Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies juo joka ilta neljä keski-olutta. Viikomloppuna juo n. 30 tölkkiä. Eli 15 per ilta. Onko liikaa?

Vierailija
01.07.2023 |

?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen imbesilli tinttaa jotain hermomyrkkyä

Persu tai persujen uhri. Kaikki syyt käyvät.

Vierailija
22/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon joka viikonloppu. Yli 20 vuotta tehnyt. En koskaan arkisin, vain lauantaina. Kaljaa menee 12-15 tölkkiä joka lauantai. Nytkin olen kännissä tätä krjoittaessa. Olenko juoppo?

Jos sulla on sisäisestä pakon tunteesta tuleva tarve juoda ne, niin olet. Mun mies joi vain yhden viikonlopun vuodessa, mutta se olikin sitten täysin hallitsematonta, joten hän on alkoholisti. Pakonomainen tarve ja kontrollin menetykset on ne, mikä erottaa alkoholistin suurkuluttajista. Ja ehkä aika jos 20 vuotta harjoittelee toleranssin nostamista, saattaa päästä juoppojen joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon joka viikonloppu. Yli 20 vuotta tehnyt. En koskaan arkisin, vain lauantaina. Kaljaa menee 12-15 tölkkiä joka lauantai. Nytkin olen kännissä tätä krjoittaessa. Olenko juoppo?

Riippuu siitä pystytkö ihan helposti olemaan myös lauantait juomatta ilman että tulee mieleen, että kyllä sitä nyt, ei sillä nyt niin väliä, oon sitten ens viikolla juomatta, tai ens kuussa...

Vierailija
24/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
25/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti mikä alkoholisti. Alkoholi on myrkky. Humala on myrkytystila. Alkoholi aiheuttaa vakavia pysyviä vaurioita aivoihin ja muihin elimiin. Se aiheuttaa ennenpitkää mm. dementian. Syöpäriski kasvaa huomattavasti.

Vierailija
26/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Ja kohta tarvitsee 8 tölkkiä illassa, pian 12 ja sitten on päivät niin pahassa darrassa, että tarvitsee aamusta alkaen korjaavaa.

Siitä seuraakin alamäki rytinällä. Potkut töistä, raha-asiat pielessä.

Ei se välttämättä noin mene. Itse ole käyttänyt alkoholia vaan koko ajan pienempiä määriä kun ikää tulee. Ne määrät pitää myös suhteuttaa siihen, minkä kokoinen mies on. Miehet pystyvät muutenkin juomaan enemmän kun naiset muistakin syistä.

Vierailija
27/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Miksi naiset rakastaa juoppoja?

Miksi naiset rakastaa diabeetikkoja tai syöpäsairaita? Alkoholismi on sairaus, joka kehittyy vuosien kuluessa kroonisesti pahemmaksi. Juoppokin on ihminen. Kun jättää juomisen, se sama ihminen on siellä taas, ehkä vähän viisaampanakin.

Vierailija
28/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä pystytkö ihan helposti olemaan myös lauantait juomatta ilman että tulee mieleen, että kyllä sitä nyt, ei sillä nyt niin väliä, oon sitten ens viikolla juomatta, tai ens kuussa...

En. Jos jää välistä joku viikonloppujuominen niin vututus on aikamoinen. Sillontällön tulee tosi paha morkkis ja "nyt riitti" mutta kun torstai tai perjantai koittaa niin eiköhän oo kaljalaatikko kylmenemässä

Vierailija
29/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Jos jää välistä joku viikonloppujuominen niin vututus on aikamoinen. Sillontällön tulee tosi paha morkkis ja "nyt riitti" mutta kun torstai tai perjantai koittaa niin eiköhän oo kaljalaatikko kylmenemässä

Olet jo alkoholisti. Vutus ilman kalja-annosta on selvä merkki siitä. Hakeudu hoitoon, juoppouteen on kaksi hoitokeinoa, hiekkahoito ja juomisen lopettaminen. Kun ei ole enää mitään menetettävää, lopettaminen on vaikeampaa.

Vierailija
30/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ ON: Kyllä on liikaa alkolisti.

Vierailija
31/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli asiallinen on alkoholisti!

Vierailija
32/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet jo alkoholisti. Vutus ilman kalja-annosta on selvä merkki siitä. Hakeudu hoitoon, juoppouteen on kaksi hoitokeinoa, hiekkahoito ja juomisen lopettaminen. Kun ei ole enää mitään menetettävää, lopettaminen on vaikeampaa.

Sepä se. On menetettävää kun oikeen järkevästi pohtii. Muttakun ei järki voita tätä kännin tunnetta.

33/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen imbesilli tinttaa jotain hermomyrkkyä

Siellä idiootti pössyttelijä hourailee.

Vierailija
34/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Miksi naiset rakastaa juoppoja?

Ne on joviaaleja seuramiehiä siinä pikkupöhnävaiheessa. Nainen luulee tätä todelliseksi persoonaksi ja sitten kun on ihastunut niin on liian myöhäistä.

Vierailija
35/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka edes kysyt tuota ap, alkkis se jo on.

Vierailija
36/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten mehuhetkihän tuo on. Alta 50 oluen illassa ei kannata erikseen edes mainita..

Helkutin iso vatsalaukku.... ilmankos joillakin on iso kaljamaha, ainakin provoilijoilla.

Vierailija
37/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli joi ihan keskikaljalla aivonsa veteläksi kolmekymppisenä.

Töiden jälkeen vähintään 12 pulloa tai tölkkiä nopeeseen tahtiin tyhjään vatsaan.

Ilmeisesti se ettei syönyt mitään ja eli olutdieetillä raskasta työtä tehden aiheutti dementian.

Aluksi menetti sanoja ja ei muistanut läheisten nimiä ja lopuksi erakoitui ja joi.

Lääkäri mainitsi että b-vitamiinin puutostila ja syömättömyys lisäsi dementoitumista rajusti. Häneltä meni työkyky 34v. Sairaalahoidossa nelikymppisenä ja löytyi lopulta kuolleena kotoaan 47v.

Ihan keskikaljalla veti itsensä pois päiviltä.

Vierailija
38/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole yhtään liikaa. Hyvä pitää nestetasapaino kunnossa. 

Vierailija
39/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se. On menetettävää kun oikeen järkevästi pohtii. Muttakun ei järki voita tätä kännin tunnetta.

Ota selvinpäin selvää, millainen sairaus alkoholismi on. Järjellä et pysty sitä riippuvuutta voittamaan, se on menttaalipuolen juttuja, sanoisi lääkäri Kaikkonen. Apua saa, jos haluaa, nyt se on helpompaa, kun juominen ei ilmeisesti ole vielä sotkenut elämääsi kovin pahasti. Olen kokenut Minnesota-tyylisen hoitomuodon tehokkaimpana. Tsemppiä!

Vierailija
40/59 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa ja liian usein.