Maku jota et ole oppinut sietämään?
Auttelen välillä naapurini pikkuasioissa. Hän aina haluaa antaa minulle jotain, vaikka en mitään odota. Ihan kivahan se kuitenkin.
Nyt hän antoi kaksi pikkupurkkia mehua. Mehussa on kirsikkaa. Muistin taas, että en siedä kirsikkaa kuin tuoreena. Mikä siinä on, että kun kirsikkaa jalostetaan jotenkin, se maistuu kauhealta.
Onko sinulla joku maku joka ei vaan yrityksistä huolimatta uppoa?
Kommentit (96)
Fenkoli ja oliivit sellaisinaan. Oliiviöljystä pidän.
Sienet, oliivit, sekahedelmäsoppa (inhoan niitä turvonneita hedelmiä) , jotka räjähtävät suussa), katkikset, anjovikset ja valkohomejuusto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin kaikkiruokainen, mutta sienet ei uppoa.
Sama täällä. Paitsi maku, myös suutuntuma.
Sieniekspertit sanovat, että eri sienet maistuvat erilaiselta. Niin maistuvat. Olen samaa mieltä. Mutta se sienien perusmaku, mikä on kaikissa siellä "pohjalla", on se, mistä en pidä.
Viipaloidut säilykeherkkusienet ovat vähiten pahoja sieniä, koska niissä on vähiten makua.
Pieni määrä hyvin pieniksi palasiksi pilkottuja sieniä esim. hyvin maustetussa jauhelihamurekkeessa tms. mistä se sieni ei maistu eikä tunnu, on ihan OK.
Jep, sellainen metsäinen ja multainen maku jokaisesta sienestä löytyy. Joskus olen syönyt hyvää sienikeittoa, mutta se on ollut juuri sellaista, joissa sienet ovat niin minimaalisen pieninä paloin, ettei suussa edes erota sipulista. Ja suurella määrällä voita, kermaa ja suolaa on maku saatu peittymään. Mutta eihän siinä ole mitään järkeä syödä jotakin, jonka voi syödä vain, jos maku on peitetty.
Olen kyllä yrittänyt. Tykkään nimittäin kovasti sienestää ja tunnistan sieniä kohtalaisen hyvin. Onneksi perheessä on ihmisiä, jotka mielellään syövät keräämäni sienet.
Vierailija kirjoitti:
Selleri
Selleri onkin tuoreena todella väkevä maku! Tuoreena se kaiken lisäksi aiheuttaa mulle vatsakipua.
Yllätäen kyllä, se antaa kypsennettynä aivan mahtavan hyvän maun esimerkiksi raguun. En voisi kuvitellakaan ragua ilman selleriä. Kokeilepa sellerin kypsentämistä.
-ap
Korianteri maistuu saippualta.
Muutoin olen kaikkiruokainen.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin oliivi, menee jos on ihan vähän vaikka pitsassa, mutta muuten todella vastenmielinen. Maksa, rucola, simpukka.
Rucola on siitä outo, että ilman jotain öljyä tai majoneesia se maistuu todella kitkerältä. Mutta kun siihen laittaa jotain rasvaa se kitkeryys katoaa ihan kokonaan.
Purjo, selleri, olut ja persikkakarkit
Kookos. Myös sen haju ällöttää esim suihkugeelissä.
Vierailija kirjoitti:
Kookos, lempimyslien osto piti lopettaa kun niihin lisättiin kookosta eikä vieläkään ole tilalle löytynyt alkuperäistä vastaavia.
Luin ensin että "lempimysliemien" ja mietin että mitähän olette mahtaneet käyttää🤣🤣
Greippi. Ainoa missä tuo on nautittavassa muodossa on greippilonkero. En ymmärrä miten tuosta mausta voi nauttia.
Lanttu- ja porkkanalaatikot, silakka, kypsennetty kaali. Ei vaan pysty.
Olut. Ekan ja vikan lasillisen ikinä kaadoin kukkaruukkuun, kun en muutakaan keksinyt... En tajua miten sitä kusta kukaan viitsii juoda
Korianteri. Pienikin määrä tuoretta korianteria pilaa koko annoksen, hiki kihoaa otsalle ja sydän hakkaa kuin paniikkikohtauksessa. Olen yrittänyt siedättää itseäni, kun niin moneen ruokaan korianteria valitettavasti tungetaan, mutta ei auta: maku on ja pysyy kauheana. Nykyään varmistankin, jos annoksessa lukee yrttejä, ettei vaan olisi korianteria. Ikäviä yllätyksiä silti aina joskus tulee esim. buffetpöydissä. Mielestäni korianteri on sen verran yleisvaarallinen aine, että se tulisi merkitä ruoka-annosten ainesosaluetteloon.
Oliivit ja kaikki yhtään kermajuustoa tai leipäjuustoa vahvemmat juustot, hyi saakeli.
Mansikka. Jostain syystä maku on aina ällöttänyt. Minulla on kyllä ruoka-allergioita, joten voi olla, että tässäkin on taustalla jonkinlainen allergia. Yleensä allergiaoireet tuntunut kuitenkin suupielissä tai kurkussa, mutta mansikka lähinnä ällöttää.
aspartaami
Se pilaa tuotteen täysin.