Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä narsistisesta suhteesta yli?

Vierailija
02.07.2023 |

Tuntuu että olen edelleen jotenkin kiinni exässä vaikka jätin hänet toukokuussa. Haluaisin harrastaa jonkun uuden kanssa seksiä (esim. töissä mies josta salaa haaveilen) mutta tuntuu että "pettäisin" jotenkin exää jos tekisin niin. En toisaalta haluaisi muuta kuin jotain kevyttä tapailua...

Pääseekö näistä ajatuksista ajan mittaan yli? Tuntuu että olen vielä täysin kiinni...huom. exäni petti mm. netissä ja muutenkin joten en ole todellakaan tilivelvollinen hänelle. Tuntuu silti hirveän vaikealta päästää irti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laastarisuhde ei paranna asiaa, vaan siirtää asian käsittelyä.

YouTubessa on paljon tietoa aiheesta esim Narsisti vs minä niminen kanava.

Vierailija
2/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin siinä päästäisin viimeistään irti. Eli meillä ei tullut sitä loppuelämän suhdetta. Jotenkin tiesinkin sen, mutta tiedostaminen on eri asia. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok panna jotain uutta.

Vierailija
4/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko miehesi ihaninta maailmassa?

Vierailija
5/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko miehesi ihaninta maailmassa?

No ei, loisiva ja väkivaltainen vaikka oli meillä hyvätkin hetket ja olin aikanaan hyvin rakastunut. ap

Vierailija
6/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki tietoa narsismista ja perehdy asiaan, esim. tuon yllä mainitun kanavan kautta. Erittäin hyviä ovat myös Doctor Ramani ja Danielle Radin, jolla on ihanan ytimekkäitä ja osuvia, kolmen minuutin tietoiskuja. YouTubesta löytyy aika paljon sisältöä narsismista.

Tai lue kirjoja, joissa kerrotaan narsismista, esim. Riina-Maria Metson molemmat kirjat ovat ehdottomasti suosittelemisen arvoisia (Miksi se ei vain lähde? ja Pahuuden jälkeen), samoin Tuija Välipakan Sata tapaa tappaa sielu. Jotkut haukkuvat Thomas Eriksonin kirjoja, mutta minusta sekä Narsistit ympärilläni että Psykopaatit ympärilläni valottivat näitä ilmiöitä hyvin ansiokkaasti.

Mitä enemmän saat tietoa, sitä vahvemmilla olet, kun opit näkemään ja ymmärtämään, mistä on kyse: miksi narsisti käyttäytyy niin kuin käyttäytyy (ja miten kaavamaista kaikkien narsistien käytös on!) ja miksi tällaisesta suhteesta on niin vaikea irtautua ja päästä yli. Narsistisessa suhteessa ei ole kyse rakkaudesta vaan riippuvuudesta, väkivaltaisten kokemusten aiheuttamasta traumasiteestä, ja juuri se tekee toipumisesta niin vaikeaa.

Vertaistukiryhmäkin on hyvä vaihtoehto, jos asuinpaikkasi lähellä on sellainen. Nyt ryhmät ovat kesätauolla, mutta elo-syyskuussa toiminta alkaa taas.

Nämä ovat neuvoja, joita sain itse psykiatriselta sairaanhoitajalta narsistisen suhteen päättymisen jälkeen, ja ne ovat osoittautuneet erittäin hyödyllisiksi.

Vierailija
7/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää...

Erityisesti narsistisen tai muuten epäterveen suhteen jälkeen kannattaa olla itsekseen. Jos eron jälkeen siirtyy heti seuraavaan, on suuri riski päätyä toistamaan samat virheet.

Nimim. "Kokemusta on"

Vierailija
8/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laastari voi auttaa pääsemään irti. Sen jälkeen huomaa että on niitä muitakin kuin se yksi johon jäi kiinni, ja kummasti helpottaa etäisyyden pitämistä exään.

Voihan se olla että asiaa pitää myöhemmin käsitelläkin, mutta tärkeintä on tuossa vaiheessa päästä irti jotta ei tule vedetyksi takaisin.

Vierailija
9/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa suosiolla muutama vuosi breikkiä seurustelusta ja keskittyä itsensä paranteluun ihan rauhassa. Muuten olet pikavauhtia uudessa vastaavassa suhteessa. Kirjat, youtubekanavat ja terapia hyviä apukeinoja, välillä kannattaa antaa itsellesi myös taukoja vain olla, ettei koko touhu menee itsensä jatkuvaan korjaamiseen = saat lisää stressiä elämään. Suhteesta narskun kanssa ei toivuta ihan parissa kuukaudessa eikä kyllä siinä yhdessä vuodessakaan, mitä väitetään olevan normaali aika päästäkseen suhteen yli.

Vierailija
10/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laastari voi auttaa pääsemään irti. Sen jälkeen huomaa että on niitä muitakin kuin se yksi johon jäi kiinni, ja kummasti helpottaa etäisyyden pitämistä exään.

Voihan se olla että asiaa pitää myöhemmin käsitelläkin, mutta tärkeintä on tuossa vaiheessa päästä irti jotta ei tule vedetyksi takaisin.

Ja siis itsellä on joskus helpottanut kummasti se uusi suhde/viritys.

Mutta itsekin olen nyt tilanteessa jossa jätin ajoittain väkivaltaisen ja ilkeän ku**pään, ja tekisi mieli repiä irti toiveet miehen muuttumisesta ja suhteen jatkumisesta uudella suhteella.

Mutta jokin estää, ehkä se että tiedostaa ettei uuden suhteen jälkeen olisi mitenkään enää paluuta. Eli tavallaan tuntuisi pettämiseltä.

Voi olla etten kykene pysymään poissa jos en löydä muuta seuraa.

Vierailija
11/15 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oikeasti pysty miettimään mitään suhdetta. Vähän miehenkipeä silti kyllä olen...no kai sen kanssa elää. ap

Vierailija
12/15 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös aika hajottavassa suhteessa ja olen huomannut outoja muutoksia itsessäni. Siinä suhteessa en kokenut lainkaan mustasukkaisuuden tunteita, mutta toisen kanssa yrittäessäni myöhemmin huomasin tulevani lähes hulluksi kun en voinut luottaa ja olin sairaan mustasukkainen.

Vierailija
13/15 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi parantaa narsismiasi edes intensiivisellä terapialla, mutta se saattaa hieman lieventää tulevaisuudessa muille aiheutettuja vahinkoja.

Vierailija
14/15 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea päästä yli. Itse olen terapiassa ja toivon että helpottaisi ajan kanssa kaikki se tuska mitä koin.

Vierailija
15/15 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso kaikki Eckhart Tollen videot youtubesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän