Mitä tapahtuu jos katkaisee TE-toimiston asiakkuuden ilman uutta työ- tai koulupaikkaa?
Kommentit (25)
Sitten et saa työttömyysrahaa etkä toimeentulotukea.
Okei, eli siitä ei joudu maksamaan takaisin aiempien kuukausien tukia?
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei joudu. Jos siis olet tähän asti noudattanut niitä hakupakkoja eikä työkkäristä ole tullut niistä huomautusta.
Omituinen kysymys. Ei siitä oikeastaan mitään seuraa, et saa työttömyyskorvausta. Nollatilanne. Mitä oikein odotit?
Vierailija kirjoitti:
ap
Työttömyyskorvaushan maksetaan muutenkin takautuvasti eli olosuhteet noilta maksupäiviltä on jo tiedossa kun tuki maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
ap
Se nyt riippuu että mikä merkitys sillä katkaisulla on niihin aiempiin päätöksiin, mutta jos ei ole mitään sovittua ollut niin eihän se silloin vaikuta muuhun kuin ehkä tulevaan, sikäli kuin jos meinaa palata asiakkaaksi lähitulevaisuudessa. Epäilen että jotain ollut minkä välttämiseksi se katkaisu tulisi.
Kiitos vastauksista! Tämä vaan kiinnosti tietää.
ap
Jos olet saanut tukia väärin perustein, niin maksaja (ei TE-toimisto) voi periä ne takautuvasti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi joutuisi? Eihän sitä asiointia takautuvasti katkaista vaan tuet loppuvat siihen päivään kun itse sen asioinnin lopettaa ja jättää tuet hakematta.
Saa pitkän karenssin kun haluaa seuraavan kerran työttömäksi. Kokeiltu on.
Työkkäri tosiaan haluaa pitää työttömät kontrollissaan eikä elbasemassa omalla rahallaan kotonaan ilman työkkärin vahtimista ja byrokratiaa.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri tosiaan haluaa pitää työttömät kontrollissaan eikä elbasemassa omalla rahallaan kotonaan ilman työkkärin vahtimista ja byrokratiaa.
Enpä huomannut, kun olin välillä 2 kk reppureissussa ja katkaisin työnhaun. Siitä jatkettiin, mihin oli viimeksi jääty, ei mitään karensseja tms.
Junnilakaan saanu maksuja maksettua.
Ei tule mitään karensseja. Työnhaun päättyessä et ole vaan enää oikeutettu työttömyysetuuteen/ansiosidonnaiseen päivärahaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä huomannut, kun olin välillä 2 kk reppureissussa ja katkaisin työnhaun. Siitä jatkettiin, mihin oli viimeksi jääty, ei mitään karensseja tms.
Kiitos! Tätä vähän tässä haen. Elämässä pitää voida säilyttää mahdollisuudet.
ap
Mulla oli pitkään työnhaku päällä TE-toimistossa, vaikka olin töissä. Eipä siitä haittaakaan ollut, vaikka en muistanut sitä katkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon sinulle. Olin yli vuoden poissa työkkärijäsenyydestä ja sain pitkän karenssin palattuani. Syyksi kerrottiin se, että olin katkaissut jäsenyyden ilman töihinmenoa. Ja tää tapahtui demarin ollessa työministerinä 2000-luvulla.
Et ole oikeutettu tukiin.
Ei siitä muuta seuraa.