mikä alkuperäisestä kirjoituksesta tuli mieleen:

1. Sinä olet agressiivisesti /mustasukkaisesti kysellyt asioita, vaatinut lopettamaan kaveruuksia jne. Jolloin puoliso ei uskalla kertoa totuutta. Sitten vahingossa kertoo jotain, sinä suutut, hän ei uskalla seuraavaksikaan kertoa, möläyttää, suutut, hän salailee.

2. Hänellä on aiemmin ollut edellä mainitun kaltaisia suhteita, jolloin on oppinut että salailu on ainoa vaihtoehto. Sitten kun sinä loukkaannut salailusta, luulee hän sinun loukkaantuneen siitä asiasta ja jatkaa taas salailua.

3. Hän on saanut jostain lapsuudesta tuon salailun mallin, jolloin siitä on vielä vaikeampi päästä eroon. Usein näillä tyypeillä on myös muuta rajatonta käytöstä. Esimerkiksi: sinä selkeästi kerrot mitä tarvitset, he omassa päässä päättävät sinun tarvitsevan jotain muuta ja loukkaantuvat, kun et halunnutkaan sitä asiaa, jonka itse päättivät sinun tarvitsevan ja hyvää hyvyttään sinulle hankkivat.

4. Puolisolla on peliä tai hän pitää "varalla" noita tyyppejä. Jolloin sinun kannattaa miettiä haluatko olla suhteessa tuommoisen ihmisen kanssa.

Eli sinun kirjoitustyylistä sain fiiliksen, että olet kontrolloivan mustasukkainen, mutta on mahdollista, että tilanne on ihan toisinpäinkin.

Vierailija
37/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison puolustelija täällä hei.

Mä olen suhteessa ja toimin täysin samoin.

En itsekkään osaa selittää miksi. Puolisoni kestäisi kyllä totuudenkin helposti.

Tuntuu että on helpompi keksiä joku tarina kuin alkaa miettiä vaikuttaako tämä suhteeseen. Mitään pettämistä ei minun puolelta ole ollut ikinä. Eikä tule.

N33

Vierailija
38/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totoi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totoi kirjoitti:

Näitä tapahtumia tulee verrattain harvoin.. Jos tää olisi ihan jatkuvaa mun mielipide suhteesta olisi ihan jotain muuta.

Ota huomioon, että todennäköisesti tiedät vain osan valheista - lopuista hän ei ole jäänyt (vielä) kiinni, eikä kaikista tule koskaan jäämäänkään. Ja sinä mietit jatkossa kaikesta, onko tämä nyt totta vai ei ja mihin voit luottaa. Lopun alku menossa.

Vierailija
39/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä tiedoilla on vaikea sanoa mistä on kyse, mutta tässä vaihtoehtoja joita tulee minulle mieleen, järjestyksessä sen perusteella mikä alkuperäisestä kirjoituksesta tuli mieleen:

1. Sinä olet agressiivisesti /mustasukkaisesti kysellyt asioita, vaatinut lopettamaan kaveruuksia jne. Jolloin puoliso ei uskalla kertoa totuutta. Sitten vahingossa kertoo jotain, sinä suutut, hän ei uskalla seuraavaksikaan kertoa, möläyttää, suutut, hän salailee.

2. Hänellä on aiemmin ollut edellä mainitun kaltaisia suhteita, jolloin on oppinut että salailu on ainoa vaihtoehto. Sitten kun sinä loukkaannut salailusta, luulee hän sinun loukkaantuneen siitä asiasta ja jatkaa taas salailua.

3. Hän on saanut jostain lapsuudesta tuon salailun mallin, jolloin siitä on vielä vaikeampi päästä eroon. Usein näillä tyypeillä on myös muuta rajatonta käytöstä. Esimerkiksi: sinä selkeästi kerrot mitä tarvitset, he omassa päässä päättävät sinun tarvitsevan jotain muuta ja loukkaantuvat, kun et halunnutkaan sitä asiaa, jonka itse päättivät sinun tarvitsevan ja hyvää hyvyttään sinulle hankkivat.

4. Puolisolla on peliä tai hän pitää "varalla" noita tyyppejä. Jolloin sinun kannattaa miettiä haluatko olla suhteessa tuommoisen ihmisen kanssa.

Eli sinun kirjoitustyylistä sain fiiliksen, että olet kontrolloivan mustasukkainen, mutta on mahdollista, että tilanne on ihan toisinpäinkin.

1. Mä en ole koskaan vielä suuttunut puolisolle. En ole ikinä huutanut tai näyttänyt agressiota.

En ole koskaan pyytänyt lopettaa seuraamisen tai lopettamaan kaverisuhteita. Enkä tee ikinä mitään tuollaista.. Tuo on mun mielestä ensi askel sairaalloiseen mustasukkaisuutta.

2. Tähän laittaisin rahani. Hänen ex oli todella mustis ja ilmeisesti agressiivinen.

3. Uskoisin että puolison lapsuus on ollut todella hyvä.

4. No väkisinkin on tullut mieleen tämäkin varalla olo vaihtoehto. Suoraan pettämiseen en tosiaankaan usko.

Vierailija
40/166 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totoi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totoi kirjoitti:

Ota huomioon, että todennäköisesti tiedät vain osan valheista - lopuista hän ei ole jäänyt (vielä) kiinni, eikä kaikista tule koskaan jäämäänkään. Ja sinä mietit jatkossa kaikesta, onko tämä nyt totta vai ei ja mihin voit luottaa. Lopun alku menossa.

Niin kyllä tämäkin on ikävä kyllä käynyt mielessä.

Kuinka paljon noita valkoisia valheita tai totuuden muuntelua sit on tapahtunut..

Voin sanoa et harmittaa jos tuo puoliso pystyy lupaamaan ettei näitä enää tule. Meillä ei ole mitään hätää.