Loma ohi ja huomenna töihin. Miltä tuntuu
Kommentit (98)
Työmyyrä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkoi juuri loma, mutta ahdistaa kun joudun tehdä työasioita lomallakin. Eli eka lomaviikonloppu on mennyt vaan ahdistuessa siitä, että joudun kuitenkin tekemään töitä ja koko ajan on työjutut sitten mielessä, vaikka yrittäisikin rentoutua.
Samoin täällä. Työasioita hoidin eka lomaviikolla ja ajatukset työasioissa.
Mikä teidät pakottaa? Tosin itsekin vastaan työpuheluihin lomalla. Konetta en avaa, mutta aina voin muutaman sanan vaihtaa, koska se vähentää työhönpaluustressiä. Vaan jokainen tavallaan.
No pelkästään se että tulee puhelu tai viesti jos joku kiireinen työasia jäänyt vaiheeseen ennen lomalle lähtöä.
Ahdistaa ja kutittaa, kaiken lisäksi olen pomon sijainen koko heinäkuun, mutta en saa siitä mitään korvausta.
Voisiko joku kertoa mitä hauskaa tässä videossa on?
Kuukausi ihanaa lomaa takana. Neljä viikkoa töitä ja sitten 1,5 viikon lomalle. Sillä ajatuksella jaksaa aamulla nousta toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jippii, lopultaki neljän viikon helvetti on ohi
Mikä tekee lomasta helvetin?
Koko ajan hehkutetaan kuinka hauskaa on lomalla, jatkuvasti keksitään uusia projekteja jotka pitää saada valmiiksi, pakollinen reissu johonkin joka ei kiinnosta... Siinäpä se loma sitten on
Kuka pakottaa projekteihin ja reissuihin kesälomalla jotka ei oikeasti kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi ihanaa lomaa takana. Neljä viikkoa töitä ja sitten 1,5 viikon lomalle. Sillä ajatuksella jaksaa aamulla nousta toivottavasti.
Samoin. Ja heinäkuussa vielä viikon loma. Se kannustaa.
Työmyyrä kirjoitti:
Tuo onkin ainoa syy, miksi kaipaan edellistä työpaikkaani. Sai pitää lomaa silloin kuin halusi, joten pidin viikon pätkiä ympäri vuoden. Tuntui aina, että kohta taas pääsee lomalle. Nyt on pakko pitää neljä viikkoa heinäkuussa ja sitten odotellaan talvilomaa.
Mä en kans ymmärrä tota hinkua olla lomalla kuukauden putkeen. Pidän itse 2 viikkoa kesällä, 2 viikkoa vuodenvaihteessa ja pitkät vkonloput keväisin ja syksyisin.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa ja kutittaa, kaiken lisäksi olen pomon sijainen koko heinäkuun, mutta en saa siitä mitään korvausta.
Tuttu tunne.
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Tuo onkin ainoa syy, miksi kaipaan edellistä työpaikkaani. Sai pitää lomaa silloin kuin halusi, joten pidin viikon pätkiä ympäri vuoden. Tuntui aina, että kohta taas pääsee lomalle. Nyt on pakko pitää neljä viikkoa heinäkuussa ja sitten odotellaan talvilomaa.
Tuo kuulostaa täydelliseltä. Mietin vaihtoehtoja samankaltaiseen vapauteen.
Mä oon Postissa. Mulla tuommonen vaihtoehto kanssa. Lisäks oon vaihtanu haittalisät vapaapäiviksi.
Moni ihmettelee, miks oon siellä töissä. Tuo on yksi tärkeimpiä juttuja, joustavuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Tuo kuulostaa täydelliseltä. Mietin vaihtoehtoja samankaltaiseen vapauteen.
Mä oon Postissa. Mulla tuommonen vaihtoehto kanssa. Lisäks oon vaihtanu haittalisät vapaapäiviksi.
Moni ihmettelee, miks oon siellä töissä. Tuo on yksi tärkeimpiä juttuja, joustavuus
Tuolla joustavuudella on iso merkitys että jaksaa töissä.
Itselläni vielä kaksi viikkoa täyttä puurtamista 10h työpäivillä. Sitten 3 viikkoa lomaa ja sama taas jatkuu.
Tykkään työstäni, mutta kyllä tämä voimille käy. Varsinkin tämä vuosi ollut rankka, eikä vähiten yhden sarjasaikuttajan takia, joka jää aina saikulle, kun vähänkin on tiedossa raskaampi työviikko. Sitten tämänkin työt tulee meille muutamalle, jotka on tarpeeksi tyhmiä ollakseen jatkuvasti töissä...
Loma loppui ja lomautus alkoi. Elokuussa vasta töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jippii, lopultaki neljän viikon helvetti on ohi
Mikä tekee lomasta helvetin?
Koko ajan hehkutetaan kuinka hauskaa on lomalla, jatkuvasti keksitään uusia projekteja jotka pitää saada valmiiksi, pakollinen reissu johonkin joka ei kiinnosta... Siinäpä se loma sitten on
Kuka pakottaa projekteihin ja reissuihin kesälomalla jotka ei oikeasti kiinnosta?
Sitä kutsutaan perhe-elämäksi. Töissä pääsee vähemmällä. Kaiken lisäksi olen erittäin hyvä siinä mitä teen, en koe työntekoa rasitteena
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Mä en kans ymmärrä tota hinkua olla lomalla kuukauden putkeen. Pidän itse 2 viikkoa kesällä, 2 viikkoa vuodenvaihteessa ja pitkät vkonloput keväisin ja syksyisin.
Tietyissä ammateissa on hyvä pitää se 4 viikkoa lomaa putkeen jotta aivot saa levähtää.
Joku viikon loma on liian lyhyt palautumiseen. Kolme viikkoa vähintään pitää olla putkeen, että edes jotenkin rentoutuu. On se tietty yksilöllistä, mikä kellekin sopii.
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkoi juuri loma, mutta ahdistaa kun joudun tehdä työasioita lomallakin. Eli eka lomaviikonloppu on mennyt vaan ahdistuessa siitä, että joudun kuitenkin tekemään töitä ja koko ajan on työjutut sitten mielessä, vaikka yrittäisikin rentoutua.
Samoin täällä. Työasioita hoidin eka lomaviikolla ja ajatukset työasioissa.
Mikä teidät pakottaa? Tosin itsekin vastaan työpuheluihin lomalla. Konetta en avaa, mutta aina voin muutaman sanan vaihtaa, koska se vähentää työhönpaluustressiä. Vaan jokainen tavallaan.
No pelkästään se että tulee puhelu tai viesti jos joku kiireinen työasia jäänyt vaiheeseen ennen lomalle lähtöä.
Sitten ei kannata vastata. Kukaan ei voi pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni vielä kaksi viikkoa täyttä puurtamista 10h työpäivillä. Sitten 3 viikkoa lomaa ja sama taas jatkuu.
Tykkään työstäni, mutta kyllä tämä voimille käy. Varsinkin tämä vuosi ollut rankka, eikä vähiten yhden sarjasaikuttajan takia, joka jää aina saikulle, kun vähänkin on tiedossa raskaampi työviikko. Sitten tämänkin työt tulee meille muutamalle, jotka on tarpeeksi tyhmiä ollakseen jatkuvasti töissä...
Tein tuota 10 - 12 h päivää viime kesän ja keräsin lomapäiviä. Oli raskasta. Lopulta niin väsynyt että palautumiseen meni lomasta monta päivää. Ja se kun teet kahden ihmisen työn kun joku saikuttaa tai muuten vaan lorvii. Jaksamista.
Vierailija kirjoitti:
Oon 40v ja oon ollu lomalla tai siis eläkkeellä 5vuotta.
Mäkin sain eläkepaperit alku vuonna sitä ennen joitain vuosia kuntoutustuella. Tosin mulla on lapsi jota tarvitsee/saa viihdyttää. Vaikka olen työkyvytön en kaipaa edes takaisin oravanpylrään. Ehdin näkemään ja kokemaan työelämästä melko paljon.
N42
Vituttaahan se. Onneksi on vielä kuitenkin elokuussa pari viikkoa lomaa.
Aikansa kutakin.