Muuttaako kukaan pois Helsingistä muun kuin rahan takia?
En ymmärrä miksi kukaan haluaisi muuttaa ellei ole pakko.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei kysytty, mutta vaikka minulla olisi miten paljon rahaa, en ikinä muuttaisi Helsinkiin tai muuallekaan pääkaupunkiseudulle. Inhoan ruuhkia ja ihmispaljoutta. Täällä keskikokoisessa kaupungissa on hyvä.
Hyvältä kuulostaa. Kaltaisiasi ihmisiä soisin olevan enemmän. Ei täällä Helsingissä läheskään kaikki kultaa vuolemaan pääse vaan tulevaisuus on pieni vuokramurju. Sinulla on siellä hyvä, joten miksi siis muuttaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jengit ja rikokset.
ei töölössä näy yhtäkään jengiläistä tai löyhiä kaveriporukoita. jakomäessä kylläkin
---
Asun Töölössä ja aion muuttaa pois mieheni ja teini-ikäisen tytön kanssa. Ei ole turvallista asua, ympärillä pyörii alkoholi-ja huumeasuntolan jengiä.
Ruusulankatu on vain yksi aluetta riivaavista ongelmista. Espoo on parempi, vaikka Westend, Haukilahti, Mankkaa, Tapiola
Minulla ei ole aikaa asua Helsingissä, rahasta ei niinkään ole kyse. Pikkukaupungissa kaikki on lähellä eikä ole ruuhkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole mitään tekemistä. Jos ei ole kiinnostunut toljottamaan jotain performanssia tai maksamaan, että pääsee vaikka harrastamaan liikuntaa, niin ravintoloissahan siellä porukka näkyy kännäävän. Ihmiset ovat siellä myös lähinnä työttömiä, nistejä tai niin eri maailmasta, että en heidän seuraansa kaipaa.
En keksi yhtään syytä, miksi haluaisin asua niin elämää rajoittavassa paikassa paitsi jos asuminen siellä olisi esimerkiksi puolet halvempaa kuin jossain Pohjois-Suomen pikkukunnassa.
Nyt kyllä alkoi kiinnostamaan, että missä sinä asut ja miten vietät oman vapaa-aikasi?
Asun pientalossa Etelä-Suomessa. Liikun luonnossa lasten kanssa, kuntoilen, veneilen, kalastan, pyöräilen, matkustelen autolla kotimaassa, grillailen, opiskelen uusia asioita ja puuhastelen pikkuprojektejani, soitan eri instrumentteja, näen kavereita ja elelen ihan tavallista hidasta elämää. En keksi, miten Helsinki helpottaisi elämääni, kun töitäkään ei nykyään tarvitse tehdä toimistolla.
Mä en viihtyisi noilla huveilla. Pitää olla kauppakeskuksia, tapahtumia, näyttelyitä, kulttuuria ja museoita.
Pitää olla hyvät pyörätiet, ulkoliikuntapaikat ja puistot.
Muuttaa, elämä onneksi on yllätyksiä ja käänteitä täynnä eikä niitä yksi kaupunki sanele. Onni löytyy erilaisita paikoista elämän eri vaiheissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miten kukaan haluaa muuttaa Helsinkiin. Ankeampaa kaupunkia en tiedä.
Jaa. Helsingin Empire-keskusta on Unescon maailmanperintökohde ja täynnä kaunista vanhaa arkkitehtuuria.
Vai oletko liikkunut pelkästään köyhälistön lähiöissä? Onhan niitäkin myös Roomassa, Milanossa tai Lontoossa. Hienot alueet ovat kaupungin eteläosissa.
Kyllä. Mutta tämän hetkinen kaupungin johto ymmärtää tämän huonosti koska haluaa lisää betonia ja modernia hökötystä/hotellia kaupungin kaikille vapaille tonteille. Kuten Elielin aukiolle suunniteltu S-mäen arkkitehtikilpailu osoittaa.
Kohta on stadissa halpaa.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/asuntojen-hinnat-romahtivat-paakaupu…
T: stadilainen, jolle lasku on haitallista
Raha ja Hkin asuntopolitiikka. Lähiluonnon katoaminen ja se, että uudet asunnot ovat hirveitä.
Köyhälle ei ole maalla mitään. Vain rikkaat pystyy elämään siellä jotenkin siedettävästi. Pitää olla se omakotitalo ja piha ja vähintään yksi auto ja rahaa käyttää ja ylläpitää noita.
Muutin pois sieltä rahan takia. Olen säästänyt paljon rahaa koska asun satakunnassa jossa on halpaa asua verrattuna hesaan. Täällä minulla on jo velaton omakotitalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole mitään tekemistä. Jos ei ole kiinnostunut toljottamaan jotain performanssia tai maksamaan, että pääsee vaikka harrastamaan liikuntaa, niin ravintoloissahan siellä porukka näkyy kännäävän. Ihmiset ovat siellä myös lähinnä työttömiä, nistejä tai niin eri maailmasta, että en heidän seuraansa kaipaa.
En keksi yhtään syytä, miksi haluaisin asua niin elämää rajoittavassa paikassa paitsi jos asuminen siellä olisi esimerkiksi puolet halvempaa kuin jossain Pohjois-Suomen pikkukunnassa.
Nyt kyllä alkoi kiinnostamaan, että missä sinä asut ja miten vietät oman vapaa-aikasi?
Asun pientalossa Etelä-Suomessa. Liikun luonnossa lasten kanssa, kuntoilen, veneilen, kalastan, pyöräilen, matkustelen autolla kotimaassa, grillailen, opiskelen uusia asioita ja puuhastelen pikkuprojektejani, soitan eri instrumentteja, näen kavereita ja elelen ihan tavallista hidasta elämää. En keksi, miten Helsinki helpottaisi elämääni, kun töitäkään ei nykyään tarvitse tehdä toimistolla.
Mä en viihtyisi noilla huveilla. Pitää olla kauppakeskuksia, tapahtumia, näyttelyitä, kulttuuria ja museoita.
Pitää olla hyvät pyörätiet, ulkoliikuntapaikat ja puistot.
Lasten turvallisuus ja autolla liikkumisen mahdollistaminen ovat tärkeämpiä prioriteetteja. Olihan siellä keskustassa ihan hyvä asua, mutta aika juuretonta. Edelleen omistuksia siellä, laskeneet ovat
Vierailija kirjoitti:
Jengit ja rikokset.
"Kansainvälistyminen" oli suurin syy muuttooni. Halusin saada lapseni turvalliseen kouluun, jossa ei ole ulkomaalaisia.
Jokainen osaa tulkita termit oikein halutessaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jengit ja rikokset.
"Kansainvälistyminen" oli suurin syy muuttooni. Halusin saada lapseni turvalliseen kouluun, jossa ei ole ulkomaalaisia.
Jokainen osaa tulkita termit oikein halutessaan...
Helsingissä on vielä ei-monikulttuurisia alueita ja kouluja. Näillä alueilla taas paljon asuntolainaa, mutta varmaan ensi vuonna voisi irrota asuntoa edullisemmin
Vierailija kirjoitti:
Mitä haitallista se on? Meinasitko, eträ hinnat on vai. ylöspäin koko ajan joka hetki? Kautta aikojen hinnat seilaa ylös alas ja kun en itse ole myymässä asuntoani pois seuraavaan kymmenen vuoteen ainakaan, niin mulle on ihan sama vaikka asunnon arvo kävisi nollassa tänä aikana Fakta nyt kuitenkin on, että taantumasta ja tämön hetken tilanteesta kun selvitään parissa vuodessa, asuntojen hinnat on taas nousussa Helsingissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haitallista se on? Meinasitko, eträ hinnat on vai. ylöspäin koko ajan joka hetki? Kautta aikojen hinnat seilaa ylös alas ja kun en itse ole myymässä asuntoani pois seuraavaan kymmenen vuoteen ainakaan, niin mulle on ihan sama vaikka asunnon arvo kävisi nollassa tänä aikana Fakta nyt kuitenkin on, että taantumasta ja tämön hetken tilanteesta kun selvitään parissa vuodessa, asuntojen hinnat on taas nousussa Helsingissä
Näin sijoittajana se tuntuu pahalta, että asuntojen hinnat laskevat ja omaisuus laskee. On vielä -10 % vuositrendillä, eikä mikään näytä kääntävän sitä
Suomi on iso maa, joten miksi ihmeessä kaikki haluaa sulloutua yhteen pieneen niemennokkaan?
Ei kait sinne muutetakaan muutoin kuin rahan takia. Ensin siksi, että siellä on tarjolla koulutusta ja sen jälkeen jäädään siksi, että siellä on töitä josta saa rahaa.
Onneksi monia pitkää koulutusta vaativia töitä voi nykyään tehdä etänä ja muualtakin Suomesta löytyy töitä, niin on mahdollista asua melkeinpä missä vaan.
90-luvulla laman myötä asuntojen hinnat puolittui Helsingissäkin. Olin onnekas, koska juuri silloin ostin hieman isomman asunnon kantakaupungista. Parin vuoden jälkeen hinnat lähti jyrkkään nousuun, joka jatkui tähän päivään asti. Minulla ei ole mitään hätää asua omassa maksetussa asunnossa, jonka ajattelevan olevan viimeinen omistusasuntoni. Siksi en ole huolissani hintojen seilaamisesta, koska ainoastaan hätätapauksessa myyn tämän. Aina hinnat on nousseet ja laskeneet. Helsingissä on kuitenkin ostajia joka tilanteessa, koska monet opiskelijat jäävät tänne saatuaan hyvän työpaikan. Kaikkea korkeakoulutettunakaan tehtävää työtä ei voi tehdä etänä.
Valiettavasti keskusta on menettänyt asuinalueena vetonsa. Asunnon niin vanhoja ja remppaa koko ajan.. Vastikkeetkin korkeita näistä syistä. Kaupat kadonneet ja jokunen pieni kulmakauppa jäänyt enää jäljelle. Kyllä itse arvostan sitä, että läheltä löytyy myös ihan hyvä ruokakauppa ilman, että pakasteet sulaa kaupassa käynnin yhteydessä. Ja kun vaateliikkeetkin on poistunut keskustasta - esim. Aleksi13, kenkäkauppoja jne.. Niin aika turhauttavaa keskustassa asioida 8e euron laten takia ja kävellä satojen meteien päähän liikkeestä toiseen.. Keskusta pitäisi elävöittää takaisin, tai sieltä lähtee loputkin liikkeet.
Lisäksi tässä mainitsemassa kauniin vanhan arkkitehtuurin asumisen haittana on se, että elämistä rajoittaa aika paljon se, ettei voi esim. koiraa pitää. Tai voi, jos jaksaa kävellä kauniita nykyajan asvaltoituja katuja ja koiran kanssa pitää erikseen lähteä ulkoilemaan kilometrien päähän. Sori, mutta juuri koiraihmisenö en Helsingin keskustaan muuta juuri siitä syystä, että siellä ei ole lenkkeiltävänä kuin ahtaa kadut Helsingin keskustan löheltä löytyy asuinalueita, joissa voi myös ihan ulkoilla metsässäkin meren löhellä Arabia-Kulosaari-Laajasalo-Herttoniemi-Siilitie Kalasatamasta mentiin rakentaa betonilähiö, joka nojaa Mustikkamaan ulkoilualueeseen ja sen näkee nykyisin Mustikkamaalla Rauhallisesta ulkoilemista saa puhua, kun väkeä kuin aikoinaan Aleksanterin kadulla