Miksi maajussille morsian ohjelmassa löytyy todennäköisemmin puoliso, kuin ensitreffit alttarilla ohjelmassa?
Olen seurannut sekä Suomen, että muiden maiden ensitreffit alttarilla ohjelmaa, kuten myös maajussille morsianta.
Maajussille morsian ohjelmassa joskus jopa jokainen löytää itselleen kumppanin. Miksi ensitreffit alttarilla ohjelmassa epäonnistutaan niin usein?
Kommentit (14)
Koska toisessa kumppanin saa valita, toisessa ei. Maajussille morsian on aika lähellä ihan perinteistä parinhakua välittäjän, esim kirjeenvaihtoilmoituksen, avulla. Nyt vain sitä prosessia seurataan.
Ensitreffit alttarilla on todella huono idea. Siinä ei huomioida sitä, ettei ihminen voi vain ihastua väkisin johonkin sopivaan. Tarvitaan se alitajuinen juttu, joka vetoaa.
Maajussille morsiamessa se kirjeen kirjoittava osapuoli on nähnyt telkkarista, millaisessa ympäristössä ja talossa se maajussi asuu. Lisäksi kirjoittajat tajuavat, että heidän on muutettava maalle isännän/emännän tilalle. Ensitreffit alttarilla on liikaa näitä ulisijoita "en kyl pystyis asua täällä" "en voisi muuttaa näin kauas perheestäni" jne. Maajussit myös näkevät useamman ehdokkaan ja todennäköisesti osan kanssa klikkaa jotenkin enemmän. Maajusseissa ei myöskään ole liikaa ennakko odotuksia, joten voi rauhassa tutustua.
Ensitreffeillä pitäisi olla jotenkin enemmän esillä se, että parisuhde voi oikeasti vaatia sen uhrauksen, että joutuu muuttamaan vaikkapa Vaasasta Inariin tai Espoosta Taipalsaarelle. Tai sitten kumppanin pitää olla samalta alueelta. En ymmärrä mikä idea on hakea ohjelmaan, jos on ehdoton sen suhteen, ettei aio muuttaa. Suhteet kaatuu ihan arkipäiväisiin juttuihin "harrastus vie liikaa aikaa". En ihmettele, että ovat sinkkuina.
Enskarit ovat monissa maissa ihan muuta kuin parinetsintä ohjelma. Pelkkää tekemällä tehtyä draamaa. Maajusseissa ihmiset ovat pääsääntöisesti mukana tosissaan.
Niin, mikähän siinä mahtaisi olla... Miksiköhän järjestetty avioliitto ei onnistu yhtä hyvin kuin itse valitun kumppanin kanssa rauhassa ajan kanssa muodostettu parisuhde?
Suomen Enskareissa (poislukein se 2.0) on verrattain hyvä onnistumisprosentti. Monissa maissa yksikään pari koko historiassa ei ole jäänyt yhteen.
Ensitreffeillä tuntuu moni ottavan kovasti paineita siitä, että ollaan NAIMISISSA. Olettavat, että avioliiton solmimisen pitää tarkoittaa sitä, että sekunnissa rakastuu ventovieraaseen. Sitten lyövät hanskat tiskiin, kun niin ei tapahdukaan.
Maajusseissa konsepti on ihan toinen ja ihmiset itse valitsevat kenelle kirjoittavat ja keneen haluavat tutustua. Mitään paineita ei ole, kun ei olla naimisissa, vaan deittaillaan ihan niin kuin ilman ohjelmaakin voisi tehdä. Toki sillä erolla, että harvempi kutsuu kolme deittiä samaan aikaan kotiinsa.
Mä en kyllä ymmärrä, miksi kukaan hakeutuu noihin kumpaankaan..
Oisin itse mieluummin ilman kumppania, kun lähtisin suomalaisten sylkykupiksi arvosteltavaksi 🙄
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä, miksi kukaan hakeutuu noihin kumpaankaan..
Oisin itse mieluummin ilman kumppania, kun lähtisin suomalaisten sylkykupiksi arvosteltavaksi 🙄
Se on sinun valintasi. Moni on Maajusseissa löytänyt onnen. Siinä ei paljon av:n ja yliksen länkyttäjätä kiinnosta. Tuskinpa myöskään kiinnostavat esim. Esaa ja Violaa, jotka löysivät toisensa vuosia sitten Ensitreffit alttarilla ihan ensimmäisellä tuotantokaudella. Ja ovat edelleen onnellisesti yhdessä muistaakseni kolmen lapsen vanhempina. Mitään ei koskaan saa, jos aina vain pelkää mitä muut ajattelevat.
Ensitreffit alttarilla toimii naisille ponnahduslautana julkisuuteen, kyseessä on perhohjelma jolla on kattava katsojakunta 27-60 vuotiaita naisia.
ETA ohjelmaan osallistumisen jälkeen on helppo alkaa tekemään erilaista somesisältöä "somevaikuttajana" kun olet kaikkien huulilla ja saat ns ilmaista julkisuutta roskalehdissä kirjoitettujen artikkeleiden puolesta.
Koska Ensitreffit alttarilla ohjelmaa katsoo huomattava määrä naisia tehdään ja leikataan ohjelma siten, että nainen ei koskaan joudu ns. pahiksen rooliin vaikka kuinka tuore "suhde" töppäisi kuvausten aikana niin miksi naiset eivät hakisi ohjelmaan julkisuutta hakemaan?
Muissa formaateissa on ikävä stigma esim. Temptation Islandissa kun siellä ollaan ryyppäämässä ja pettämässä niin tästä syystä Enskarit on hyvä formaatti uusille "somen tähdille".
Maajussille morsian taas on siinä mielessä parempi formaatti parin hakuun kun yhdelle maajussille haetaan useampi morsian ehdokas niin aina joukkoon mahtuu yksi joka on myös ns tosimielellä liikenteessä eikä vain hakemassa julkisuutta.
Maajussille morsiamessa on 100 morsianta (tai kuinka paljon ne kirjeitä saakaan) ja sieltä monen karsinnan jälkeen (jotka maajussi itse tekee) jää jäljelle yksi. Ensitreffeissä taas on vain yksi vaihtoehto, jonka joku "ammattiraati" on pariksi valinnut. Ja mitä olen netistä lukenut niin ainakin yksi pari per kausi on tahallaan tehty epäsopivaksi, jotta saataisiin draamaa.
Foliohattuinen kukkahattutäti kirjoitti:
Ensitreffit alttarilla toimii naisille ponnahduslautana julkisuuteen, kyseessä on perhohjelma jolla on kattava katsojakunta 27-60 vuotiaita naisia.
ETA ohjelmaan osallistumisen jälkeen on helppo alkaa tekemään erilaista somesisältöä "somevaikuttajana" kun olet kaikkien huulilla ja saat ns ilmaista julkisuutta roskalehdissä kirjoitettujen artikkeleiden puolesta.
Koska Ensitreffit alttarilla ohjelmaa katsoo huomattava määrä naisia tehdään ja leikataan ohjelma siten, että nainen ei koskaan joudu ns. pahiksen rooliin vaikka kuinka tuore "suhde" töppäisi kuvausten aikana niin miksi naiset eivät hakisi ohjelmaan julkisuutta hakemaan?
Muissa formaateissa on ikävä stigma esim. Temptation Islandissa kun siellä ollaan ryyppäämässä ja pettämässä niin tästä syystä Enskarit on hyvä formaatti uusille "somen tähdille".
Maajussille morsian taas on siinä mielessä parempi formaatti parin hakuun kun yhdelle maajussille haetaan useampi morsian ehdokas niin aina joukkoon mahtuu yksi joka on myös ns tosimielellä liikenteessä eikä vain hakemassa julkisuutta.
Kuinka monta enskari osallistujaa on nykyään julkisuudessa? Eipä kovin moni. Itselle ei ainakaan tule otsikoita vastaan vaikka olen seurannut osallistujien elämää. Julkisesta instragramista voi käydä vakoilemassa, mutta juurikaan kukaan osallistujista ei tee yhteistöitä ja ole somevaikuttaja. Kukaan tuskin pelkästään julkisuuden takia tuohon prosessiin lähtisi.
Toisessa molemmat osapuolet saavat etukäteen tietoa toisistaan ennen kuin valitsevat ottaa yhteyttä/kutsua treffeille JA maajussi voi valita neljästä (vai kolmesta?) etukäteen valitsemastaan. Eikö se ole aika selvää, että silloin on todennäköisempää löytää sopiva?
Maajussit-ohjelmaan osallistujat ovat enemmän täyspäisiä ihmisiä.