Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olet kylässä ja kyläpaikan emäntä työntää käteesi jälkkärikipollisen jäätelöä kysymättä sinulta että haluatko jäätelöä...

Vierailija
30.06.2023 |

Et ole yhtään jäätelönsyöntituulella, tai jäätelö jota sinulle työnnetään käteen, on inhokkimakusi. Miten reagoit/mitä sanot?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos, mutta en syö jäätelöä."

Jos edelleenkin on sitä mieltä, että minun pitää se jäätelökippo ottaa, ottaisin sen, ja laskisin lähimmälle pöydälle tai tasolle, vaikka lattialle, jos ei muuta paikkaa olisi, ja jättäisin sen sulamaan siihen.

Tai siis poikani tekisi näin. Pari kertaa olen hänen jäätelöt roskiin heittänyt, kun kysymättä hänelle sellaisen annoin, kun hän oli alle kouluikäinen. 

Vierailija
22/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pääruan kanssa samoin. En syö! Rouva syököön keittonsa ite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjotaan kylässä kalakeittoa/lasagnea/sushia tms. Kutsu käy ruokapöytään. Sanotko silloinkin, et en syö!

Luonnollisesti kyllä, jos en halua syödä sitä, mitä on tarjolla tai jos olen vaikka allerginen jollekin ainesosalle. 

Vierailija
24/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon heti, että hei, mä en voi kyllä syödä tätä. Anteeksi, mutta ruokavaliooni ei kuulu ollenkaan jäätelö.

Pahoittelen tilanteesta riippuen enempi vöhempi vuolaasti, mutten ala kenenkään mieliksi syödä.

Vierailija
25/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on jos jäätelö on vaniljajäätelöä, ja paketti on avattu puoli vuotta sitten. Sen huomaa keltaisesta sitkeästä kerroksesta joka on jäätelön pinnalla. Lisäksi namijäätelön päällä on iso kasa itsetehtyä vähäsokerista mansikkahilloa, jossa on äklöjä klimppejä.

Parhaimmillaan lisukkeena voi olla myös ananaspaloja ja kettukarkkeja.......

Vierailija
26/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en oo tollasten kanssa tekemisissä, mutta jos noin kävisi, kiittäisin nätisti ja sanoisin etten syö jäätelöä. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
27/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän. Ja sit syön mutta en ota lisää.

Vierailija
28/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi, etanat, sienet, katkaravut, mäti. Hyvä tietää ketjun perusteella, et voin kylässä ihan vaan tyynesti sanoa et en syö. Huojentavaa.

Vierailija
29/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläpaikassa syön kohteliaisuudesta kaikkea, mitä emäntä on laittanut tarjolle. Äitini esim. laittaa aina litrajäätelöä paloina sulahtamaan jo ennen kuin kutsuu pöytään, ja sitten hän tekee annoksen vaivihkaa valmiiksi selän takana, kun näkee, että ruokalautanen alkaa vajeta. Kipassa on aina vaniljajäätelöä - ihan ok - ja pakasteviinimarjoja, joita en ole koskaan voinut sietää. Ei auta, vaikka olen 50 vuotta hokenut asiaa. Kohteliaisuudesta kuitenkin syön, kun siellä sen pari kertaa vuodessa piipahdamme.

Jos jotain tuutteja alettaisiin vasta kaivaa pakastimen uumenista, sanoisin tietysti heti, että ei kiitos minulle.

Vierailija
30/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädin miniällä meni herne HYVIN syvälle sieraimeen, kun kysyin häneltä onko alkumaljassa alkoholia ja kieltäydyin ottamasta juomaa, kun sanottiin että on. Hieman nauratti, kun on aina olevinaan niin hienoa naista, mutta ei kuitenkaan ihan perusasioita osannut huomioida järjestäessään anopilleen juhlatarjoiluja. 

Vierailija
31/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vielä olisi kettukarkkejakin, voi ettien että. First world problems😂

Vierailija
32/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sushi, etanat, sienet, katkaravut, mäti. Hyvä tietää ketjun perusteella, et voin kylässä ihan vaan tyynesti sanoa et en syö. Huojentavaa.

Aikuinen päättää itse, myös kylässä, syökö vai ei. Pois turha kohteliaisuus emäntää kohtaan. Jos ei halua/pysty syödä, ei ole pakko.

Vierailija
33/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanhaksi sinun piti elää ennen kuin tänään opit, että aikuinen tosiaan saa ihan aina valita itse mitä syö`? Yleensähän tuo on itsestäänselvyys. 

Vierailija
34/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että vielä olisi kettukarkkejakin, voi ettien että. First world problems😂

hih hih

Vierailija
35/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjotaan kylässä kalakeittoa/lasagnea/sushia tms. Kutsu käy ruokapöytään. Sanotko silloinkin, et en syö!

Tietenkin, jos tarjottu ruoka ei mulle sovi tai ei vain ole nälkä. Ruoalla terrorisointi ei kuulu hyviin tapoihin.

Vierailija
36/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tädin miniällä meni herne HYVIN syvälle sieraimeen, kun kysyin häneltä onko alkumaljassa alkoholia ja kieltäydyin ottamasta juomaa, kun sanottiin että on. Hieman nauratti, kun on aina olevinaan niin hienoa naista, mutta ei kuitenkaan ihan perusasioita osannut huomioida järjestäessään anopilleen juhlatarjoiluja. 

tädin miniän anopin kummin kaima?

Vierailija
37/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanhaksi sinun piti elää ennen kuin tänään opit, että aikuinen tosiaan saa ihan aina valita itse mitä syö`? Yleensähän tuo on itsestäänselvyys. 

No se on se kohteliaisuus, mikä on turhaan vaivannu ja tuottanu stressiä. Koitan päästä irti pikuhiljaa.

Vierailija
38/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä hirveää, kun joutuu syömään jäätelöä.

Vierailija
39/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tädin miniän anopin kummin kaima?

Ei, kun ihan vain tädin miniä eli minun serkkuni vaimo. Oliko tuossa nyt jotain kovinkin ihmeellistä? 

Vierailija
40/53 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on se kohteliaisuus, mikä on turhaan vaivannu ja tuottanu stressiä. Koitan päästä irti pikuhiljaa.

Kohteliaisuus ei ole sitä, että syö väkipakolla kaikkea, mitä on tarjolla. Kohteliaisuus on sitä, että huomioidaan vieraat ja annetaan heidän itse valita, mitä tarjolla olevista vaihtoehtoista syövät. Tietenkään ei vieraiden puolelta mitään yökkimisiä tai muuta, vaan ihan tavallinen "ei kiitos". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme