Hyppäisitkö sinä lapsesi perään laivalla, jos hän putoaisi mereen?
Kommentit (242)
Hyppäsin ja hyppäsin myös koirani perään jos sattuisi putoamaan.
Ei ole noin yksiselitteinen asia. Ehkä jos ainut lapsi kyseessä ja yh-äiti. Käytännössä varma kuolema niin jos muitakin lapsia perheessä ja lapset jää sisaruksen lisäksi ilman äitiäkin.
Kyllä se reaktio tulisi ihan luonnostaan että hyppäisi, miettimättä järjellä. Oman lapsen eteen tekisi ihan mitä vain.
Tiesi tietysti miten lapselle tulee käymään. Siksi hyppäsi myös itse.
Ei kosketa minua, koska en menisi koskaan laivalle. Mutta uimataidon puolesta voisin hypätä vain pelastusliivien kera. Hukkuisin itse ilman.
Vierailija kirjoitti:
Hyppäsin ja hyppäsin myös koirani perään jos sattuisi putoamaan.
Eli pahimmassa tapauksessa lapsesi jäisi orvoksi kun sinä syöksyt mereen koirasi perässä.
Sairas ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se reaktio tulisi ihan luonnostaan että hyppäisi, miettimättä järjellä. Oman lapsen eteen tekisi ihan mitä vain.
Kun miettisi järjellä edes puoliminuuttia ennen hyppäämistä niin molemmat olisi ehkä pelastuneetkin. Kaikkialla missä pääset laivasta hyppäämään mereen on myös pelastusvälineitä saatavilla. Kellukkeet mukaan.
Huutaisin apua ja vaatisin pelastuskeinot heti käyttöön.
Tiedän, että noista korkeuksista putoaminen on sama kuin hyppäisi asfaltille, joten en tekisi sitä.
Nytkin lapsi löydettiin laivan pelastusvälineillä.
Toi oli M U R H A ja IT SA RI, kyllä ne sen pian uutisoi
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyppäisin hetkeäkään epäröimättä.
Ihmetyttää ne ihmiset, jotka epäilevät äidinrakkautta niin paljon, etteivät usko äidin hyppäävän lapsensa perässä mereen tai halveksuvat tällaisia äitejä.
Minä pelkäisin hyppääväni lapsen päälle.
En, minulla on muitakin läheisiä kuin lapseni. Esim iäkkäät vanhemmat. Olen kokenut lapsen kuoleman ja tiedän, että siitä selviää.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole totta läheskään aina. Moni on pelkuri ja ajattelee myös itseään, ja niitä muita lapsia.
En uskalla hypätä edes jalat edeltä tutulta laiturilta, enkä osaa sukeltaa eli tuskin hyppäisin. Todennäköisesti lamaantuisin tai tulisin muuten hysteeriseksi. Toivottavasti en tule koskaan tietämään, miten toimisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää ne ihmiset, jotka epäilevät äidinrakkautta niin paljon, etteivät usko äidin hyppäävän lapsensa perässä mereen tai halveksuvat tällaisia äitejä.
Minä pelkäisin hyppääväni lapsen päälle.
Eihän se ole mahdollista? Laiva liikkuu koko ajan
Mistä minä sen tietäisin? Helppo se on tässä sanoa sitä sun tätä, mutta kukaan ei meistä voi tietää miten toimisi.
Olivatko nämä ihmiset kahden matkalla?
Vierailija kirjoitti:
Todellakin hyppäisin, vaikka en uida osaakaan!!
Olisi fiksumpaa irrottaa ensin pelastusliivit tai -rengas ja sitten hypätä.
Riippuisi tilanteesta.
Lapsettomana tässä nyt spekuloin, ja voihan se olla, että en silloin toimisi rationaalisesti, mutta... jos minulla olisi vain se yksi lapsi, niin saattaisi varmaan helpommin hypätä. Tosin järkeähän siinä ei ole, tiedän, miten vaikeaa valtamerestä on pelastua, eikä perään hyppäämällä ketään yksittäinen ihminen saa pelastetuksi, ne virtaukset vie erilleen hyvin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Pointtihan on siinä että hypätessäsi perään pienennät lapsesi selviytymismahdollisuutta. En kutsuisi sitä rakkaudeksi, että haluaa lapselleen pahaa.