Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaako kukaan pois Helsingistä muun kuin rahan takia?

Vierailija
30.06.2023 |

En ymmärrä miksi kukaan haluaisi muuttaa ellei ole pakko.

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan takia sinne ehkä voisi vähäksi aikaa muuttaa, se olisi ainoa syy. Minä ihmettelen, että miksi aina niin kehutaan, kuinka on kaikkea, mutta liikkuminen sen "kaiken" välillä kestää. Välimatkat ovat pitkiä ja ruuhkaisia. On paljon mukavampi asua suurehkossa kaupungissa, missä kaikki on nopeammin ja vaivattomammin saavutettavissa. Pääkaupunkiseudulla voi sitten käväistä, jos on jotain sellaista vailla, mitä ei missään muualla ole, mutta sen voi tehdä päiväseltään.

Tosin tätäkin kaupunkia ollaan pilaamassa Helsingin tyyliin rakentamalla tiuhaan, joka paikkaan ollaan tunkemassa uusia kerrostaloja, joissa on olohuone keittiöseinällä.

Vierailija
62/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme postinumeroalueelta 00130 kartanoon järven rannalle Hämeeseen. Helsinki nykyisellään ei enää sopinut meille. Kaikki kivatkin alueet on pilattu, jalkakäytävät täynnä pyöräilijöitä ja skuutteja, katuväkivalta, autoilun ja kaiken kivan kivan kieltäminen, hanhien pilaamat puistot, nistit ja sekakäyttäjät katukuvassa, kaamea julkinen liikenne.

Jos Helsinkiä suunnitellaan parikymppisille vihreille kauramaitolatte ihmisille, emme tunne oloamme kotoisaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin tänne rakkauden takia ja saman rakkauden perässä muutan täältä pois.

Vierailija
64/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku muuttaisi pois rahan takia kun on paljon parempiakin syitä. Eikä tarvitse muuttaa edes kovin kauas päästäkseen miellyttävämpään ympäristöön,.

Vierailija
65/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku muuttaisi pois rahan takia kun on paljon parempiakin syitä. Eikä tarvitse muuttaa edes kovin kauas päästäkseen miellyttävämpään ympäristöön,.

Kerrotko missä tällainen idylli on?

Ei rauhattomuutta, kulttuuritarjonta ruokapaikoista oopperaan, hyvä julkinen liikenne, perheille koulut lähellä tarhasta yliopistoon, sairaiden hoito priimaa ja yksityisilä tarjolla useampi jopa kövelymatkn päässä, jos ei kunnalliseen jaksa odottaa jne?

Tästä syystä se sijainti maksaa

Vierailija
66/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä miksi kukaan asuisi siellä jos ei ole pakko. Itse asuin 10 vuotta, ja oli kamalinta aikaa elämässäni. Olen nyt kolmekymppinen, enkä voisi kuvitella koskaan edes harkitsevani palaamista.

Avaudun nyt vähän. Helsingissä kaikki maksaa, ei ole mitään tekemistä, luontoa on vähän, ja sielläkin kuuluu jatkuva liikenteen pauhu taustalla. Talot rakennettu jostain pahvista, niin naapurin askeleet ja puhe kuuluu läpi seinistä. Kallista. Tylsää. Pinnallisia ihmisiä, joita kiinnostaa eniten ura ja ulkonäkö. Taidetta on joku Kiasma, missä liimataan tuoli seinään ja saadaan taputuksia selkään. Talvella kuin jäätynyt helvetti, koska kylmä merituuli iskee syvälle luihin. Kiire aina joka paikkaan. 

En aidosti keksi mitään hyvää sanottavaa Helsingistä. Sieltä oli ihanaa päästä pois, nyt kolmisen vuotta sitten. Tosin olen muuttamassa ulkomaille, eli olen ehkä vaan kyllästynyt Suomeen. Suomalaiset on enimmäkseen ihania, mutta ei tätä säätä jaksa kukaan. 9 kuukautta vuodesta pimeää, synkkää ja kylmää. Ei kiitos.

Vierailija
67/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Lontooseen.

Vierailija
68/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Liikaa liikennettä ja ihmisiä ja typerät päättäjät.

Vierailija
69/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rauhattomuutta, kulttuuritarjonta ruokapaikoista oopperaan, hyvä julkinen liikenne, perheille koulut lähellä tarhasta yliopistoon, sairaiden hoito priimaa ja yksityisilä tarjolla useampi jopa kövelymatkn päässä, jos ei kunnalliseen jaksa odottaa jne?

Ihan oikeasti nyt, ota ne ruusunpunaiset silmälasit päästäsi ja katso rehellisesti. Kaverit valittaa, että päikyt ja koulut täynnä ja täytyy kuskata kersoja ties minne asti. Sairaanhoidossa tekijäpulaa ja porukkaa kuskataan muualle hoitoon, kun hoitojnot pitkät. Ja kuinkahan monta kertaa perushelsinkiläinen käy siellä oopperassa, vaikka se onkin tarjolla? Ja rautatieaseman tienoo ei todellakaan enää ole mikään lintukoto.

Ja kyllä, minäkin asun Helsingissä Töölössä ja pidän täällä asumisesta koska tämä sopii nyt tähänhetkiseen elämätilanteeseeni. On töitä, kiva asunto, kavereita ja työpaikka kävelymatkan päässä. Mutta jotain realiteettia tähän juttuun nyt...

Vierailija
70/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kantakaupungissa ei asu kuin reilu 100 000 ihmistä, yli 500 000 asuu lähiöissä.

Vierailija
71/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta on stadissa halpaa.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/asuntojen-hinnat-romahtivat-paakaupu…

T: stadilainen, jolle lasku on haitallista

Mitä haitallista se on? Meinasitko, eträ hinnat on vai. ylöspäin koko ajan joka hetki? Kautta aikojen hinnat seilaa ylös alas ja kun en itse ole myymässä asuntoani pois seuraavaan kymmenen vuoteen ainakaan, niin mulle on ihan sama vaikka asunnon arvo kävisi nollassa tänä aikana Fakta nyt kuitenkin on, että taantumasta ja tämön hetken tilanteesta kun selvitään parissa vuodessa, asuntojen hinnat on taas nousussa Helsingissä

Näin sijoittajana se tuntuu pahalta, että asuntojen hinnat laskevat ja omaisuus laskee. On vielä -10 % vuositrendillä, eikä mikään näytä kääntävän sitä

Sijoittajat ja sijoittajat

On sijoittajia, jotka ottaa tietoisem riskin, että 1 - 2 vuoden sisällä tapahtuu odottamattomia muutoksia, eikä kultaa vuolla. On on niitä sijoittajia, jotka katsoo kokonaisuutta ja tekee aijootuksen pitemmällä aika välillä.

Jos hait nopeaa rahaa, sijoituksesi oli tiedetty riski jo pitkään, joten valituksesi -10% on aiheeton. Jos olet aijoitranut pitkällä tähtäimellä, ostamasi asunto on viime vuosiin nähden laskenut korkeintaan siihen mit siitä itse maksoit. Tai sitte. olet aijoottanut vasta hetki sitten ja pelkäät arvonalennusta, koska et ajattele pitkällä välillä asioit, van haluat kikki mulle nyt ja heti

Vierailija
72/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti nyt, ota ne ruusunpunaiset silmälasit päästäsi ja katso rehellisesti. Kaverit valittaa, että päikyt ja koulut täynnä ja täytyy kuskata kersoja ties minne asti. Sairaanhoidossa tekijäpulaa ja porukkaa kuskataan muualle hoitoon, kun hoitojnot pitkät. Ja kuinkahan monta kertaa perushelsinkiläinen käy siellä oopperassa, vaikka se onkin tarjolla? Ja rautatieaseman tienoo ei todellakaan enää ole mikään lintukoto.

Ja kyllä, minäkin asun Helsingissä Töölössä ja pidän täällä asumisesta koska tämä sopii nyt tähänhetkiseen elämätilanteeseeni. On töitä, kiva asunto, kavereita ja työpaikka kävelymatkan päässä. Mutta jotain realiteettia tähän juttuun nyt...

Ruusunpunaiset lasit veks:

Ensin negatiiviset asiat:

- siellä maakunnassa ei saada enää edes päteviä opettajia töihin.

