Mies juo joka ilta neljä keski-olutta. Viikomloppuna juo n. 30 tölkkiä. Eli 15 per ilta. Onko liikaa?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Mun veli joi ihan keskikaljalla aivonsa veteläksi kolmekymppisenä.
Töiden jälkeen vähintään 12 pulloa tai tölkkiä nopeeseen tahtiin tyhjään vatsaan.
Ilmeisesti se ettei syönyt mitään ja eli olutdieetillä raskasta työtä tehden aiheutti dementian.
Aluksi menetti sanoja ja ei muistanut läheisten nimiä ja lopuksi erakoitui ja joi.
Lääkäri mainitsi että b-vitamiinin puutostila ja syömättömyys lisäsi dementoitumista rajusti. Häneltä meni työkyky 34v. Sairaalahoidossa nelikymppisenä ja löytyi lopulta kuolleena kotoaan 47v.
Ihan keskikaljalla veti itsensä pois päiviltä.
Oma isä ikävä kyllä menossa samaan suuntaan. Juonut nyt 10v joten ei vielä hoitokotiin menossa mutta jos jatkaa vielä 5-10v sinne joutuu. Muisti ei oikein toimi, koordinaatisto heikentynyt, kognitiivista asioita vaativat yksinkertaiset tehtävät mm. pyyhkeen viikkaus voi tuottaa hankaluuksia huonoina päivinä. Ikää on vasta 69v mutta alamäki on ollut huimaa viimeisen 5v aikana. Ollaan koko perhe vuorollaan yritetty puhua mutta mikään ei tehoa.
Petteri Orpo on ollut kovasti huolissaan mielenterveysongelmien suuresta kasvusta ja samaan aikaan vapauttaa alkoholin saatavuutta, vaikka alkoholi on merkittävin taustatekijä mielenterveysongelmien taustalla.
Loogista.
"Lisää alkoholia. Enemmän, vahvempaa ja halvemmalla!"
Petterin lääkkeet kasvavien mielenterveysongelmien ratkaisuun.
Kiltti mies kirjoitti:
Miksi naiset rakastaa juoppoja?
Älä yleistä.
Jaha, narkkipaska taas satuja keksimässä veljestä ja isästä.
Ei tietenkään. Ihan liian vähän, ainakin puolet pitäisi petrata. Aika nynny mies tuntuu olevan. Eihän tuollaisesta litkijästä ole mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Ihan liian vähän, ainakin puolet pitäisi petrata. Aika nynny mies tuntuu olevan. Eihän tuollaisesta litkijästä ole mihinkään.
Esimerkinomainen lausahdus syvällä suomalaisessa yhteiskunnassa istuvasta alkoholistisesta ajattelusta.
Sanoisinko narkillekin, että ota vielä pari viivaa lisää? Anorektikolle että ole vaikka pari päivää syömättä? Syöpäpotilaalle, että polta vaan pari askia päivässä, ei se missään tunnu?
Vierailija kirjoitti:
Mä juon joka viikonloppu. Yli 20 vuotta tehnyt. En koskaan arkisin, vain lauantaina. Kaljaa menee 12-15 tölkkiä joka lauantai. Nytkin olen kännissä tätä krjoittaessa. Olenko juoppo?
Olet.
Ap, ukkosi on alkoholisti.
Ei mtn kaljakuraa vaan spittaa sopivasti,ei liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tuo on vähän. Minäkin olen kiskonut jo vuosia n. 20 tölkkiä, joka ilta.
Viikonloppuna juon pari litraa kirkasta.
En ole mikään juoppo vaan tavallinen työssä käyvä ihminen jolla on lapsiakin.
Juon vain illalla.Alkoholi on jo sumentanut aivot, jos luulet että lapset ja työpaikka tarkoittavat ettet voi olla juoppo. Noilla annoksilla olet töissäkin promilleissa ja lapset pelkää. Onnea yksinäiseen kuolemaan.
Tuo oli varmaan sarkasmia.
20 olutta illassa on änkyräkänni joka ilta.
Aloittajan mies siis on 4 oluen pikkupöhnässä joka ilta ja viikonloput kännissä.
Alkoholisti siis jo.
Kaveri juo joka päivä laatikollisen keskiolutta. Tasapaino on hävinnyt, tarvitsee näköaistin avuksren pysyäkseen pystyssä.
Neuropatia vie jalat, jalkaterässä märkivä, krooninen haava.
Uuden oppimisen kyky on mennyt 45- vuotiaana.
Mä ainaki oo hirvee juoppo! Jääkaapissa edelleen 2 kaljaa juhannukselta - viimevuotisia...
Minä juon kopan kaljaa illassa, tykkään kun kalja kusettaa, tykkään kusta. Juon kaljaa kun se kusettaa
Mun nainen juo suurinpiirtein yhtä paljon.. joka viikko ja jo monta vuotta.. Kokonaan raittiit päivät voi viiden vuoden sisällä laskea kahdella kädellä...
Oon vähän orientoitunut jo siihen että joudun jossain vaiheessa hautaamaan hänet. Muutoin ihan super tyyppi ja rakas mut.. onneksi ei asuta yhdessä.
Onko miehesi tanskalainen? Normimeininkiä siellä. Aiemmin väkeville oli 15-vuoden ikäraja, nykyään 15-vuotiaana saa ainoastaan max 16,5 % alkoholia. Ihme nipottamiseksi mennyt Tanskassakin. M51
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen imbesilli tinttaa jotain hermomyrkkyä
Siellä idiootti pössyttelijä hourailee.
Kun vertaa alkoholia ja pössyä niin alkoholi on paljon vaarallisempaa. Siihen kuolee yli tuhat ihmistä vuodessa ja se aiheuttaa 4000 psykoosia samassa ajassa. Kannabikseen ei ole kuollut yhtään ihmistä ja psykooseja se ei aiheuta suomessa edes joka vuosi. Niin harvinaisia ne pelkän kannabiksen käytön psykoosit ovat. Kannabiksen vastustajat toki näkevät kannabispsykooseja koko ajan mutta muut eivät näe niitä. Niin yleinen päihde että jos puoletkaan vastustajien väitteistä olisi totta niin monet olisivat nähneet niitä kannabiksen aiheuttamia psykooseja.
Kiltti mies kirjoitti:
Miksi naiset rakastaa juoppoja?
Koska kuvittelevat että mies lopettaa juomisen joku päivä, ja siitä tulee taas se mukava tyyppi, johon alun perin rakastui. Usein tässä käy niin että juominen ei lopu ja vaikka loppuisikin, on mies sen jälkeen kärttyinen ja kireä kuin viulun kieli.
Minä juon noin 5 olutta vuodessa. Onko liian vähän?
M46
Toihan on vähän, 18 on minimi ku omaa avovaimo katsoo
Aika paha. Mä oon toi lauantaikaljottelija, joku huomas joskus että puhe tökkii välillä ja toisinaan en saa sanoja suusta siis ihan arkisia asioita en osaa sanottaa 🤔