Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te 30-35 v naiset pukeudutte? Kaipaan pukeutumisvinkkejä!

Vierailija
29.06.2023 |

Kysymys otsikossa, sillä kaipaan pukeutumisvinkkejä.

En haluaisi mitään tätityyliä vielä tässä iässä, mutta ei kiinnosta pukeutua kuin parikymppiset. Vaatekaapin sisältö tuntuu vanhentuneelta, kun en ole juurikaan ostanut vaatteita viimeisen viiden vuoden aikana. Trendien perässä juokseminen ei innosta, mutta kaipaisin ikäiselleni sopivaa tyyliä ja vaatekaapin päivittämistä. Olen 33 v, pienen lapsen vanhempi ja asiantuntijatyössä. Olen normaalipainoinen/keskipituinen ja näytän ihan ikäiseltäni, kun tätä asiaa joku kuitenkin kysyy.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteisiin

Vierailija
2/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mulla oli mustat pillifarkut, t-paita ja converset. Olen lomalla. Töissä on työvaatteet, joten en tarvitse sinne mitään aikuisten vaatteita. Ei kai sitä ole mitään tietyn iän vaatteita, joita kaikkien olisi pakko käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee jo paljon, että ostaa vaatteet laadukkaampina kuin jostain Hennesiltä ja Ginasta.

Vierailija
4/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota stressiä pukeutumisestasi. Etenkin kesäkuumalla pukeudutaan kevyesti, enkä ainakaan itse rekisteröi muiden "vaatemokia".

Jos sinulla on yhtään silmää sille, minkälaiset vaatteet istuvat itsellesi hyvin, pääset jo pitkälle. Tai kysele rohkeasti myyjiltä.

Itse puen näin kesällä pääasiassa mekkoja ylleni, sillä ne sopivat minulle parhaiten. Nyt muodissa olevat mekot ovat kauniita malliltaan, samoin röyhelöpaidat. Kokeile rohkeasti värejä! Esim. mustaan alaosaan voi hyvin vetää päälleen kirkkaan yläosan. Pukeudu niin, että tunnet olosi 110%% varmaksi vaatteissasi, se tuo itsevarmuutta.

Muista, että äitiys ei ole mitenkään pukeutumistasi määrittelevä tekijä.

Vierailija
5/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset käyttävät niitä leveitä pitkiä kesämekkoja, voivat olla kukallisia tai kirkkaanvärisiä. Jos olet rock nainen niin käytät polvipituisia farkkuja ja toppia, värit musta ja valkoinen.

Vierailija
6/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samankaltainen tilanne. Tosin iso ongelma on, kun raskaus on muuttanut kropan mallia pysyvästi. Painan vähemmän kuin ennen raskautta, mutta vaatteet ei enää istu. Vyötäröllä on pysyvä kengurupussi, kun raskausvatsa oli niin iso. Vaatekaupoissa tuntuu, että kaikki paidat on kauhean lyhyitä ja paljastaa vatsan, mitä en todellakaan halua näyttää.

Vierailija
7/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Converset, t-paita ja pillifarkut ovat merkki jo hyvää vauhtia ikääntyvästä täti-ihmisestä joka ajattelee että tuolla tyylillä näyttää nuoremmalta. Aina näissä ketjuissa tuo sama tyyli :D :D

Vierailija
8/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Converset, t-paita ja pillifarkut ovat merkki jo hyvää vauhtia ikääntyvästä täti-ihmisestä joka ajattelee että tuolla tyylillä näyttää nuoremmalta. Aina näissä ketjuissa tuo sama tyyli :D :D

Jos haluaisi kertoa olevansa 'nuorekas' aikaansa seuraava, mainostaisi hulmuavan leveitä housujaan.

Vierailija
9/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bändipaita, farkut ja tennarit. En seuraa muotia enkä pyri näyttämään nuorekkaalta tai yhtään miltään muultakaan vaan pukeudun vaatteisiin, joissa minulla on hyvä olla.

N33

Vierailija
10/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, millaisissa vaatteissa sinulla on hyvä olo. 

Itse tykkään pitkähihaisista mekoista ja neuletakeista. Ehkä tätimäistä jonkun mielestä, mutta minusta tuntuvat mukavilta. Käytän samoja vaatteita töissä ja vapaalla.

