Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen, kun sain toisen ihmisen postit kotiini?

02.07.2023 |

Noin kuukausi sitten sain ekan kerran kirjeen, joka kuuluu jollekin firmalle , mutta kirjekuoressa oli jostain syystä väärä osoite eli minun osoitteeni. Silöok kirjoitin kirjekuoreen, että "tämä henkilö ei asu tässä osoitteessa" . Viikko ennen Juhannusta sain uudelleen täysin samanlaisen kirjekuoren ja tämän kirjekuoren laitoin takaisin postiin vasta juhannuksen pyhinä. Nyt toissapäivänä perjantaina sain taas kolmannen kerran samanlaisen kirjekuoren ja avasin sen, kun halusin tietää, että onko tämä edes mikään tärkeä kirje ja sehän oli maksumuistutus eli vastaanottajan olisi tosi tärkeää tietää tästä laskusta.

Mitä mä nyt teen? Lähetänkö kolmannen kerran eteenpäin postissa tämän saman kirjeen ja kirjoitan kirjekuoreen, että "tämä henkilö ei asu tässä osoitteessa" vai voinko olettaa, että ne kaksi aiempaa kirjettä ovat menneet/menevät perille? Suuttuuko kirjeen saaja, jos näkee, että olen jo avannut hänelle kuuluvan kirjeen? Mä avasin sen siksi, kun halusin nähdä, että onko se edes tärkeä vai voiko sen heittää roskiin.

Kommentit (75)

1/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitse vielä, että kerran kävi niin, että kun asuin ulkomailla, niin mun veroilmoitus oli lähetetty mun vanhaan osoitteeseen kyseisessä maassa, kun asuin alivuokralaisena ja olin muuttanut takaisin Suomeen, vaikka olin verotoimistolle ilmoittanut, että se veroilmoitus pitää lähettää mulle Suomeen, niin silloin se mun vuokraemäntä ei ilmoittanut mulle mitään vaan ilmeisesti oli vaan heittänyt mun veroilmoituksen roskiin!

Vierailija
2/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan takaisin postiin. Ei sinun tehtävä ole selvitellä saako firma maksunsa vai ei. Ymmärrän että tuo ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postituspalveluja tuottavat eri firmat. Ei vain Suomen Posti. Joten katso kirjekuoren osoitepuolelta yläreunasta kuka vastaa kirjeen toimittamisesta perille.

Tein saman kuin sinäkin saadessani koko ajan jonkun postia ja postissa neuvottiin sama , että ottaa yhteyettä postitusfirmaan. Tosi ei auttanut.

Minä avasin lopulta kirjeet ja josta näi lähettäjn OP-pankin. Vein kirjeet suoraan pankkiin ja viesti mukaan, ettei vastaanottaja asu osoitteessa. Siihen vasta loppui ne kirjeet-

Vierailija
4/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ensinnäkin saatoit tehdä rikoksen kun avasit kirjeen, jos tietoisesti sen menit tekemään. Mutta ei siitä sen enempää, Itse olen tiputtanut vastaavat väärään osoitteeseen tulleet kirjeet joko takaisin lähtevien postien laatikkoon tai vienyt postiin. Saattaisin myös soittaa yritykseen ja pyytää tarkistamaan osoitteen tai siihen firmaan josta näitä kirjeitä tulee.

Vierailija
5/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskiin vaan.

Siinä taas vetelän ihmisen neuvo. En tajua!

Vierailija
6/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet postiin ja ilmoitat, että ei asu tässä osoitteessa ja pyydä palauttamaan lähettäjälle. Voit kirjoittaa kirjeen päälle "avattu vahingossa". Sitähän sattuu, että vetää vaan omaan osoitteeseen tulleen kirjeen auki osoitetta katsomatta ja vasta sisällöstä huomaa, että ei ollutkaan oma. Kieltämättä kiusallista, jos siinä on vaikkapa kutsu sairaalaan tutkimuksiin.

Vierailija
7/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä ihan suoraan siihen firmaan ja sano, ettei tämmöinen henkilö asu tässä osoitteessa. Edelliset postit ei varmasti ole perille menneet, kun uusia kirjeitä tulee.

Meille kävi noin, kun oltiin muutettu, että yksi lasku tuli myöhässä uudelle asunnolle postin kierrättämisen takia ja siitä sitten tuli korkoa maksettavaksi, mutta tätä korkolaskua ei koskaan tullut, vaan perintäfirma laittoi karhukirjeet vuoden ajan vanhalle asunnolle, joka oli tyhjillään. Sieltä se sitten vuotta myöhemmin tuli, kun olis ollut menossa jo ulosottoon. Perintäfirma poisti kyllä koko laskun olemassaolon kun selitin tilanteen, mutta ahdisti kyllä ajatus, että alkuperäisen laskuttajan virheen takia meinas mennä luottotiedot 50 sentin koron maksamattomuuden takia.

Perintfirma selitti tuon väärään osoitteeseen laskujen lähettämisen sillä, että osoite oli saatu alkuperäiseltä laskuttajalta, jolla oli kyllä siis ollut tiedossa muutto kun sähkölasku oli kyseessä ja kaikki muut laskut paitsi se edellisen kämpäm vihoviimeinen lasku oli tulleet uuteen osoitteeseen, mutta jotenkin tosiaan sen vikan olivat vanhaan kämppään laittaneet ja sinne oli jäänyt.

Meinas käydä toisen kerran muuttaessa sama homma, mutta onneks asuttiin niin lähellä vanhaa kämppää, että pystyttiin käydä katsomassa postilaatikolla itse. Ja tällöinkin olin ihan erikseen jo etukäteen haistatellut ko. sähköyhtiölle, että nyt se vika lasku uuteen osoitteeseen, kiitos.

