Hyppäisitkö sinä lapsesi perään laivalla, jos hän putoaisi mereen?
Kommentit (242)
On suurempi todennakoisyys etta selviaisin hypysta tajuissani. Kykenisin yrittamaan loytamaan lapseni. Pitamaan paan pinnan ylapuolella , jos onnistun loytamaan ja huutamaan apua.
Lapsi on saattanut menettaa tajuntansa, menettaa voimansa yms. Olivat 1h vedessa. Ei moni pieni jaksa, osaa kelluakaan.
Todellakin menisin vanavedessa.
Mutta pidan kannella lapsestani kiinni niin, etta tuntuu, aina. En ota riskia. Tuuli on kova ja kansi on liukas.
En tiedä mitä olisin tehnyt, kun lapsi oli pieni. Nyt se on aikuinen ja kovakuntoinen sekä hyvä uimaan, hyppii torneista ym. mitä itse en ole koskaan uskaltanut. Hän selviytyisi paljon suuremmalla todennäköisyydellä, kun en hyppäisi perään. Silloin olisi vain yksi pelastettava, eikä hän joutuisi yrittämään pelastaa minua. Etsisin pelastusrenkaan tms. ja hälyttäisin apua ym. Olen aika toimintakykyinen kriisitilanteessa. Pystyn yleensä sysäämään tunteet sivuun, joten saattaisin toimia fiksustikin. Jos hän kuitenkin menehtyisi, ei minulla olisi enää elämänhalua. Siinä mielessä voisin hyvin mennä perässä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Kyllä. Ihan vaikka meidän kissan vuoksi 🌊🚢😿🌊
Aiotko tappaa itsesi sitten kun kissasi kuolee, eli muutaman vuoden päästä viimeistään?
Ymmärrätkö että toisessa tilanteessa yritetään pelastaa henkilöä/eläintä ja toisessa tilanteessa tietää että mitään ei ole tehtävissä? Nuo 2 vaihtoehtoa ei ole millään tavalla vertailtavissa. Toisessa on mahdollista että 2 selviää hengissä, toisessa kuolee joko 1 tai 2. Miksi kukaan valitsisi 2 kuolonuhria?
Näistä kommenteista päätellen oli parempi että ei tullut sankaritarinaa.
Vierailija kirjoitti:
Sylettää nämä, jotka täällä rehentelevät hyppäävänsä perään.
Siis osahan ajatteli, että niin kävisi ihan vain automaattisesti ilman järkevää ajattelua. Ja näin epäilen tuolle perässä hypänneen äidille käyneen. En usko hänen ehtineen analysoida kauheasti, vaan sinne meni lapsensa perään. Tuskin siinä mietti että pelastaminen onnistuu tai että hyppäänpä minäkin ja kuolen myös. Ei siinä ole ehtinyt ajatella yhtään mitään muuta kuin että "minun lapseni."
En usko että itse hyppäisin, mutta en olekaan kenenkään äiti. Ehkä minulta puuttuu se äitimutteri tai vanhemmuuden ruuvi?
En. Säntäisin täysillä sanomaan lähimmälle henkilökunnalle asiasta.
Meriveri on avomerellä kylmää, joten siellä kuolee nopeasti hypotermiaan.
Ae että, av:n besserwisserit taas yhdessä fiksuina kertomassa, kuinka he tekisivät, tai mitä eivät. Kukaan ei voi etukäteen tietää, kuinka toimisi vastaavassa tilanteessa, sen verran harvoin näin surullisia tilanteita sattuu.
Mutta tällä palstallahan selvitetään murhat, löydetään kadonneet ja tiedetään, kuinka poliittisesti olisi järkevintä toimia.
Naurettavaa puhinaa kerrassaan 🤣
Ihme keskustelua tullut tästä. Moni kailottaa niin kovin olevansa leijonaemo (:DD) ja hyppäävänsä vaikka kalliolta varmaan kuolemaan ja jokainen joka mitenkään kyseenalaistaa tuota on surkea ihminen ja vanhempi. Jotkut jopa julistavat hyppäävänsä kenen vain perään. Todellisuudessa hyvin harva hyppäisi. Suurimmalla osalla pettäisi jalat alta ja menisi vain hysteeriseksi huutamiseksi. Sitten alkaisi se koko muun maailman syyttäminen kun niin pääsi käymään.
Vierailija kirjoitti:
Todellakaan ei tiedä mitä tekee kun paniikki iskee. Mitä rehvastelua tuo on?
Paha sanoa, kun ei ole lapsia. Mulla on kuitenkin tapana käydä mielessäni läpi kaikenlaisia mitä-tekisin-jos-skenaarioita ja olen miettinyt mm. mitä tekisin, jos koirank hyppäisi sillalta jokeen. Näin ei ole koskaan käynyt, enkä voi tietää, miten toimisin oikeasti tositilanteessa, mutta luultavasti menisin perään. Koira on pieni, eikä jaksaisi uida kovin pitkään, minä taas olen ihan hyvä uimari, eikä joki ole kovin leveä.
Mutta hyppäisinkö laivasta mereen kenenkään perään? En tiedä. Toisaalta olen ihminen, joka mieluummin kärsii itse kuin näkee jonkun läheisen kärsivän, eli sillä perusteella saattaisin hypätäkin. Sitten taas toisaalta, olen hyvinkin harkitsevainen ja taipuvainen uskomaan kaikesta aina pahinta. Eli jos joku putoaisi risteilyaluksesta, olettaisin luultavasti, että hän ei enää tarvitse pelastamista ja jäisin kannelle
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nämä jeesustelijat jotka kertoo hyppäävänsä koiran tai kissan perään 😂 Idiootti saa todella olla jos syöksyy varmaan kuolemaan jonkun eläimen takia. Ainakaan mitään pelastusresursseja ei tuollaiseen pölvästiin sitten tarvi tuhlata.
PS. itsellänikin on kissa ja koira ja vaikka rakkaita ovatkin, niin en missään tilanteessä IKINÄ kuvittelisikaan hyppääväni keskelle Itämerta niiden perään.
Perään hyppääminen riippuu varmaan millaisesta laivasta hyppää. Jostain matalasta purjeveneestä on vähän toista hypätä kuin korkean autolautan kannelta. Varmaan aika monelta uhoajalta jäisi todellisuudessa hyppäämättä, kun se putoamismatka on aikamoinen, sama kuin hyppäisi jostain kerrostalon katolta.
Vierailija kirjoitti:
Ja minua oksettaa edes kyseenalaistaa hyppäisinkö lapseni perässä.
Itse voit ihan vapaasti jäädä opastamaan muita äitejä lapsineen, kuinka tulee käyttäytyä ja kuinka huonosti käykään, jos ei noudata sääntöjä.
Tietenkin hyppäisin. Enkä katuisi, vaikka kuolisin. Jos en olisi hypännyt, ilmeisesti myöhemmin tappaisin itseni. Ja turha tästä tulla lässyttämään, näin minä tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nämä jeesustelijat jotka kertoo hyppäävänsä koiran tai kissan perään 😂 Idiootti saa todella olla jos syöksyy varmaan kuolemaan jonkun eläimen takia. Ainakaan mitään pelastusresursseja ei tuollaiseen pölvästiin sitten tarvi tuhlata.
PS. itsellänikin on kissa ja koira ja vaikka rakkaita ovatkin, niin en missään tilanteessä IKINÄ kuvittelisikaan hyppääväni keskelle Itämerta niiden perään.
Perään hyppääminen riippuu varmaan millaisesta laivasta hyppää. Jostain matalasta purjeveneestä on vähän toista hypätä kuin korkean autolautan kannelta. Varmaan aika monelta uhoajalta jäisi todellisuudessa hyppäämättä, kun se putoamismatka on aikamoinen, sama kuin hyppäisi jostain kerrostalon katolta.
Kysy Samuli Edelmannilta, mitä se mietti ja miltä tuntui hypätä 🙄👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SE oli kännissä.
Hyppäisin varmaan kissankin perään. Olenkin todella impulssien vietävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SE oli kännissä.
Mitenkä se tähän liittyy? Onhan toi lapsen äitikin voinut olla 🤷🏻
No tietenkin, tosin yrittäisin pari sekuntia etsiä meille jotain pelastusrengasta tai kelluvaa sillä en osaa oikein hyvin uida. M48