Loma ohi ja huomenna töihin. Miltä tuntuu
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa töihin meno. Mitähän työpaikkakiusaajani on keksinyt lomani aikana.
Toivottavasti ei mitään kamalaa. Voitko vaikuttaa tilanteeseen mitenkään?
Keräilen toistaiseksi vain todistusaineistoa ja koitan pärjäillä. Esihenkilö tietää tilanteen, mutta hänen tyylinsä hoitaa tätä asiaa on "anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos". No, en kyllä kovin pitkään anna. Työpaikka on muuten hyvä, mutta yksi henkilö pilaa kaiken. "
Otan osaa isosti.
Meillä kävi vastaavasti älytön munkki, kun työpaikkapaskiainen vaihtaa lomansa jälkeen toiseen työpaikkaan !!! Ja mikä parasta: sai houkuteltua kaverinsa mukaan!
Ai jessus kun on kivaa palata loman jälkeen töihin. Ei tarvi enää kuunnella eikä katsella sitä ilkeää ja vettuilevaa ja epäkohteliasta tyyppiä enää.
Vituttaa. Ahdistaa. Harmittaa ja surettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Tuo onkin ainoa syy, miksi kaipaan edellistä työpaikkaani. Sai pitää lomaa silloin kuin halusi, joten pidin viikon pätkiä ympäri vuoden. Tuntui aina, että kohta taas pääsee lomalle. Nyt on pakko pitää neljä viikkoa heinäkuussa ja sitten odotellaan talvilomaa.
Mä en kans ymmärrä tota hinkua olla lomalla kuukauden putkeen. Pidän itse 2 viikkoa kesällä, 2 viikkoa vuodenvaihteessa ja pitkät vkonloput keväisin ja syksyisin.
Tietyissä ammateissa on hyvä pitää se 4 viikkoa lomaa putkeen jotta aivot saa levähtää.
Suvaitsen epäillä, että se on enemmän luonne-, kuin ammantinvalintakysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keräilen toistaiseksi vain todistusaineistoa ja koitan pärjäillä. Esihenkilö tietää tilanteen, mutta hänen tyylinsä hoitaa tätä asiaa on "anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos". No, en kyllä kovin pitkään anna. Työpaikka on muuten hyvä, mutta yksi henkilö pilaa kaiken. "
Otan osaa isosti.
Meillä kävi vastaavasti älytön munkki, kun työpaikkapaskiainen vaihtaa lomansa jälkeen toiseen työpaikkaan !!! Ja mikä parasta: sai houkuteltua kaverinsa mukaan!
Ai jessus kun on kivaa palata loman jälkeen töihin. Ei tarvi enää kuunnella eikä katsella sitä ilkeää ja vettuilevaa ja epäkohteliasta tyyppiä enää.
Onnittelut sulle! Tätä mäkin toivon! Työpaikka olisi unelma ilman tuota yhtä henkilöä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa isosti.
Hieno homma ja tsemppiä!
Itselläni ei ole lomalla mitään tekemistä. Lomaili ahdistaa ja tylsistyttää. Vielä 3 viikkoa kärsimistä...
Vierailija kirjoitti:
Joku viikon loma on liian lyhyt palautumiseen. Kolme viikkoa vähintään pitää olla putkeen, että edes jotenkin rentoutuu. On se tietty yksilöllistä, mikä kellekin sopii.
Minusta ajatus on siinä, että stressiä ei pääse kertymäänkään, kun lomaa on vähän väliä. Tässä nykyisessä neljän viikon lomassa kerran vuoteen on ongelmana, että stressiä ja työkuormaa kertyy liikaa, josta palautumiseen menee lomapäiviä.
Kun äitini oli vielä työelämässä, sen stressi purkautui aina migreeninä, jossa meni loman ensimmäinen viikko sängyssä maatessa ja pahimmillaan oksentaessa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole lomalla mitään tekemistä. Lomaili ahdistaa ja tylsistyttää. Vielä 3 viikkoa kärsimistä...
Minäkin koin pientä yksinäisyyttä lomalla. Yritin sitten levähtää, käydä erilaisissa tilaisuuksissa, shoppailla, saunoa, lukea, katsella elokuvia, ulkoilla ja tehdä kotitöitä joita työ aikana en jaksa ja ehdi. Kävin myös kyläilemässä.
Viikon loma ohi ja toinen pidempi loma (4 viikkoa) alkaa 2 viikon päästä.
Kolme viikkoa lomaa pidetty, mutta onneksi lomaa yli viikko vielä jemmassa, osan käytän elokuussa ja loput myöhemmin jos lähtee pienelle reissulle. :) Mutta tosiaan samaa kuten moni, että aika sellainen tyhjä fiilis tällä hetkellä kun miettii että huomenna töihin, mutta onneksi kesän pitäisi taas olla vähän rauhallisempaa aikaa niin uskon että ihan mukavasti lähtee sujumaan hommat.
Työmyyrä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku viikon loma on liian lyhyt palautumiseen. Kolme viikkoa vähintään pitää olla putkeen, että edes jotenkin rentoutuu. On se tietty yksilöllistä, mikä kellekin sopii.
Minusta ajatus on siinä, että stressiä ei pääse kertymäänkään, kun lomaa on vähän väliä. Tässä nykyisessä neljän viikon lomassa kerran vuoteen on ongelmana, että stressiä ja työkuormaa kertyy liikaa, josta palautumiseen menee lomapäiviä.
Kun äitini oli vielä työelämässä, sen stressi purkautui aina migreeninä, jossa meni loman ensimmäinen viikko sängyssä maatessa ja pahimmillaan oksentaessa.
No on sitä lomaa enemmän kuin 4 viikkoa vuodessa, jos on täydet lomaoikeudet. Plus tietysti kaikki palkalliset vapaapäivät päälle.
Viddu et viduttaa, vedän kohta kännit ja otan saikkua koko viikon.
Mulla on loma vasta tulosa 4 vko päästä :)
Mua ei ahdistanut etukäteen, mutta viime viikolla kun palasin töihin tajusin miten väsynyt siihen hommaan olen.
Heh, minulla alkaa loma 7. elokuuta ja palaan töihin 3. syyskuuta eli neljä viikkoa lomaa. En ikinä ottaisi lomaa heti juhannuksesta niin että joutuisin takaisin töihin jo heinäkuussa.
Olen pitänyt kesälomani elokuussa jo yli 10 vuoden ajan ja se on mahtavaa. Sää on yleensä suosinut, on vielä tosi lämpimiä aurinkoisia päiviä, mutta ei ahdistavan kuumaa. Sitten kun koulut alkavat on kaupungilla ihanan väljää.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ahdistanut etukäteen, mutta viime viikolla kun palasin töihin tajusin miten väsynyt siihen hommaan olen.
Juurikin tuo. Palasin tänään töihin ja niin väsynyt myös tähän hommaan.
Ei ole vielä loma alkanutkaan, alkaa 2vkon kuluttua kunhan tämä sairausloma loppuu.
Viikko vielä saikkua jäljellä, sitten pääsen töihin. Jännittää ja samalla odotan jo innolla. Pitkä tauko takana.
Kesäloman paikkaa ei ole vielä edes sovittu ja pitämättä on vielä iso osa viime vuoden lomistakin, yhteensä jotain 50 päivää. Pidän lomia varmaan pienissä erissä pitkin vuotta. Mutta katsotaan nyt ensi, miten työnteko lähtee sujumaan ja mitä esimies sanoo suunnitelmaani.
Harva muukaan saa, mutta se näyttää aikanaan cv:ssä hyvältä. Ainakin itse onnistuin muuttamaan sen paremmaksi työpaikaksi ja palkaksi. Sitä paitsi kun pomo oli lomalla, oli tosi vapauttavaa, kun sai tehdä työnsä kuten parhaaksi näki.