- palvelut keskitetään, joskus voi olla sairaalaan monen kymmenen kilometrin matka

- julkinen liikenne palvelee miten palvelee, mitä syrjemmässä asut, sen huonompi palvelu

- maakunnissa se tarha ei todellakaan ole siinä vieressä ja pahimmillaan lapsi vielä peruskouluiässäkin joutuu matkustamaan pitkön matkn kouluun

Sitten kommentit:

- Ruokapaikoista oopperan, ei tarkoita sitä, että kaikki kävisi oopperasa.. Siihen ruokapaikkojen ja oopperan väliin mahtuu erilaisia palveluita useista baareista, ruokapaikoista, parturikampaamoista lähtien aina eläintarhaan ja muihin huvituksiin. Ja myös osalle knsaa se dissaamasi oopperakin.

- Jos julkinen ei mielestäsi palvele riittävän nopeasti, Helsingissä pääset toinen toistaa useampaan yksityiseen vastaanottoon. Monet näistä palvelee myös päivystysluontoisesti. Jouduin itse menemään päivystykseen viime kesällä viikonloppuna ja julkisessa olisi ollut usean tunnin jono, joten menin yksityiselle, jonne päivyksessä jouduin odottmaan varman 30 minuuttia. Sain myös tarvitseman avun ja lääkkeet heti. Maakunnissa joudut todennäköisesti etsimään sen julkisen, jolla 24/7 päivystys, jos edes on En kokenut hoitojonoani pitkäksi.

- työntekijäpulaa on kaikilla aloilla muuallakin kuin vain Helsingissä. Näin se nyt vaan on.

- Sun kannattaisi varmaan poistua ulos sieltä Töölööstä, jossa kun koko elämä pyörii Ja tutustua Helsingin rikkauksiin!

Vierailija
73/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengit ja rikokset.

Ei ole ongelma missäänpäin helsinkiä.

Vierailija
74/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne muuttavat joilla ei ole rahaa olla ratikan varrella kantakaupungissa.

Helsinki on sen ulkopuolella aika gettoa ja nukkumalähiötä ellei ihan muutamaa poikkeusta kuten Karhusaarta tai Kulosaarta lasketa jotka diplomaattien ja toimareiden koteja.

Kyllä Hesakin alkaa kehitysmaaksi muodostumaan kun asunnot jäävät tyhjilleen.

Lopeta valeuutisten seuraaminen: Helsinkiin valmistuu parhaillaan yli miljoona kerrosneliötä. Helsingin kantakaupunki kasvaa kohisten kun sinne muuttaa hyvin toimeen tulevaa keskiluokkaa.

Vierailija
75/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla laman myötä asuntojen hinnat puolittui Helsingissäkin. Olin onnekas, koska juuri silloin ostin hieman isomman asunnon kantakaupungista. Parin vuoden jälkeen hinnat lähti jyrkkään nousuun, joka jatkui tähän päivään asti. Minulla ei ole mitään hätää asua omassa maksetussa asunnossa, jonka ajattelevan olevan viimeinen omistusasuntoni. Siksi en ole huolissani hintojen seilaamisesta, koska ainoastaan hätätapauksessa myyn tämän. Aina hinnat on nousseet ja laskeneet. Helsingissä on kuitenkin ostajia joka tilanteessa, koska monet opiskelijat jäävät tänne saatuaan hyvän työpaikan. Kaikkea korkeakoulutettunakaan tehtävää työtä ei voi tehdä etänä.

Tuo asuntojen hintojen romahdus tarkoittaisi valtavaa työttömyyttä ja poismuuttoa Helsingistä. Tilanne kuitenkin Suomen sisällä on se, että tällaista työttömyyttä ei tule, koska monilla aloilla on jopa pulaa työntekijöistä. Toinen syy on globaalitilanne, jossa Suomi on noussut kärkimaana luotettavuuden ja koulutuksen myötä. Ulkomaalisille sijoittajille myös Helsingin asunnot kelpaavat varain hyvin.

Pääkaupunkina, yliopistokaupunkina ja yhteytenä kaikkialle nii. Suomessa kuin ulkomaillekin Helsinki ei tule koskaan olemaan tappiokaupunki. Ihan turha kuvitella, että 90-luvun lama ja työttömyys tulisi uudelleen..

Vierailija
76/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole aikaa asua Helsingissä, rahasta ei niinkään ole kyse. Pikkukaupungissa kaikki on lähellä eikä ole ruuhkia.

Asun helsingissä ja kaikki mahdolliset palvelut, leikkaussalia lukuunottamatta on kävely/pyörämatkan päässä. Ei ole ruuhkia kun ei tarvitse käyttää autoa. Minulla on lähellä paljon enemmän palveluita kuin sinulla.

Vierailija
77/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on sen ulkopuolella aika gettoa ja nukkumalähiötä ellei ihan muutamaa poikkeusta kuten Karhusaarta tai Kulosaarta lasketa jotka diplomaattien ja toimareiden koteja.

Lopeta valeuutisten seuraaminen: Helsinkiin valmistuu parhaillaan yli miljoona kerrosneliötä. Helsingin kantakaupunki kasvaa kohisten kun sinne muuttaa hyvin toimeen tulevaa keskiluokkaa.

Onhan tästä uutisoitu Suomesta muualtakin, että joo, taloja rakennetaan, mutta minkäs teet kun ei ole ostajia/asukkaita. Eli rakentaminen nyt ei kyllä kerro mitään Helsingin tilanteesta. Ja siis aika moni muuttaa Helsinkiin vain opintojen tai töiden perässä, ja lähtee kyllä heti kun mahdollista. Näin tein itse.

-eri

Vierailija
78/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä miksi kukaan asuisi siellä jos ei ole pakko. Itse asuin 10 vuotta, ja oli kamalinta aikaa elämässäni. Olen nyt kolmekymppinen, enkä voisi kuvitella koskaan edes harkitsevani palaamista.

Avaudun nyt vähän. Helsingissä kaikki maksaa, ei ole mitään tekemistä, luontoa on vähän, ja sielläkin kuuluu jatkuva liikenteen pauhu taustalla. Talot rakennettu jostain pahvista, niin naapurin askeleet ja puhe kuuluu läpi seinistä. Kallista. Tylsää. Pinnallisia ihmisiä, joita kiinnostaa eniten ura ja ulkonäkö. Taidetta on joku Kiasma, missä liimataan tuoli seinään ja saadaan taputuksia selkään. Talvella kuin jäätynyt helvetti, koska kylmä merituuli iskee syvälle luihin. Kiire aina joka paikkaan. 

En aidosti keksi mitään hyvää sanottavaa Helsingistä. Sieltä oli ihanaa päästä pois, nyt kolmisen vuotta sitten. Tosin olen muuttamassa ulkomaille, eli olen ehkä vaan kyllästynyt Suomeen. Suomalaiset on enimmäkseen ihania, mutta ei tätä säätä jaksa kukaan. 9 kuukautta vuodesta pimeää, synkkää ja kylmää. Ei kiitos.

>

No, suurkaupunkielämä ei siis sovi sinulle. Minulle taas ei sovi pienemmissä kaupungeissa eikä etenkään maaseudulla asuminen. Katsos, kun meitä on erillaisia ihmisiä.

>

Luulen, että myös Helsingin ulkopuolella kaikki maksaa - ne samat asiat, jotka Helsingissäkin. En ole vielä sellaista kaupunkia tai kuntaa nähnyt, jossa on ilmaista Helsingissä on luontoa paljon pääkapungiksi! Se jos pysyt neljönseinän sisällä 10v ja voivottelet kaikkea ei muuta faktoja fiktioksi. Helsingissä voi löhteä jopa hiihtää kotiovelta. Esimerkiksi Viikissä, Siilitiellä tai Herttoniemestä voi hiihtä- aina Vanhaan kaupunkiin saakka/tai Vanhasta Kaupungista Herttoniemen siirtolapuutarhaan, talvella luistella/hiihtää merellä.. Viikin metsät, keskustassa keskuspuisto.. Kalasatamassa Mustikkamaa/Arabian suunta Pohjois-Helsinki on lähestulkoon metaää niin kuin Itä-Helsinkikin loputtomine metsineen Missähän ihmeen Helsingissä sinä olet asunut?

Helsingissä rakennetaan samoja taloja kuin muuallakin. Muuallakin rakennetaan samoja pahviseiniäja samanlaisia naapureita.

Tylsää on vain tylsille ihmisille. Kerro asia, mitä Helsingissä ei voi tehdä, kun täällä voit harrastaa sisäkiipeilystä lähtien pitsinnypläykseen..