Vierailija
11/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bändipaita, farkut ja tennarit. En seuraa muotia enkä pyri näyttämään nuorekkaalta tai yhtään miltään muultakaan vaan pukeudun vaatteisiin, joissa minulla on hyvä olla.

N33

Lähes samalla setillä ja pukeutumiseen liittyvällä ajatusmaailmalla ollaan täälläkin liikenteessä o/

Päällä siis bändipaita, sortsit ja maiharit. Jos ei joku tykkää, niin katsoo sitten muualle. Mulla on pari vuotta enemmän ikää, mutta en ole koskaan ajatellut, että ikä määrittäisi omaa pukeutumistani, kuljen sellaisissa vaatteissa missä tunnen oloni itsevarmimmaksi. Toki työssä joutuu välillä vähän taiteilemaan ja venyttämään smart casual/business casualia asiakastapaamisia varten.

Vierailija
12/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaisi kertoa olevansa 'nuorekas' aikaansa seuraava, mainostaisi hulmuavan leveitä housujaan.

Tai bootcut-mallisia housuja

Vierailija
13/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samankaltainen tilanne. Tosin iso ongelma on, kun raskaus on muuttanut kropan mallia pysyvästi. Painan vähemmän kuin ennen raskautta, mutta vaatteet ei enää istu. Vyötäröllä on pysyvä kengurupussi, kun raskausvatsa oli niin iso. Vaatekaupoissa tuntuu, että kaikki paidat on kauhean lyhyitä ja paljastaa vatsan, mitä en todellakaan halua näyttää.

Tuohon auttaa syvien vatsan tukilihasten treenaaminen. Siis ei ne "sixpac-lihakset", vaan ne, mitkä on niiden alla/takana. 

Vierailija
14/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset käyttävät niitä leveitä pitkiä kesämekkoja, voivat olla kukallisia tai kirkkaanvärisiä. Jos olet rock nainen niin käytät polvipituisia farkkuja ja toppia, värit musta ja valkoinen.

Polvipituiset farkut rock? Milloinkohan näin on ollut?

Vierailija
15/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon auttaa syvien vatsan tukilihasten treenaaminen. Siis ei ne "sixpac-lihakset", vaan ne, mitkä on niiden alla/takana. 

Syvät vatsalihakset on ihan kunnossa. Tuo kengurupussi on pelkkää löysää nahkaa, ei lähde treenaamalla - kokeiltu on.

T. Tuo aiempi

Vierailija
16/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä niin nuori, että sinun pitää pukeutua samalla tavalla kuin kuut ikäisesi. 10-15 vuoden kuluttua sinulla riittää jo ikä pukeutua niin, kuin itsestäsi hyvältä tuntuu.

Vierailija
17/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kolmekymppisenä pukeutuminen oikeasti hankalaa, jos ei halua jämähtää nuoruuden tyyliinsä tai yrittää näyttää nykyiseltä parikymppiseltä. Eikä ne 40-50-vuotiaiden naisten tyylivalinnatkaan välttämättä tunnu omalta, kun on vielä alle keski-ikäinen nainen itse.

Vierailija
18/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat polyesterin puuvillaan, pellavaan ja viskoosiin.

Vaihdat akryylin oikeaan villaan (merino, alpakka, jne.).

Muistat, että ei LYHYTTÄ ja AVONAISTA samaan asukokonaisuuteen.

Yksinkertaisesti vähemmän roskaa, enemmän "classy".

Vierailija
19/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta lienee kuitenkin katsella itse ympärilleen ja jos ei muuten, niin tätä tarkoitusta varten silmäillä vähän naistenlehtiä. Muut kertovat omista periaatteistaan ja maustaan. Onkin tietysti niin, että on vaikeaa tietää, mitä juuri sinun kaipaamasi aiempaan nähden uusi, erilainen ja aikuisempi olisi. Isommista tavarataloista saa pukeutumisneuvojan palveluita, joiden kautta voi oppia näkemään, mikä itselle sopii ja mitä voi olla parempi välttää.

Vierailija
20/25 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai bootcut-mallisia housuja

Tykkään näistä kummastakin tyylistä ja mielestäni ne sopivat minulle. Ikää 35v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän