Maku jota et ole oppinut sietämään?
Auttelen välillä naapurini pikkuasioissa. Hän aina haluaa antaa minulle jotain, vaikka en mitään odota. Ihan kivahan se kuitenkin.
Nyt hän antoi kaksi pikkupurkkia mehua. Mehussa on kirsikkaa. Muistin taas, että en siedä kirsikkaa kuin tuoreena. Mikä siinä on, että kun kirsikkaa jalostetaan jotenkin, se maistuu kauhealta.
Onko sinulla joku maku joka ei vaan yrityksistä huolimatta uppoa?
Kommentit (96)
Kirsikat ovat minunkin ällötyksen aiheeni. Ei siis tuoreet kirsikat, jotka tosiaan maistuvat hyvältä, vaan kaikki jatkojalostetut kirsikkatuotteet, joissa on sellainen koktailkirsikan maku. Käsittämätöntä miten hyvänmakuinen marja onnistutaankin pilaamaan niin.
Sushin kanssa käytettävä vihreä mönjä.... mikä onkaan nimeltään, en muista. Mutta oksettaa ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Korianteri maistuu saippualta.
Muutoin olen kaikkiruokainen.
Minullakin on tuo geenimuunnos, mutten pidä saippuaista makua ällöttävänä. Sen sijaan esimerkiksi katkaravut tulevat ylös, jos yritän väkisin syödä.
Lanttulaatikko on semmonen, etten oo siihen ikinä pystynyt. Lehmänmaito, kerma ja vastaavat tuoremaitotuotteet on nyt aikuisiällä alkaneet maistua ja haista aivan järkyttävän pahalle. Eipä mun maha niitä siedäkään, joten ei ongelmaa niiden kanssa.
Kahvi. Varmaan sellainen kahvilasta ostettu oikein makea, suklainen ja jälkiruokamainen jääkahvi menisi, mutta ihan normaali kahvi on aivan hirveän makuista.
Vierailija kirjoitti:
Sushin kanssa käytettävä vihreä mönjä.... mikä onkaan nimeltään, en muista. Mutta oksettaa ajatuskin.
Wasabi. Siihen voi muuten tottua, ainakin yhden henkilön otannan empiirisen kokeen perusteella 😁
Sama kuin aapeella. Eli käsitelty kirsikka. On todella etovaa.
Toinen, mikä ei maistu missään muodossa, ei tuoreena tai pakastettuna, on lakka eli hilla.
Ja kolmantena hunaja.
Nuo nyt tulee näin äkkiä mieleen. Niin ja kookos on myös kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wasabi. Siihen voi muuten tottua, ainakin yhden henkilön otannan empiirisen kokeen perusteella 😁
No se just. Thanks. 🙂
En aio avartaa makumaailmaan tutustumalla uudelleen. Muuten olen lähes kaikkiruokainen mutta veriohukaisiin en koske.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selleri
Selleri onkin tuoreena todella väkevä maku! Tuoreena se kaiken lisäksi aiheuttaa mulle vatsakipua.
Yllätäen kyllä, se antaa kypsennettynä aivan mahtavan hyvän maun esimerkiksi raguun. En voisi kuvitellakaan ragua ilman selleriä. Kokeilepa sellerin kypsentämistä.
-ap
Jos sitä syö vähän useammin, niin sitä makua ei enää maista tuoreestakaan selleristä oikeastaan lainkaan. Tai no maistuu se selleriltä, mutta todella miedosti.
Hassua, monet yllämainituista ovat minusta herkkua.
Mulla sen sijaan tökkii tilli.
Maksa ja munuaiset voat myös jotain etovaa, tunnistan jo sen raa'an maksan tai munuaisen kamalan hajun kun kävelen marketissa lihatiskin ohi.
Makkara ja maito sellaisenaan juotuna. Olen onneksi ollut pitkään kasvissyöjä, joten makkaraa ei ole tarvinnut syödä, eikä maitoakaan onneksi pakotettu juomaan.
Maksa ja veri. Musta makkara on yököttävintä mitä tiedän!
Lime. Haisee ja maistuu pesuaineelle.
Oliivit ja mozzarella-juusto.