Persoonallisen kaunis
Mitä teidän mielestä sillä tarkoitetaan, jos jostakin naisesta sanotaan, että hän on persoonallisen kaunis? Minkä näköinen voisi ajatella sellaisen ihmisen olevan mielestänne?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Persoonallinen nainen on yleensä ruma, sitä ei vain sanota ääneen. Miehet pitävät klassisen kauniista piirteistä. Ainakin minun tuntemani miehet.
Sinun tuntemasi miehet määrittelevät kauneuden. Selvä.
Ei mikään klassisen kaunis, mutta kuitenkin onnistuu olemaan jollain lailla kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Emily Blunt. Uuh.
Kaunis kyllä, mutta ei mitenkään erityisen persoonallisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Persoonallinen nainen on yleensä ruma, sitä ei vain sanota ääneen. Miehet pitävät klassisen kauniista piirteistä. Ainakin minun tuntemani miehet.
Minun tuntemillani miehillä se on täysin päinvastoin. Monet luulevat pitävänsä perinteisen näköisistä, mutta nähty on että pasmat menevät sekaisin juuri hieman erikoisten, näyttävien naisten seurassa.
Persoonattoman kaunis on sellainen kesysievä, blaah. Heistä lähtee usein hyvin mitäänsanomaton perusturvallinen "tiedän olevani kaunis"-viba. Eivät erotu kauniiden naisten massasta mitenkään, ja miehet tykkää.
Persoonallisen kauniissa on jotain kiehtovaa, muistuttaa vaikka jotain satujen soturiprinsessaa. Tai sitten hän on tehnyt jonkun rohkean ulkonäkövalinnan ja erottuu siksi joukosta. Persoonallisen kaunis on nimenomaan kiehtova. Kaunis kuitenkin.
Tämä siis naisen vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin Tilda Swinton. Ja Eva Green, klassinen kaunotar josta raskaat yläluomet tekevät persoonallisen ja kohtalokkaan näköisen.
Eva Green on kovin paljon samannäköinen kuin The Thee Ultra Bimboosin Maria :D
Joskus seurustelun alkuaikoina kommentoin miehelleni, että minä olen tällainen tavallinen perusnätti. Mies melkein suuttui, että et todellakaan ole vaan persoonallisen kaunis! Hänelle siis tämmöinen ns. persoonallinen kauneus on ihanne.
Itse en tuollaista etumäärettä puheessani käytä, sanon vain kaunis. Mutta täällä jo mainittu Eva Green on yksi kauneimpia tietämiäni naisia. En ole edes osannut ajatella hänen persoonallisia laskeutuvia kulmiaan.
Mallimaisen kaunis. Malliksi pääsee klassinen kaunotar tai persoonallisella tavalla kaunis.
Eva Green on kyllä ihan suomalaisen kapakkaruusun näköinen tavis.
Vierailija kirjoitti:
Eva Green on kyllä ihan suomalaisen kapakkaruusun näköinen tavis.
Vau, kerro heti missä baarissa on hänen näköisiään kapakkaruusuja!