>

Kas kun minä en näe pinnallisia ihmisiä, ehkä olen liian vähän tiktokkejen ja muiden höpöhöpö ulkonäkökeskeisten somea seuraamassa. Jos toteat, että taidetta löytyy vain Kiasmasta, niin alan jo epäilee koko helsinkiläisyyttäsi. Kiasmasta 1km säteellä ihan vain lyhyen kövelymatkan sisällä löytyy nimittäin aika monta muutamaa muutakin tunnettu kohdetta - esimerkiksi Ateneum, Sinebrychoff, Amos Rex, HAM, Hakasalmen huvila jne Oletko edes käynyt Helsingissä? Ruokapaikkoja tähän väliin jo mahtuu enemmän kuin tylsättömiö päiviä viikkoosi.

>

Sulle nyt ei kelpaa sitten mikään.. Jäädään odottamaan valitusta, miten huonosti asiat on ikinä minnne ulkomailla päädytkään Onko tunnuslauseesi: Pessimisti ei koskaan pety!

Vierailija
79/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tästä uutisoitu Suomesta muualtakin, että joo, taloja rakennetaan, mutta minkäs teet kun ei ole ostajia/asukkaita. Eli rakentaminen nyt ei kyllä kerro mitään Helsingin tilanteesta. Ja siis aika moni muuttaa Helsinkiin vain opintojen tai töiden perässä, ja lähtee kyllä heti kun mahdollista. Näin tein itse.

-eri

Tilason valossa, jos Helsingin väkiluku kasvaa, niin täältä löhtee vähemmän pois, kun tänne muuttaa..

Vierailija
80/147 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruusunpunaiset lasit veks:

Ensin negatiiviset asiat:

- siellä maakunnassa ei saada enää edes päteviä opettajia töihin.

- palvelut keskitetään, joskus voi olla sairaalaan monen kymmenen kilometrin matka

- julkinen liikenne palvelee miten palvelee, mitä syrjemmässä asut, sen huonompi palvelu

- maakunnissa se tarha ei todellakaan ole siinä vieressä ja pahimmillaan lapsi vielä peruskouluiässäkin joutuu matkustamaan pitkön matkn kouluun

Sitten kommentit:

- Ruokapaikoista oopperan, ei tarkoita sitä, että kaikki kävisi oopperasa.. Siihen ruokapaikkojen ja oopperan väliin mahtuu erilaisia palveluita useista baareista, ruokapaikoista, parturikampaamoista lähtien aina eläintarhaan ja muihin huvituksiin. Ja myös osalle knsaa se dissaamasi oopperakin.

- Jos julkinen ei mielestäsi palvele riittävän nopeasti, Helsingissä pääset toinen toistaa useampaan yksityiseen vastaanottoon. Monet näistä palvelee myös päivystysluontoisesti. Jouduin itse menemään päivystykseen viime kesällä viikonloppuna ja julkisessa olisi ollut usean tunnin jono, joten menin yksityiselle, jonne päivyksessä jouduin odottmaan varman 30 minuuttia. Sain myös tarvitseman avun ja lääkkeet heti. Maakunnissa joudut todennäköisesti etsimään sen julkisen, jolla 24/7 päivystys, jos edes on En kokenut hoitojonoani pitkäksi.

- työntekijäpulaa on kaikilla aloilla muuallakin kuin vain Helsingissä. Näin se nyt vaan on.

- Sun kannattaisi varmaan poistua ulos sieltä Töölööstä, jossa kun koko elämä pyörii Ja tutustua Helsingin rikkauksiin!

Jepjep, edelleen on ne ruusunpunaiset silmälasit sulla päässä. Mutta jos ei pysty myöntämään mitään negatiivista vaan pitää alkaa haukkua muita paikkakuntia, niin eihän sille mitään mahda.

Helsingissä on todellakin paljon kivaa ja hyvää joten en ole sinne Töölöön jumahtanut, mutta jotain rajaa edelleen näissä jutuissa. Eikö muka muualla ole ruokapaikkoja, kahviloita, kampaamoita jnejne luettelemiasi "rikkauksia". Ja juurikin, osallle kanssa se ooppera, johon tulee paljon asiakkaita myös maakunnista, ei sen takia ole pakko asua Helsingissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan