Meikkaatko joka päivä? Itse laitan joka aamu bb-voiteen ja ripsarin
Kommentit (70)
Ihmeellinen ylenkatsova tyyli joillain suhtautumisessa kanssasisarten meikkausrutiineihin. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos lähden ulos niin joo. Cc voide kun couperosa iho ja ripsari
Tuon ymmärrän hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku meikkaa mökillä oman perheen kesken tai peräti yksin ollessaan?
Minusta se vaan on mukavaa. Tulee itselle parempi mieli kun on huoliteltu. Ap
Samaa mieltä. Minäkin teen noin. Aamulla kevyt meikkaus. Sen jälkeen ei tarvitse koko päivänä tehdä naamalle mitään ja voi lähteä nopealla aikataululla mihin tahansa ihmistenilmoille.
Mä meikkasin vuosikymmenet päivittäin. Kosteusvoide+ meikkivoide ja ripsari. Joskus harvoin laitoin kulmaväriä, kun on ihan värittömät kulmat.
Noista päivittäisistä voiteista oli se hyöty, että iho pysyi rypyttömänä ja suojassa niin viiman, pakkasen kuin auringonkin haitalliselta vaikutukselta.
Nyt olen laiskistunut ihoni suojaamisen suhteen ja ihoni voikin huonommin, kutisee ja hilseilee. Silmäluomet ovat iän myötä laskeutuneet silmien päälle niin, ettei ripsiä sieltä enää näy. Ripsiväriäkään ei enää tarvitse. Olen tullut vanhaksi ja väsyneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku meikkaa mökillä oman perheen kesken tai peräti yksin ollessaan?
Minusta se vaan on mukavaa. Tulee itselle parempi mieli kun on huoliteltu. Ap
Samaa mieltä. Minäkin teen noin. Aamulla kevyt meikkaus. Sen jälkeen ei tarvitse koko päivänä tehdä naamalle mitään ja voi lähteä nopealla aikataululla mihin tahansa ihmistenilmoille.
Eihän naamalle tarvitse muutenkaan tehdä muuta kuin pestä ja rasvata!
Lähes joka päivä. Kevyt meikki on vähän sama kuin hampaiden pesu ja hiusten harjaus. Tykkään olla huoliteltu, myös kotona ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen puhdistus puhdustusmaidolla, kasvovesi pumpulilla. Vichy lähdevesi suihke naamalle. Sen päälle silmänympärys, kasvovoide, silmien ympärille peitevoide, koko kasvoille ohut Sensain värivoide. Kulmat tasoitan luomivärillä. Lopuksi poskipuna, ihan silmänurkan alle.
Yöksi meikkaan vain kulmat. Kestoväri ei enää riitä, koska kulmissa on karvattomia koloja. Ripsiväriä en ole käyttänyt koskaan, koska silmät on kuopalla.
Luomijäriä myös päälaelle, peittämään kaljuuntumista.
Yöksi meikkaat vain kulmat? Mitä???
Mikse te ihmiset menette näihin provoihin? Ilmiselvä pelleily kyseessä.
Käytän päivittäin kosteusvoidetta ja aurinkorasvaa näin kesäisin. Muulloin kasvovoiteiden 30 UV suoja riittää. Retinolvoidetotuttelu on taas menossa, nyt laitan sitä kerran viikossa, tavoite joka ilta. C vitamiinia noin joka toinen päivä. Milloin mitenkin.
Äitini on ihotautilääkäri, häneltä olen oppimut hoitamaan ihoani näin.
Nuorempana käytin joka päivä kaikenlaista, nyt vanhempana en meikkaa muuta kuin tyyliin häihin jne. Turhaa kemikaalikuormaa iholle.
Vierailija kirjoitti:
Lähes joka päivä. Kevyt meikki on vähän sama kuin hampaiden pesu ja hiusten harjaus. Tykkään olla huoliteltu, myös kotona ollessa.
Kevyt meikki ei ole sama asia kuin hampaiden harjaus. Hampaiden harjaus on puhtaasti terveyttä edistävää ja normihygieniaa, meikki ei kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Käytän päivittäin kosteusvoidetta ja aurinkorasvaa näin kesäisin. Muulloin kasvovoiteiden 30 UV suoja riittää. Retinolvoidetotuttelu on taas menossa, nyt laitan sitä kerran viikossa, tavoite joka ilta. C vitamiinia noin joka toinen päivä. Milloin mitenkin.
Mutta koska kysyttiin meikkaamista, niin vastaan Meikkaan vain töihin.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä liittyy meikkaamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini on ihotautilääkäri, häneltä olen oppimut hoitamaan ihoani näin.Miten tämä liittyy meikkaamiseen?
Ei liity, mutta unohtui mainita viestissä että vain töihin, joten lisäsin sen viestin jälkeen. :)
En meikkaa ollenkaan. En edes omista meikkejä enää. Ainoa kosmetiikka mitä naamaani laitan on Sola saippuan palasaippua (tällä hetkellä turve), Sopo soapin metsäbiomivoide ja joskus harvoin flow cosmeticsin ruusuvesi. Näillä mennään kesät talvet, arjet ja juhlat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevyt meikki ei ole sama asia kuin hampaiden harjaus. Hampaiden harjaus on puhtaasti terveyttä edistävää ja normihygieniaa, meikki ei kumpaakaan.
Kyllä meikkaus minulle on terveyttä edistävää. Minulle tulee hyvä olo, kun katson peiliin ja olen tyytyväinen itseeni. Sillä on varmasti positiivinen vaikutus mieleen :)
Kummallista että tätä aina ihmetellään säännöllisesti täällä, että naiset meikkaavat. Jo Faaraoiden ajoista on tiedetty, että ainakin naiset ovat meikanneet.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista että tätä aina ihmetellään säännöllisesti täällä, että naiset meikkaavat. Jo Faaraoiden ajoista on tiedetty, että ainakin naiset ovat meikanneet.
Täällä myös kilpaillaan sillä, että kuka huolehtii ulkonäöstään vähiten. Voittaja on se, joka käyttää kerran viikossa pisaran hajusteetonta pesunestettä ja kasvot pesee pelkällä vedellä eikä laita mitään turhia voiteita saati sitten meikkiä, jouluna ehkä SIPAISU tummelia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen puhdistus puhdustusmaidolla, kasvovesi pumpulilla. Vichy lähdevesi suihke naamalle. Sen päälle silmänympärys, kasvovoide, silmien ympärille peitevoide, koko kasvoille ohut Sensain värivoide. Kulmat tasoitan luomivärillä. Lopuksi poskipuna, ihan silmänurkan alle.
Yöksi meikkaan vain kulmat. Kestoväri ei enää riitä, koska kulmissa on karvattomia koloja. Ripsiväriä en ole käyttänyt koskaan, koska silmät on kuopalla.
Luomijäriä myös päälaelle, peittämään kaljuuntumista.
Yöksi??? Yömeikistä en ole vielä kuullutkaan.
Entäs nähnyt? Etkö sä koskaan katso elokuvia ja sarjoja? Ainahan niissä naiset menee nukkumaan täydessä tällingissä ja kauniissa kampauksessa. Ja mikä vielä ihmeellisempää, heräävät aamuisin, eivät kasteenraikkaina vaan edelleen hiukset ja meikit kuin vastalaitettuina ;)
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellinen ylenkatsova tyyli joillain suhtautumisessa kanssasisarten meikkausrutiineihin. Miksi?
Mietin samaa. Miinuksia satelee, vaikka kommentti ei arvostele teki niin tai näin.
Aloittajan kysymykseen vastaten, en meikkaa joka päivä. En koe sitä tärkeänä, enkä siihen rutiiniin ole koskaan oppinut.
No en, en ole mikään teini. Tosin tyttäreni ovat 19 ja 22 vuotiaat eivätkä hekään meikkaa kuin joskus.
Kulmakarvat käyn kestovärjäyttämässä ja muotoiluttamassa silloin tällöin, mutta se riittää useimpina päivinä. Joskus, jos on oikein aikaa ja kiinnostusta, voin laittaa jotain pientä, mutta yleensä en. Ketään ei kiinnosta olenko laittanut ripsiväriä vai en, päinvastoin joku ripsiväri saattaa näyttää tunkkaiselta näin kesällä, samoin jos naama on pakkeloitu meikkivoiteilla ja puuteroitu mataksi, niin se näyttää jo liian laitetulta kesäkuumalla.
N48