~o~ENSIKOT viikolla 50~o~
Viime viikkoiset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8997760&p=3&tmode=1&smode…
Kommentit (56)
Joskos hetken neiti vielä torkkuisi pihalla...
Ida on ollut ihan erilainen vauva viimeisen viikon ;) Onko joku käynyt sen vaihtamassa :D Yöt menee vielä suhkot normaalisti kahdella syötöllä, välillä kolmella, mutta päivät on ihan eri juttu! Ida herää klo 9-11.30 yöunilta (kuulostaa vielä hyvältä), mutta sitten ei juurikaan enää nukuta. Eilen ja toissapäivänä nukkui vain kolmet 30-45 minsan päikkärit kun ennen on huoletta nukkunut kahdet pitemmät 2-4 tuntia.
Sitten kun päikkärit on päivällä noin vähissä, niin ilta kiukutellaan ja ollaan yliväsyneitä niin ettei malta yöunille käydä ollenkaan. Eilen ja toissailtana varmaan taas 10 kertaa imetin, nostin omaan sänkyyn ja alkoi huuto, nostin taas tissille, laskin omaan sänkyyn ja alkoi huuto! Sama juttu päiväunille mentäessä. Eipä Ida enää nukahda itsekseen niin hienosti kuin ennen. Tissille vaan nukahdetaan ja siitä sitten omaan sänkyyn jatkamaan unia. Vaunuissa nukkui eilen ja toissapäivänä max. puoli tuntia! Huh huh. On tainnut Ida totuttaa äipän liian helppoon tähän mennessä :) Onneksi miehellä oli juuri 6 päivää vapaata, nyt kylläkin mies iltavuorossa!
Mutta ehkä tunnelin päässä on valoa :) Tänään Ida nukkui sisällä 2,5 tuntia ja nyt nukkunut ulkona jo 45 minuuttia :)
Tampereen treffeistä.. Tosiaan minäkin tunnistan jo Ossen ja voipi olla että Terhinkin, kun olen kuvia nähnyt. MInä olen tämmöinen blondi tummalla sävyllä blondin alla höystettynä. Ida pötköttelee luultavasti tummansini/vaaleansini/beigeissä Brion kombeissa (tai sitten huutaa pää punaisena mun sylissä :D). Kiva poppoo ollaan saatu jo kasaan...
No nyt Ida tuolla jo huutaa pää punaisena...
MiaMik ja Ida 2½ kk
No ei ihmekään kun tyttö tuolta heräsi ulkoa kun neiti oli ihan hiestä märkänä! Anoppi halusi pukea tytön ulos ja kas kummaa kun piti taas arvostella niitä vaatteita mitä päälle puetaan. Anoppi halusi pakosta laittaa Idalle villasukat vielä talvitöppösten alle kun herran jestas siellähän on -2 pakkasta!! Vaikka minä kuinka vieressä selitän että Ida hikoilee pihalla et hälle ei voi laittaa liikaa päälle. Sitten kun nostin kopan vaunuihin niin johan anoppi kiikuttaa fleecepeittoa mulle, et sekin vielä olisi pitänyt laittaa makuupussin ja vaunupeiton väliin. Villasukkia en kehdannut ottaa Idalta pois, mutta ylimääräisestä peitosta jo ärähdin ja lähdin ovet paukkuen viemään roskia :) Olipahan anopin ilme näkemisen arvoinen. Minkä takia se ei voi ymmärtää että lapset on erilaisia, ei kaikki vauvat tarvitse kaikkea mahdollista päälle ulos. Mitähän se meinaisi sitten laittaa Idalle kun pakkasta on enemmän????
Sitten pientä galluppia? Kuinka usein teitin pikkuiset tissuttelee, jotka eivät vielä soseita syö? Meillä Ida syö päivällä n. 1½ tunnin välein hereillä ollessaan, mutta välillä nyt nukkuu 3-4 tunnin päikkärit niin sitten tietenkin pitempi väli... Minusta tuo 1½ tuntuu hirveän lyhyeltä, mutta en nyt voi tyttöä alkaa nälässäkään pitää...
Meillä on ollut täällä niin kiirus viikko, nyt onneksi rauhoittui, joka päivälle jotain, neuvolaa, vaavinkaista, perhekahvilaa, hautajaiset, vierailuja, joulujuhlaa (mun työpaikan) yms. Mutta nyt onneksi rauhoittu! Ja huomenna mennään vielä käymään kaupungilla ostamassa viimeset lahjat, sit saa joulu tulla!!! Ja toivottavasti pakkaset ja lunta....
Eetun uudet mitat oli 72.3cm ja 8300g, ei ole iso poika ei!!!
Miehen ja Eetun piti mennä saunoon, mutta Eetupa sippas syöttäriin iltapuuron aikana, joten siirty niiden saunominen huomiseksi, tai siis kylpy... No, saanpahan mä ainakin enemmän aikaa miehen kanssa...
quiero, mua vähän ihmetyttää (tai pikemminkin ärsyttää!) tuo ettet saanut neuvolasta lappua jälkitarkastuksesta! Mä sain sen pyytämättä (en ois vissiin tajunnu ite ollenkaan =) ) Mutta toivottavasti sait silti hommat selviksi tuon kelan kanssa... On aina tosi ärsyttävää selvittää noit asioita tuolla... Meikäläinenkin joutu nyt hoitovapaalle siirryttäessä toimittaan jälkikäteen pari lappuu, vaikka toimistotyöntekijä sano, että paperit on kunnossa, kun vein ne henk.koht murr!
Ja vastaanpa samalla galluuppiinkin, meillä siis tissittely loppui herran omaan tahtoon viikko vajaa 10kk iässä! Nyyh!!! Niin ja meilläkin käytettiin alkuun noita rintakumeja, joista oli tosi paljon hyötyä, vissiin ilman niitä ei ois tullu imettämisestä mitään, mullehan kätilö totes synnärisalissa ¿ei näistä rinnoista mitään saa irti!¿ että ei ollut kauhean mieltä ylentävää...
Amylle onnee uuteen tupaan!!!
Napnapin tyttö harjoittelee kävelyä, vautsivau!
Hieno homma että osse pääsi turvallisesti kotiin! Ja olitte saaneet vielä kyydinkin vaihtopaikkaan.
Noista cuplatoneista... (mitenhän tuokin oikein taipuu?) Meillä autto nuo, sillon kun Eetu oli pieni. Mutta olen kyll kuullu että kaikilla ei auta, mutta pääasia ett joku helpotus löytyy, on se sitten mikä tahansa! Vauvan ja äidin parhaaksi kaikki!!!
Viiperolle paranemisia! Varmasti oli kauheaa olla mahakivun kanssa! (mulla ollut joskus viis vuotta ja kolme vuotta sitten sappikiviepäily, mitään ei kuitenkaan selvinny, ja se kipu oli jotain ihan hirveää, ei voi edes synnytyskipuihin verrata, tai no voi, mutta synnytyskivussa oli se ¿lohtu¿ että tiesi millon se loppuu!)
Meikäläinenkin tulee Tampereelle treffeille, ellei mitään katastrofia tapahdu! Mulla vaaleet olkapäille just ja just ulottuvat hiukset ja Eetulla siniset brion kombi vaunut (tai siis se ratas) taikka siniset carena easy-rattaat (päätän vasta kun lähetään, riippuu niin ilmasta...) Ja tod.näk mulla päällä valko-vihreetoppatakki.
Jaahas, varmaan jäi taas jotain kommentoimatta, mutta jääpähän jotain seuraavaankin kertaan =)
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
napero ja Eetu
kyllä se nyt on uskottava, että meillä on koliikkivauva... tai siis mä en pysty muuten selittämään noita mahakipuja. Alkavat kellontarkasti kymmeneltä illalla siitä riippumatta, kuinka hyvin tai huonosti päivä on mennyt. Eilen loppuivat tunnin jälkeen, tänään tyttö huusi ainakin tähän asti (nukkui kyllä hetken välissä). Ja taitaa vieläkin vähän yrittää koskea, mutta on jo päässyt tuohon tuijottelu ja kiljahtelu vaiheeseen. Muuten on niin ihana typy, että mitään vaikeuksia ole päivisin, mutta on hirveetä katsoa iltaisin kun toinen vaan itkee ja itkee. Tuntuu pahalta imettää, kun tietää, että kipu siitä yltyy, mutta en mä voi nälässäkään iltaisin pitää. Yks yö itkua riitti neljään asti, onneks noita ei oo kovin usein.
Eilen ku kivut loppu, tyttö makoili onnellisena omassa kopassaan ja jokelteli ja kiljahteli itsensä lopulta uneen, väänsi vielä kakat just ennen nukahtamistaan... en viitsinyt sit herättää vaan vaihdettiin vaipat seuraavalla syötöllä.
Onneks mies auttaa mua kanniskelussa, mulla kun on hirvee räkätauti. Rintatulehdukseen sain antibiootit, joiden pitäis auttaa hengitystietulehduksiinkin, mutta eipä tunnu auttavan. Onneks rintakipu on jo hellittänyt, tyttö imee taas ihan mielellään kipeetäkin rintaa. Jossain vaiheessa vähän syljeskeli sitä pois. Mutta onneks maitoo tulee ihan hyvin, paitsi ei pumppaamalla tietenkään...
Musta ei nyt tosiaan oo kommentoimaan, kun ootan vaan, että tyttö nukahtais ja pääsisin itsekin nukahtamaan. Yöllä on kuiteskin odotettavissa imetystä ja yskintää ja sitten en saa taas unta. Mutta onneks tuo neiti on niin ihana päivisin, että ei oo epätoivoa vielä. Aattelin kyllä soittaa heti maanantaina vyöhyketerapia-aikaa tytölle, jos siitä olis ees jotain apua. Ja tiistaina on lääkäri, ehkä nekin osaa sanoo jotain.
Sori tää osittainen valitusvirsi, mutta kyllähän te ymmärrätte väsynyttä äitiä. :)
-Osse ja neiti-P
Mies on pikkujouluissa ja täällä kukutaan edelleen...
Viipero, voi kurja kun kohtutulehduksen iski!!! Paranemisia sinne!! Kantoliinoja saa vaaaaaikka mistä =D ite tykkäsin Aksulla pienenä trikoisesta Pikku Ruu -liinasta ja siinä ainakin sidontaohjeet oli mukana. Sidontaohjeita ja muutenkin liinailusta kaikkea löytyy www.kantoliinakanava.fi
Osse, jaksamisia sinne koliikin kanssa. Sitä on niin voimaton olo kun pienellä on huono olla :(
Nukahtamisesta oli ollut puhetta. Meillä Aksu ei nukahda vieläkään omaan sänkyyn... syliin vaan ja sekin on kamalan taistelun takana. 30min-1h menee iltaisin sylissä nukuttamiseen. Aksu on ollut aina tosi huono nukahtaja ja huono nukkuja. Nyt ei muutamaan kuukauteen oo nukkunut yöllä yhtään yli 4,5h pätkää ja niinkin pitkä on ihan luxusta. Keskimäärin heräillään kolmen tunnin välein. Vuoden vaihteen jälkeen tosiaan sit olis tarkoitus jotain unikoulua pitää.
Meillä täällä nyt sitten sairastetaan näemmä myös... pari päivää Aksulla on vähän nenä vuotanut ja nyt sitten äsken kesken yöunien nukuttelin kaksi tuntia poikaa. Heräs ihan pirteänä syömään ja siinä huomasin, että on ihan lämpöinen. Kuumetta olikin sitten 39. Annoin supon ja vaihdoin kevyempää yöppäriä päälle. Ja tosiaan sitten sen kaks tuntia nukuttelin... kaipa tästä täytyy hiipiä pojan viereen vähitellen.
pikku-milli & Aksu 7,5kk
Jos vaikka nyt muidenkin juttuja kommentoisi :) Jos Ida vain antaa ;)
Oli ihana lukea Karssulinkin tytön kuulumisia, kun meitin tytöt on syntyneet samana päivänä. Meillä myöskin tulee Idan suusta sellaista kikatuksen esiastetta :D On se vaan niin ihanaa kuunneltavaa, vedet ihan valuu äipän silmistä kun sitä kuuntelee.
Viiperolle oli iskenyt kohtutulehdus. Toivottavasti se siitä pian paranee ja pääset masukivuista eroon. Onneksi et joutunut sairaalaan potemaan :)
Laralei oli lähdössä vääränä päivänä neuvolaan ;) Hyvä että ajoissa tajusit :) No, näitä sattuu, minä kun olin lähdössä marraskuun pakkasilla pelkät kalsarit jalassa Taysiin ;)
Liiallekin oli jo soseita tuputettu? Mikä kumma siinä on, kun terkat sanoo et soseet kehiin, jos vauva ¿pullea¿ ja samoiten jos painoa tullut liian vähän?? Kyllä teitin neidillä on komiat mitat :)
Osselle pikaista paranemista rintatulehduksesta ja flunssasta! Et pääset sit treffeille :) On varmasti kauheaa äitistä kuunnella pikkuisen kipuhuutoa, toivottavasti nyt ei koliikkia ole!
Pikku-millin Aksullekin pikaista paranemista!
Vieläkö Jennin D:lle aprikoosi maistuu, vai oliko vain ¿vahinko¿?
Mörötin. Meillä ei myöskään Ida huolinut tuon ikäisenä tuttia muuta kuin satunnaisesti. Nyt olen sen jättänyt kokonaan pois ja annan neidin roikkua illat tissillä, näin saamme pitkät yöunet :) Nukahtamiseen Ida ei ole kyllä ollenkaan huolinut tuttia, mutta olihan se kiva rauhoittaja iltaisin, kun Ida itki masuvaivoja. Nyt ne masuvaivat on onneksi takanapäin, ruisleipähän niitä sai aikaan (siis mun syömänä :D)¿
Amylle teki varmaan hyvää nukkua yö takahuoneessa :)
Kiva kun Pepsiskin kävi ilmottautumassa :)
Idapa se päätti eilen illalla nukahtaa " kerrasta" ja nukkui 8 h putkeen heräämättä klo 22.30-6.30, ihanaa!! Sitten heräsi aamulla 9.15 ja mies huuteli makkarista (olin jo itse pystyssä) että tuuppas antaa tissiä et voidaan jatkaa unia :D Minä huutelin vain takaisin et ei se enää nukahda kun on jo viitisen minuuttia kiljahdellut. No, annoin maitoa ja kuinka ollakaan neiti nukahti ja herättiin koko perhe sitten klo 10.45 :) Kävin yksin kaupassa ja Ida oli nukahtanut kiltisti isukin olkapäälle ja minä tietenkin kateellisena kun ei se mun kaa silleen nukahda ;)
Mutta nyt täytyykin tästä lähteä ulos lenkille, kun siellä on niin kiva ilma :)
jos nyt en ole ihan hirveen räkäinen, en sit taida tulla teitä tartuttamaan. Mutta jos yhtään on kohtuullinen olo, niin Sokokselle tullaan.
Mulle tuli muuten huono omatunto, kun valitin eilen niin kauheesti, vaikka tiedän pääseväni oikeesti kohtuullisen helpolla moniin muihin verrattuna. Oikeesti hävettää valittaa parin tunnin itkuista, kun osa joutuu aika paljon pitempiä kitinöitä hyssyttelemään...
Nyt meidän neiti köllii tuolla lattialla kummitätin vierellä ja kuuntelee Tiitiäisen runoja. Tykkää hirveesti, kun luetaan ja kiljahtelee välillä innoissaan. :) Iltaisin oon koettanut lukea niitä unirunoja, jos vaikka painuisivat tajuntaan ja kun tuosta mahakipuitkusta päästään toivottavasti muutaman viikon päästä eroon, niin ehkä meidän iltarutiinit rupee tuottaan tulostakin. Nythän ne menee vähän kankkulan kaivoon, kun kipuitkut alkaa sit kymmeneltä vaikka nukahtaiskin ennen sitä. No, toivossa on hyvä elää...
Mutta taidan koettaa vielä pikkutorkkuja ottaa ennen ku vieraita tulee lisää.
-Osse ja iloinen neiti
Saas nähdä miten meidän treffeille tulon käy. Akseli on ollut koko päivän 39 kuumeessa :( Raasu on ihan väsynyt ja silti yrittää kovasti leikkiä
MiaMikin Ida on alkanut nukkua huonosti - toivotaan että on vain väliaikaista! Harmillista tuo anopin kaikkitietävyys.. Mulla on ihana anoppi, mutta huomaan että neuvominen vauvanhoidon suhteen saa kyllä joskus harmistumaan. Moni neuvo saattaa kuitenkin olla sieltä 20 vuoden takaa peräisin, eikä ihan tätä päivää.. Ja äitihän vauvansa parhaiten tuntee (kyllä isikin:)
Osselle jaksamista koliikin kanssa. Turhaa podet huonoa omaa tuntoa " valittamisesta" , tottakai tuollainen mahavaivaitkuilu ja vielä yöaikaan väsyttää ja harmittaa! Itsekin toivoisi että menisi nyt muutama viikko/kuukausi nopsaan jotta päästäisiin eroon masuvaivoista ym. mutta varmaan jälkeenpäin tulee haikea olo kun vauva ei olekaan enää pieni ja aika meni niin nopeasti :) Ihanalta kuulostaa tuo teidän tytön seurustelu, hymyily ja jokeltelu! Meidän poika yrittää jokeltaa mutta ei oikein saa suustaan kuin pari hassua äännähdystä, ja hymyileekin jo päivittäin mutta vain seinällä oleville Nalle Puh -kuville. Äitiä ja isiä tuijotetaan vain naama vakavana pohdiskelevin ilmein, tai sitten katsellaan johonkin ihan muualle :) No eiköhän se hymy vielä meillekin irtoa.
Tuntuu että Cuplatoneista on ollut apua, poika on alkanut nukkuakin paljon pidempiä päikkäreitä. Nytkin nukkunut ulkona jo 2,5 tuntia, ja eilenkin otti jopa 3 tunnin unet.
Nukkuukos teidän muiden vauvat kuinka usein pihalla päikkäreitään? Kaikki vauvathan eivät taida siitä tykätä, mutta meidän poikaa tuntuu raikas ulkoilma nukuttavan.
Kohtutulehdus alkaa helpottaa ainakin kipujen osalta, tänään on ollut jo ihan hyvä vointi eikä kuumettakaan enää ole. Eiköhän tämä tästä. Pahinta olisi tosiaan ollut joutua osastolle, onneksi oli sen verran lievä (ajoissa kiinni saatu) tulehdus. Ja onneksi antibiootit ei ainakaan vielä ole lisänneet vauvalle masuvaivoja. Relatipat auttanee asiaa. Tuli muuten mieleen, että lisäisikö Ossen syömä ab-kuuri tytön masuvaivoja? Mulla sama kuuri menossa.
Jahas, nyt kuuluu ähinää itkuhälyttimistä. Pian varmaan kuuluu kutsu.
Viipero & Poitsu melkein 6 vkoa
Pikku-millille piti sanoa, että toivottavasti Aksun kuume hellittää pian! Kurjaa kun pikkuinen on kipeä :/
Meidän vauva nukkuu mahallaan! Tähän asti on aina taistellut vaan asentoa vastaan, mutta nyt aamutoimien jälkeen annoin hierontaa ja tyttö oikein pysähty kuuntelemaan sitä hommaa ja tyynty ihan rauhassa mahalleen hierottavaksi ja nukahti siihen! Osaa hienosti kääntää itse päätään puolelta toiselle, saa nähdä jos vaikka oppis olemaan mahallaan enemmänkin nyt. Voi että sitä on onnellinen kummallisista asioista... :D En vaan uskalla itse nukahtaa, jos tyttö on mahallaan.
Oli muuten hauska katsella sitä hieronnasta nauttivaa lasta. Suosittelen muitakin kokeilemaan, mä itse otin ohjeita täältä: http://www.geocities.com/miukumauku_2000/synvauvahieronta.htm
Hauskaa oli myös, ku tyttö huomasi, ettei nenän niistäminen olekaan huono asia... sellanen määrä räkää saatiin pois pikkunenästä, että typykin vaan katso äitiä ihmeissään, että ei se tainnutkaan yrittää tappaa mua tuolla niistäjällä... :) Nyt on vähän jo yskääkin ollut ilmassa, mutta eiköhän se siitä. Kokeilin yks yö sipulia makkarissa, mutten kyllä huomannut sillä mitään vaikutusta. Pitää vissiin kokeilla vielä valkosipulillakin. Mies oli vähän ihmeissään aamulla, kun löysi vauvan kopasta villasukan, joka haisi sipulille...
Eilen illalla päästiin jo kahdella hyvin lyhyellä itkukohtauksella. Omaan sänkyyn nukahtamisessa on vielä opettelemista, tykkää siellä valvoa niin kauan, että herää sit melkein heti syömään. En ainakaan osaa olla antamatta tissiä, kun sitä niin kovasti hamuaa. Sit kyllä nukkuu pidemmän pätkän, nytkin 4,5 h. Jännä, et niin vaan se rytmi alkaa löytyä, vaikkei ehkä sellanen täydellinen, mutta rytmi kuitenkin! Osaan jo itse arvioida, mitä seuraavaksi tapahtuu ja kuinka kauan tyttö nukkuu.
Hyvä että Viiperon kohtutulehdus helpottaa! mullakin rinta taitaa olla jo ihan kunnossa, en ainakaan huomaa, et punottais tai olis kamalan kipeä. Mä kyselin apteekista tuon lääkekuurin vaikutusta vauvaan, mutta ei ne oikein osannut sanoa mitään. En usko, että hirveesti on vaikutusta, koska olis kai niitä kipuja sitten ympäri vuorokauden, jos lääkkeistä johtuisivat? Tai mistä sitä tietää... eilen illalla ei muuten otettu edes disflatylia, kun en oikein tiedä auttaako se yleensäkään, samat itkut käydään kuitenkin,vaikka lääkettä otettaiskin.
Meillä tyttö ei nuku ulkona ellei me työnnellä, meillä ku ei ole parveketta, jossa nukuttaa. Eilen mies kävi pari tuntia kävelemässä ja kaupassa, ja tyttö nukkua posotti siihen päälle vielä toiset pari tuntia kotona vaunuissa fleesehaalari päällä. Oli siis aika nannaa tuo ulkona olo.
Toivottavasti Aksu paranee ja pikku-millikin pääsis treffeille! Teilläkin yöt on kovasti heräilyä vielä, mutta musta tuo 30min-1h nukuttaminen ei kuulosta ollenkaan pahalle, jos kuitenkin nukahtaa tyytyväisenä ja nukkuu sitten sen kolme tuntia. Saatte ainakin sylitellä ja olla lähekkäin!
Sitä mun pitikin kysyä, että kuinka usein teidän vauvat syö/söi alle 3kk illalla? Meillä neiti syö n. tunnin välein, mikä ei tunnu hirveän paljolta vielä. Onko muilla vielä tiheempää syönti vai onko tuo normaali tahti? Koliikkiohjeissa vaan sanottiin, että vois koettaa harventaa kahteen tuntiin syöttöjä, ettei mahaan sattuis ainakaan sen takia, että syö liian usein. Tuntuis vaan pahalta olla antamatta tissiä, jos toisella oikeesti on nälkä (ei siis vaan lutkuttele vaan syö ihan oikeesti, pahimman kivun aikaan kyllä saattaa tissilläkin itkeä, jolloin lopetan syöttämisen).
Ja MiaMikin kyselyyn - meillä syödään päivällä n. 3 h välein kun yleensä nukkuu niin paljon, illalla sit tiheemmin ja yöllä 2-3 kertaa. Idan 8h (ja vanhempien...) yöunet kuulostaa kyllä ihanilta... niitä odotellessa... :)
mörötin, mä ihan opettamalla opetin tutin, osas syödä sairaalassa mut unohti ku tultiin kotiin. Pidin välillä suussa niin kauan, että huudoltaan älys imeä. Muutamassa päivässä oppi ja nyt välillä tuntuu, et vois joskus olla ilmankin... nytkin kitisee koko ajan (siirsin omaan sänkyyn), kun tutti tippuu eikä se suussa voi hengittää ku nenä on tukossa.
amylle vielä onnittelut muutosta, kun en oo aiemmin muistanut.
Nyt annan muillekin tilaa ja koetan saada tän tytön rauhottumaan... (se niistä mahaunista..)
-Osse ja neiti-P 5vk
Kyllä meiltä nyt valitettavasti jää huomiset treffit väliin. Seuraavalla kerralla sitten!!!
Aksulla oli aamuyöstä melkein 40 kuumetta. Nyt ollaan yhdeltä menossa lääkäriin. Tuun kertomaan kuulumiset sitten. Kovasti tuo pieni yrittää olla urhoollinen ja yrittää leikkiä, vaikka väsyttää
Korvissa ei onneks ollut mitään vikaa, mutta Aksun kurkku oli kovin ärhäkkänä. Lääkäri heitti ilmaan jopa angiinan mahdollisuuden =O Käytiin nieluviljelyssä ja huomenna saa siitä vastauksen.
Voi harmi kun ette pikku-milli pääse Aksun kanssa treffeille :( Mutta tuleehan noita treffejä, voidaan vaikka tammikuulle sopia uutta päivää, jos vain innokkaita löytyy :) Pikaista paranemista sinne!!
Osse: Meillä tyttö on iltaisin ollut kans aikasmoinen imuttelija, mutta olen tosiaan antanut ollakin, kun se eka pätkä on ollut sit vähän pitempi unipätkä yöllä :) Mutta, mutta. Nyt kahtena iltana enpäs olekaan antanut tissiä enää 30-45 minsan välein, vaan pidensin väliä samaan mikä on päivälläkin hereillä ollessa eli sen 1½-2 tuntia ja näin ollen neiti nukkui viime yönä 8,5 tuntia heräämättä (klo 22.30-7), sitten syömisen jälkeen jatkoi unia klo 11 asti :) En nyt tiedä johtuiko tuosta syötön välin pidentämisestä pitkät yöunet vai onko nää kaksi yötä ollut vaan vahinkoja ;)
Minä myöskin hieroin Iitukkaa masusta iltaisin kun masuvaivoja oli. Juuri ennen nukkumaan menoa oikein öljyllä hieroin masua, selkää, käsiä ja jalkoja ja kyllä teki nannaa Idan mielestä, oikein huomasi kuinka hän rentoutui.
Ja kuulkaas Ida on nukkunut jo 1,5 tuntia ulkona :) Toivottavasti nyt alkaa taas edes se yksi pitempi päiväuni tulla takaisin päivärytmiin että ehdin vähän täällä kämpässäkin jotain tehdä :)
MiaMik ja Ida 2½kk
että imettäjät, syöttekö jotain vitamiineja?
Olen väsännyt monta päivää joulukortteja ja ristiäisten kiitoskortteja, ehnyt joulusiivousta ja se yhdistettynä Idan lyhyisiiin päikkäreihin, en ole juurikaan koneelle ehtinyt!
Jaahas, nyt tyttö jo heräsi, tuun kohta...