Vierailija
8/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kerran pidemmän aikaa jonkun tyypin kirjeitä Valtiokonttorista. En tiedä, mitä sisälsivät, mutta ei se tyyppi ainakaan tässä osoitteessa ollut asunut ennen minuakaan. Lopulta en enää jaksanut palautella niitä vaan vein roskiin. Varmaan oli jotain tärkeää.

Vierailija
9/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on velanperijät ovellasi. Siellä on joku laittanut sinun osoitteesi laskulle., jottei itse joudu laskujaan makselemaan. Todennäköisesti myös nimitiedot ovat keksittyjä, mutta netistä on saanut nillä tavaroita tilattua.

Vierailija
10/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisten asukkaiden muuttoilmoitus on tekemättä. Käy Suomi.fi:ssä katsomassa, kuinka monta ihmistä on kirjoilla sinun osoitteessasi. Kun muutin vuokra-asuntooni, ja minulle alkoi tulla muiden posteja, kävin tuolla, ja asunnossani oli kirjoilla kolme henkilöä, vaikka asun siinä yksin. Otin yhteyttä suoraan digi- ja väestövirastoon, joka oli yhteydessä näihin tyyppeihin ja patisti tekemään muuttoilmoituksen. Lopulta saivat muuttoilmoituksensa kyhättyä ja vieraiden ihmisten ulosottokirjeiden ym. postien tulo loppui.

11/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ensinnäkin saatoit tehdä rikoksen kun avasit kirjeen, jos tietoisesti sen menit tekemään.

No voi hitto! Pitäisikö mun vaan sitten heittää se kirje roskiin tai jos laitan sen takaisin posilaatikkoon ja tulee jälkikäteen sanomista, niin voin sanoa, että epähuomiossa avasin kirjeen etten huomannut sen kuuluvan jollekin muulle?

Siinä kirjekuoressa oli siis sen firman nimi ja mun osoite. Ehkä se firma on joskus vuosia sitten toiminut mun osoitteessa, mutta miksi tuore maksumuistutus lähetettäisiin nyt mun osoitteeseen?

Voinko vaan olettaa, että kyllä ne kaksi aiempaa lähettämääni kirjettä saapuu (aikanaan) perille? Ja voihan olla, että se firman omistaja on jossain matkalla eikä ole päässyt kotiin avaamaan kirjettä ja siksi ehtinyt tulla uusi maksumuistutus...

Vierailija
12/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten posti laittaa taas surullisen pärstän postisen kanteen: oo ny reilu ja anna anteeksi!

Vierailija
13/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heittäisin roskiin.

Ei ole minun homma vastata ja järjestellä ja korjata muiden virheitä.

Eivät hekään tee minun töitäni.

On laitonta hävittää toisten posteja. Oli ne v-mäisiä tai turhia sinulle.

Vierailija
14/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota siihen lähettäjäfirmaan yhteyttä.

Vierailija
15/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista ettei firma ole sinun osoitteessa. Se voi olla feikkifirma joka on napannut osoitteen. Ja ehkä laittaisin avatun sinne oerintäfiemaan saatekirjeen kanssa. Aukaisin vahingossa, ja ei asu tässä osoitteessa. Niillä on intressit selvittää oikea osoite.

Vierailija
16/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota siihen lähettäjäfirmaan yhteyttä.

Ei se auta mitään, jos se ihminen, jolle kirje on osoitettu, ei ole tehnyt muuttoilmoitusta.

Vierailija
17/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiselle kuuluvan postin avaaminen taitaa olla rikos, paha virhe. Onhan toisten sähköpostienkin lukeminen ja tietojen asiaton urkkiminen verkkopalveluista tietosuojarikos.

Vierailija
18/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlaista pitkän aikaa.

Kirjoitin vielä "Kirjoitettu väärä osoite"

Yli kahden vuoden ajan sain viedä samaa postia postiin ja sitten se lakkasi.

On se aika raivostuttavaa jatkuvasti vastaanottaa toisen postia. Roskiin ne ei ainakaan kuulu sinun kauttasi mennä.

Kerran se posti tuli niin röyhkeästi postiluukustani että postiluukku oli vähän kärsinyt. Ja kerran se oltiin avatuissa kuorissa laitettu postiluukustani. Toisen postiin ei saisi kajota, joten pitäisi ne postit uudelleen paketoida uuden veroiseksi, jos avaat toisen postia.

Vierailija
19/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskiin vaan.

Siinä taas vetelän ihmisen neuvo. En tajua!

Vai niin, itse sain Osuuspankin asiakkaalle kuuluvia kirjeitä. Ei ollut koskaan asunutkaan osoitteessani. Laitoin ensin kirjeet postilaatikkoon. Niitä tuli edelleen. Soitin OP:n asiakaspalveluun. Kirjeitä tuli edelleen, koska eivät voi mitään asialle tehdä. Kirjeitä tuli edelleen ja laitoin tässä vaiheessa niitä jo roskiin. Kävin lopulta OP:n konttorissa ja sanoin että hoitakaa nyt hélvetissä tämä asia kuntoon. En koe olleeni laiska.

20/75 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin, itse sain Osuuspankin asiakkaalle kuuluvia kirjeitä. Ei ollut koskaan asunutkaan osoitteessani. Laitoin ensin kirjeet postilaatikkoon. Niitä tuli edelleen. Soitin OP:n asiakaspalveluun. Kirjeitä tuli edelleen, koska eivät voi mitään asialle tehdä. Kirjeitä tuli edelleen ja laitoin tässä vaiheessa niitä jo roskiin. Kävin lopulta OP:n konttorissa ja sanoin että hoitakaa nyt hélvetissä tämä asia kuntoon. En koe olleeni laiska.

No olet kyllä jaksanut nähdä vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän