Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis kuka on niin HÖLMÖ että käyttää näiden korkojen aikana vielä LUOTTOKORTTIA?

Vierailija
29.06.2023 |

Hirveät korot päälle saati jostain pikavipeistä. Eikö kukaan voi vaikka lainata rahaa jos tarve on ilman mieletöntä korkoa?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattavampaahan se on pitää rahat mahdollisimman pitkään jossain, mistä saa korkotuloja, ja ottaa sieltä sitten kuun lopussa, ja maksaa kerralla koko kuukauden luottokorttiostot pois.

Vierailija
22/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän, koska maksan luoton kokonaan pois aina kun lasku tulee. Ei mene koskaan korkoa. Tykkään vain maksaa mieluummin credit puolella. Sitä paitsi usein ostokset ylittää sen 50 euroa niin ei voi maksaakaan debitillä. Käteiseenkö pitäisi taantua? 😂

Miten niin ei voi maksaa debitillä jos on yli 50e?

Veikkaan, että tarkoitti lähimaksua. Näin teen itsekin, jos voi maksaa lähimaksulla, menee debitillä. Jos pitää näpytellä koodia, laitan creditille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloni tulevat asiakkailtani korttipäätteen kautta päivätasolla epäsäännöllisesti, mutta kuukausitasolla säännöllisesti. Luottokortti on hyvä puskuri, niin ei tarvitse suunnitella ruokaostoksia päivän myynnin perusteella, vaan riittää kun tarkkailee, että höylää kuukaudessa alle kuukausimyynnin. Onnistuisi toki pitämällä puskuria tililläkin, mutta sieltä ei saa lentopisteitä.

Vierailija
24/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan voi lainata, mutta en viitsisi lokkeilla ystävien tai perheenjäsenten lompakolla.

No jep. En ole mikään S.Bölörf

Vierailija
25/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvookin herännyt päiväuniltaan 😂

Vierailija
26/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä, miten luottokortin lasku menisi korolliseksi. Kun nettiostosteni veloitus tulee, niin maksan sen pois. Jos joskus en ole huomannut ajoissa maksaa, niin siitä on tullut herjausta nettipankissa. Korkoja kortista ei ole tullut koskaan. Miten joillekin tulee sellaisia ja joillekin ei?

Vierailija
27/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes tiedä, miten luottokortin lasku menisi korolliseksi. Kun nettiostosteni veloitus tulee, niin maksan sen pois. Jos joskus en ole huomannut ajoissa maksaa, niin siitä on tullut herjausta nettipankissa. Korkoja kortista ei ole tullut koskaan. Miten joillekin tulee sellaisia ja joillekin ei?

Korkoja tulee jos et maksa koko velkaa pois ensimmäisessä laskussa vaan jätät osan myöhemmin maksettavaksi.

Vierailija
28/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kortista ja sopimusehdoista. 

Vierailija
29/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kortista ja sopimusehdoista. 

Juuri näin. Parhaimmissa kortissa korkoa tulee vasta maksuttoman kauden jälkeen (tyypillisesti 30-45 päivää) ellei saldoa maksa kokonaan kun lasku tulee. Toisissa korkoa lähtee juoksemaan heti veloituksesta ja tilinhoitomaksuja voidaan periä heti kun tilillä on veloituksia.

Eli lukekaa ne korttien ehdot!

Vierailija
30/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottoa käyttää persaukiset, wannabeihmiset.

Vierailija
31/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää esittäkö tyhmiä. Tiedätte varmasti hyvin mitä vuosikorko ja tilinhoitokustannukset tarkoittavat. Ja on täydellistä idiotismia maksella niistä hirveitä hintoja tässä taloustilanteessa.

- ap

Et siis saa itse luottokorttia ja sen takia haukut luottokortit ja niiden käyttäjät. Ok.

Vierailija
32/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollutkaan luottokorttia, mutta kauhistuin kuultuani miten kalliiksi sen käyttö on tullut ystävälleni.

Itse tein nuorena sellaisen päätöksen, että säästin vuosien saatossa aika kivan summan tilille. Sille on aikojen saatossa saanut korkoa enemmän ja vähemmän, ja kun vertaa siihen että olisin maksanut luottomaksuja, erotus on jo tosi suuri. Sieltä olen ammentanut sen mitä muut höylää luottokortilla.

Siis hetken säästäväisyys kantaa hedelmää koko loppuelämän. :)

Vierailija
33/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut tältä palstalta, että annan itsestäni köyhän kuvan, jos käytän Visa Electroniani.

Vierailija
34/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle mitään korkoja tai muita kuluja tule, kun maksan kaikki kerralla pois. Joka kuukausi katson käyttötililtä, miten paljon voin luotolla ostaa. Minulla on luottokortti, jolla maksamalla saa bonuksia. En ole mikään tuhlailija, eikä ole tullut mieleenkään vinguttaa korttia tappiin asti.

Vierailija
35/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa kuinka viekäkään ihmiset ei tiedä miten luottokortti toimii.

Miksi en maksaisi kaikkea luottokortilla? Laskun voi maksaa aina kerralla pois aina kun se tulee joten ei mene korkoakaan ja saan pääle vielä kolmen vuoden takuun monelle tuotteelle.

Vierailija
36/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole koskaan ollutkaan luottokorttia, mutta kauhistuin kuultuani miten kalliiksi sen käyttö on tullut ystävälleni.

Itse tein nuorena sellaisen päätöksen, että säästin vuosien saatossa aika kivan summan tilille. Sille on aikojen saatossa saanut korkoa enemmän ja vähemmän, ja kun vertaa siihen että olisin maksanut luottomaksuja, erotus on jo tosi suuri. Sieltä olen ammentanut sen mitä muut höylää luottokortilla.

Siis hetken säästäväisyys kantaa hedelmää koko loppuelämän. :)

Harmi, ettet ole ajatellut nenääsi pidemmälle. Luottokorttiosotksilla on huomattavasti parempi rahat takaisin- takuu kuin käteisostoilla tai tilisiirroilla tai debit-maksuilla. Nettikaupankäynnissä luottokortilla maksaminen on aivan ehdotonta! Saattaa se korkojen kanssa säätö kustantaakin sitten korkojen kanssa enemmän, kun joku nettiostos jää tulematta etkä saa rahojasi takaisin. Tai lomareissu peruuntuu, tai autovuokraus menee pieleen.

Ihan kaikkiin hotelleihin ei enää pääse edes kirjautumaan sisälle ilman luottokorttia, vaikka sen hotelliyöpymisen maksaisi etukäteen käteisellä. Joudun ulkomailla jättämään oman henkilökohtaisen luottokorttini tiedot sinne hotellille, vaikka maksan laskun työnantajan pankkikortilla.

Vierailija
37/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoton saa kyllä maksaa takaisin heti jos pystyy.

Vierailija
38/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortilla maksaessa myös tietyt ostokset on turvallisempia. Eli esim. matkatoimiston matkasta voi saada rahat takaisin, jos se matkatoimisto meni konkurssiin. Sama verkkokaupassa.

Kerran olen saanut tonnin tämmöisessä tapauksessa takaisin. Saa aika monta vuosimaksua sillä maksella.

Vierailija
39/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän, koska maksan luoton kokonaan pois aina kun lasku tulee. Ei mene koskaan korkoa. Tykkään vain maksaa mieluummin credit puolella. Sitä paitsi usein ostokset ylittää sen 50 euroa niin ei voi maksaakaan debitillä. Käteiseenkö pitäisi taantua? 😂

Miten niin ei voi maksaa debitillä jos on yli 50e?

Varmaan asettanut itselleen sellaiset käyttörajat. Todennäköisesti vaan ymmärtänyt väärin lähimaksun rajoitukset.

Vierailija
40/43 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei taida omistaa luottokorttia, kun ei tiedä miten se toimii. 

Minä taas epäilen etteivät nämä maksuaikakorttien vinguttajat tajua etteivät he käytä luottokorttia ensinkään.