Maku jota et ole oppinut sietämään?
Auttelen välillä naapurini pikkuasioissa. Hän aina haluaa antaa minulle jotain, vaikka en mitään odota. Ihan kivahan se kuitenkin.
Nyt hän antoi kaksi pikkupurkkia mehua. Mehussa on kirsikkaa. Muistin taas, että en siedä kirsikkaa kuin tuoreena. Mikä siinä on, että kun kirsikkaa jalostetaan jotenkin, se maistuu kauhealta.
Onko sinulla joku maku joka ei vaan yrityksistä huolimatta uppoa?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Korianteri maistuu saippualta.
Muutoin olen kaikkiruokainen.
Sulla on vaan geenivirhe 😀
Pinaatti. Inhosin sitä lapsena. Aikuisena olen pari kertaa testannut, onko maku muuttunut, mutta ei. On aina vaan yhtä pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Liian pitkä lista lueteltavaksi. Mutta sienet, meren elävät ja sisäelimet lienevät oleellisimmat ruokarajoitteet. Kalaa pystyn syömään, mutta mieluummin erittäin voimakkaasti maustettuna.
Mä taas rakastan kalaa, jossa on mausteena vain ripaus suolaa.
Maksa, vuohenjuusto, piimä, silakka, lammas, marsipaani, puolukka
Aikkamala! Mä pitkään luulin inhoavan pinaattia, mut ei se ollutkaan itse pinaatti vaan se keitetty maito. Gggghhh, pinaattikeiton kammotunkkainen maku. Syytön tosiaan on pinaatti siihen.
-ap
Hauskaa tosiaan, kuinka erilaisia mieltymyksiä ja vastenmielisyyksiä ihmisillä on! Tässä keskustelussa on lueteltu monia minun suosikkimakujani.
Pitkään mietin, että minulla ei taida mitään sietämätöntä makua ollakaan, mutta sitten muistin - maito. Maito on maistunut minusta kamalalle aina ja koska olen ollut koskematta siihen jo yli 40 vuotta, olin unohtanut koko maidon. Puistattaa ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin aapeella. Eli käsitelty kirsikka. On todella etovaa.
Toinen, mikä ei maistu missään muodossa, ei tuoreena tai pakastettuna, on lakka eli hilla.
Ja kolmantena hunaja.
Nuo nyt tulee näin äkkiä mieleen. Niin ja kookos on myös kamalaa.
Mä oon jotenkin outo, mut tykkään tosi paljon sellaisesta oikein ällömakeasta kirsikasta. Kirsikkakarkit, - jugurtit, - jäätelöt, - mehut
..rakastan sitä makua.
Vakevä viina/vodka tms. Hirvittävää sontaa. Pitää lantrata kokiksella tai mehulla vähintään suhteessa 10/1 että pystyy juomaan.
Etikkasäilykkeet, suolakurkku, punajuuri, kurpitsa... Noista on traumoja alaluokilta. Varsinkin tuota kurpitsasäilykettä tungettiin joka salaatin joukkoon ja kaikki piti syödä tai joutui pyytämään emänniltä anteeksi.
Ekaluokkalainen 1979
Banaani. Rakenne ja maku iljettää ja haju, en kestä edes sitä että joku muu syö banaania ja se haisee saati sitä litinää mikä kuuluu sen syömisestä.
Olut, rössypottu ja maito sellaisenaan
Punajuuri, avokado, sushi