Kukaan ei osta omakotitaloani
Olen jo yli vuoden yrittänyt myydä taloani, ostajia on käynyt pari kuukaudessa, mutta kukaan ei tunnu kiinnostuvan. Ei ole hometalo, omaa pihaakin on mukavan kokoinen alue ja puutarhaakin on. Talo on kaksikerroksinen, sisustus perus skandinaavinen.
Mitä voisin tehdä, että saisin houkuteltua ostajia?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hinnan alennus hyvä vaihtoehto?
Hintaa on jo alennettu yli 20 tuhatta, alemmas en voi mennä tai en saa itse ostettua uutta kotia.
Taloni on hieman halvempi kuin muut naapuruston omakotitalot
Miksi ostajan pitäisi turvata sinun mahdollisuutesi ostaa uusi mieleisesi?
Ei ole niinkään mieleisestä kiinni, haluaisin muuttaa lähemmäs lapsiani ja lapsenlapsiani, jotka asuvat monen sadan kilometrin päässä minusta ja oma taloni on ihan liian iso minulle ja miehelleni kun lapset ovat jo muuttaneet pois. Meille kävisi lähes mikä vaan talo, kunhan ei hometta olisi ja olisi jonkinlainen pieni piha koirallemme.
On syitä miksi olen äänestänyt Kepulaisia. - Syynä se, että se on toistaiseksi ollut ainoa maa, joka on julkisesti sanonut kannattavansa sitä, että koko maa yritettäisiin pitää asuttuna, eikä niinkuin nyt jolloin paikoin saa kärjistäen talon samalla hinnalla, millä toisaalla maksat muutaman kuukauden vuokrat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä välittäjä on sanonut? Oletteko harkinneet välittäjän vaihtoa? Talo pariksi kuukaudeksi pois myynnistä ja sitten uusilla kuvilla listoille?
Välittäjä on kertonut, että tällä alueella ei ole kauheasti kysyntää, yksi toinenkin talo naapurustossa on ollut myynnissä jo monta vuotta. Vaikka on kyllä koulu lähellä ja pari kauppaa, tosiaan ei asuta missään isolla paikkakunnalla eikä keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Isäni rintamamiestalo ei mene kaupaksi. Vaatisi täysremontin, kun isä pihinä ei suostunut mitään teettämään. Ajattelin, että jos myisin pelkän tontin hinnalla, ehkä joku rakennusyhtiö olisi kiinnostunut? Tämä Vantaan Metsolassa, tontti 1300m2.
Ei sitä voi myydä tontin hinnalla. Se on tontti miinus talon purkukustannukset. Voisit saada sen myytyä helpommin, jos purkaisit sen röttelön ensin pois. Rakennusfirmat on nyt kyllä huonossa hapessa, ei niillä ole varaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hintaa on jo alennettu yli 20 tuhatta, alemmas en voi mennä tai en saa itse ostettua uutta kotia.
Kyllä Voit
Ja nykypyynnöllä ei tule kauppoja
Niin se on
Joko olette siinä tai laskette hintaa
Vierailija kirjoitti:
Onko talo itärajalla.
Suomi on Nato-maa, niin ei tarvitse pelätä veli venäläistä enää yhtä paljon.
Olet ap varmaan seurannut Etuovesta Asuntokauppaa. Asuntokauppa ei nyt vaan käy. Niitä menee huomattavan vähän kaupaksi. Mutta ihmisillä on kyllä rahaa, elikkä kyllä se siitä vielä repee vauhtiinsa, mutta vuosi voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te haluatte muuttaa sieltä pois, jos asunto ja asuinympäristö ovat muuten hyviä?
Ota ap välillä pois myynnistä ja marraskuun alussa uudelleen. Onhan stailattu kauniiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos kauppa ei käy niin ei käy
Helsingissäkin asuntojen hinnat ovat tulleet alas, joten nyt pitäisi olla ostajan markkinat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä välittäjä on sanonut? Oletteko harkinneet välittäjän vaihtoa? Talo pariksi kuukaudeksi pois myynnistä ja sitten uusilla kuvilla listoille?
Välittäjä on kertonut, että tällä alueella ei ole kauheasti kysyntää, yksi toinenkin talo naapurustossa on ollut myynnissä jo monta vuotta. Vaikka on kyllä koulu lähellä ja pari kauppaa, tosiaan ei asuta missään isolla paikkakunnalla eikä keskustassa.
Kuulostaa joltain kuolevalta paikkakunnalta, jossa ei se koulu enää pitkään ole. Ei ole työpaikkoja, millä ihmiset saisi ne talonsa maksettua.
Jos talo on teille kahdelle liian iso, voisitteko ajatella, että yrittäisitte vuokrata siitä huoneen jollekin? Onko paikkakunnalla pulaa vuokra-asunnoista ja vaikeuksia täyttää työpaikkoja sen vuoksi? Onko vaikka siellä koululla joku opettaja joka kulkee pitkän matkan takaa tai voisiko sitä huonetta tarjota terveysaseman keikkalääkärille?
Jos on itsellä liikaa neliöitä, niin kannattaa yrittää miettiä luovia ratkaisuja, miten niitä saisi edes jotenkin hyödynnettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Voit
Ja nykypyynnöllä ei tule kauppoja
Olen asettanut hinnan sellaiseksi, että myytyäni talon saan juuri ostettua halvimman mahdollisen vaihtoehdon paikkakunnalta/lähipaikkakunnilta, johon muutamme. Eli en nyt usko että taloni on mikään törkyhintainen.
Vierailija kirjoitti:
Jos kauppa ei käy niin ei käy
Kyllähän se käy, kun hinta on kohdallaan. Aloittajan täytyy laskea hintapyyntöä, mikään muu ei auta.
Kumma, miten ihmiset eivät tajua, että kiinteistöjen ja asuntojen arvot laskivat korkojen noustessa. Viimevuotisella pyyntihinnoilla ei kauppoja tule. Nopeiden kauppojen toivojan on laskettava hintaa merkittävästi.
Odota, ja parantele, älä laske hintaa. Ei se ole hinnasta kiinni useimmiten.
Jos ei ole kuntotarkastettu, niin sen tekeminen ei ole suuri kuluerä.
Paremmat valokuvat, hanki ammattivalokuvaaja, joka on erikoistunut kuvaamaan asuntoja, maksaa mahdollisesti 300-500 euroa, ja hyvin käsitellyt kuvat.
Sitä ennen peruspesu jos ei ole jo tehty ja stailaus omilla tai vuokrahuonekaluilla sellaiseksi että näyttää hyvältä valokuvissa.
Suomessa varsinkin taajamissa asuntoilmoitusten taso on luokaton. Samoin kuin muidenkin ilmoitusten taso noin kansainvälisesti, kun muutin takaisin, myin vanhan asuntoni ja sain 15 % enemmän ihan hyvien kuvien vuoksi, tosin asunto oli top sairaalatasoon puhdas myös.
Katso kuvia ulkomaisista sisutuslehdistä.
Eheytyminen alkaa siitä, että lopetat uskomasta rahaan.
Miksi kukaan ostais tässä tilanteessa asuntoa?
Myyt asuntoasi liian kalliilla. Mitä enemmän hintaa tiputat niin sitä paremmin saat asuntosi kaupaksi.
Poista vielä se tunnearvolisä hinnasta, niin saattaa onnistua.
On ihan oma tontti, sähköllä lämpiää, ymmärrän kyllä jos se pelottaa kun sähkön hinta heittelee suuntaan jos toiseen. Sitä minä ihmettelenkin, että ihmiset kyllä kehuvat että on hieno talo ja kiva piha, mutta kukaan ei tarjoa mitään. Vuokralle en voi laittaa, koska sitten ei jäisi mitään asuinpaikkaa meille.