Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaminen pelottaa, kun mies ei huolehdi lapsesta kunnolla

Vierailija
01.07.2023 |

Ero tuntuu ainoalta vaihtoehdolta tällä hetkellä. Mies on ollut minua kohtaan fyysisesti väkivaltainen muutaman kerran, mutta jatkuva henkinen väkivalta on pahinta. Meillä on pieni lapsi, jonka olen hoitanut lähes kokonaan. Kertaakaan ei mies esim ole vienyt lasta nukkumaan.

Eroamisessa eniten pelottaa aika, jonka lapsi olisi isänsä kanssa, jonka hoitotaitoihin en luota. Hän ei katso pihalla lapsen perään kunnolla ja pihalla on kuitenkin kaivo, jonka kannen saa helposti auki (minun pitäisi opetella pulttaamaan kansi betoniin kiinni), lapsi saattaisi juosta autotielle, lapsi kiipeilee vaarallisissa paikoissa jne. Sisällä mies ei katso, jos lapsi pääsee portaisiin, joista saattaa tippua. Mies jättää vaarallisia ja teräviä työkaluja sinne tänne. Esimerkkejä on useita... Olen usein pelastanut lapsen satuttamasta itseään, kun isä ei katso perään.

Ahdistaa kaikki se aika, jonka olisin yksin ja pelkäisin vain pahinta kun lapsi on isänsä kanssa. Lapseen on jo kerran sattunut pahasti isänsä kanssa. Mitä voin tehdä? ;(

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei tarvi opetella pulttaamaan. riippuu hommasta mutta ota paljo kuvia ja näytä k-raudassa myyjälle niin saat vehkeet mukaan milllä teet siistimämpää jälkee ku se vätys sais koskaan aikaan. youtubessa on opetusvideoita. Tahtoisko se edes erossa pitää lasta ittellään vai olisko vaan tyytyväinen ilman?

Kiitos vinkistä. Erotessa pitää myös jotenkin saada miehen taloon palovaroittimet, kun en niitäkään ole saanut asentaa...

Mies on heittänyt joskus ilmaan oman käsityksensä eron jälkeisestä elämästä eli vuoroviikkosysteemi. Hän ei kuitenkaan koskaan herää aamulla, kun lapsi herää kuudelta. Sanoo, ettei pysty niin aikaisin, mies herää 10-12. Aivan toivotonta hänen on ottaa vastuu lapsesta 24/7. Ap

En ole saanut asentaa...??? Mikä tossukka olet, jos et palovaroittimia saa kotiisi asennettua? Ei siihen jonkun keskenkasvuisen pojanklopin lupia tarvita hyvänen aika sentään. Tietenkään ei myöskään mitään vuoroviikkoja, sellaiseen et mene suostumaan. Taaperolle niitä sopimuksia ei edes tehdä ja muutenkaan noin lapselliselle klopille ei missään nimessä.

Niin kai olen ollut tossukka joissakin asioissa. En vain ole jaksanut kohtuuttomia riitoja kaikesta.

Ap

Palovaroitin on perusturvaan liittyvä asia. Mitä jos syttyy palo yön aikana ja lapsesi kuolee? Pystytkö elämään sen kanssa, ettet laittanut palovaroitinta? Mieskö sen laiton muka estää vai mikä? Jos et osaa itse asentaa, pyydä jotakuta toista auttamaan, jos lapsen isä ei siihen kykene. Ei hän saa tuommoista asiaa estää.

Palovaroitin on pakollinen.

Vierailija
42/50 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valvotut tapaamiset

Täytyy olla vahvaa näyttöä, että mies on lapselle vaaraksi, että tällaisen voi saada.

Olihan tuossa jo näyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on kohdistanut sinuun sanojesi mukaan fyysistä väkivaltaa muutaman kerran. Tämän lisäksi jatkuvaa henkistä väkivaltaa. Oletko tehnyt eikosilmoituksen näistä pahoinpitelyistä? Ja jos et niin miksi et? Sinun tehtäväsi äitinä on itsesi lisäksi suojattava lastanne väkivallalta ja näin epävakaalta ihmiseltä. Sinun olisi pitänyt lähteä jo ensimmäisen lyönnin jälkeen lapsen kanssa turvakotiin. Ymmärräthän että miehesi tulee luultavammin käyttämään lastanne pelinappulana kun ja jos saat aikaiseksi erota? Minä en ikinä pystyisi jättämään lasta pahoinpitelijän armoille.

Olet oikeassa. Minun olisi pitänyt lähteä ensimmäisen lyönnin jälkeen turvakodin avustuksella.

Ap

Päätit silti jäädä vielä toisen ja kolmannenkin pahoinpitelyn jälkeen?

Vierailija
44/50 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivon kannelle voi laittaa 60 kg kiven.

Vierailija
45/50 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes hankitte lapsia näiden väkivaltaisten ja arvaamattomien kanssa? Kannattaa myös muistaa, että usein heikko impulssikontrolli ja taipumus väkivaltaisuuteen periytyy lapsillekin.

Vierailija
46/50 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin lasta velvoitetaan tapaamaan isäänsä, joka on väkivaltainen hänen äitiään ja häntä itseään kohtaan.

Täytyisi olla näyttöä väkivallasta lasta kohtaan, ja tässä sitä ei ole. 

Ei tarvitse olla tällaista näyttöä. Riittää todellinen huoli ja näyttö, ettei isä huolehdi lapsesta ja hänen turvallisuudestaan.

Vierailija
47/50 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes hankitte lapsia näiden väkivaltaisten ja arvaamattomien kanssa? Kannattaa myös muistaa, että usein heikko impulssikontrolli ja taipumus väkivaltaisuuteen periytyy lapsillekin.

No ei sitä lasta voi enää takaisinkaan työntää. Kannattaa olla tässä hetkessä eikä menneisyydessä ja neuvot sen mukaan. Ei mennyttä enää voi muuttaa. 

Vierailija
48/50 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Ei luota, mutta stalkkaa... :D

Vierailija
49/50 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä miesviha-provoja.

Vierailija
50/50 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Miksei sinulle kelvannut kiltti ja kunnollinen mies. Otit miehen koska se oli komea. Aina ne komeat miehet on väkivaltaisia.

Mieheni ei ole erityisen komea. Enpä tavannut aiemmin kilttiä miestä, joka olisi halunnut tutustua ja aikanaan perheen perustaa.

Ap

Joten päätit sitten tieten tahtoen tehdä lapsen miehen kanssa, josta jo etukäteen tiesit ettei hän ole kiltti ja hyvä isäkandidaatti? Anteeksi nyt vaan, mutta mikä itsekkyyden huippu. Halutaan niin kovasti se oma perhe ja lapsia, että viis veisataan siitä minkälaiset perheolot ja vanhemmat pystyy tarjoamaan näille syntymättömille lapsille, jotka eivät voi asiaan millään lailla vaikuttaa ja jotka joutuvat koko loppuelämänsä kärsimään epävakaan ja turvattoman lapsuutensa olosuhteista.

Ja joo, turha sitä on enää menneitä päätöksiä kritisoida kun maito on jo kaatunut, mutta kritisoinpa nyt kuitenkin. Teidän kohdallanne toki on jo myöhäistä, mutta toivon todella että joku joka lapsista haaveilee ja lukee tätä ketjua, ymmärtäisi että niitä lapsia ei kuulu tehdä ensisijaisesti siksi koska "minä haluan" ja "minulla on oikeus omaan perheeseen", vaan siksi että pystytään käsi sydämellä sanomaan että minulla ja puolisollani on riittävät taidot ja resurssit antaa tähän maailmaan syntyvälle viattomalle olennolle parhaat mahdolliset lähtökohdat elämään. Jos näin ei ole, niin sitten ota mieluummin koira jota voit hoivata.

Missä on lapsen etu? Ja välillä se paras etu olisi vain jäädä syntymättä, jos olosuhteet eivät kertakaikkiaan lapsen turvalliselle kehitykselle ole otolliset.

Sellainen avautuminen. Tiedän että tästä nousee todennäköisesti p*skamyrsky, mutta pistää vaan vihaksi nähdä liian paljon näitä vastaavia tapauksia jo omien sote-alan töidenkin puitteissa, ja sitten jälkiä korjataan isolla yhteiskunnan rahalla koko lasten loppuelämä, eikä lopputulos silti välttämättä ole kenellekään kovin häävi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi