Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys aseksuaaleille

Miettivä ap
29.06.2023 |

Luin juuri pride-aiheisia artikkeleita ja kysyn aseksuaaleilta miehiltä ja naisilta. Aseksuaali ei ole kiinnostunut seksuaalisesta nautinnosta, ainakaan siis itselleen. Tämän lienee kuitenkin mahdollista löytää ei-aseksuaali kumppani, jolta saa riittävästi muunlaista huomiointia ja esim. romantiikkaa ilman seksiä. Voitko tai haluatko puolestasi tyydyttää kumppanisi seksuaalisia tarpeita, esim. suulla, käsillä tai jollain välineellä eli ilman omaa sukuelintäsi. Ainakin heterosuhteissa tuollainen on aika yleistä tilanteissa, jolloin itsellä ei tee mieli. Siitä saa kuitenkin aina antamisen iloa kun voi antaa toiselle nautintoa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseksuaali voi kyllä saada nautintoa seksistä ja masturboida säännöllisesti sen tuottaman hyvän olon takia mutta ei ole kuitenkaan kiinnostunut muista ihmisistä seksuaalisessa mielessä (tai seksistä toisen ihmisen kanssa)

Vierailija
2/15 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aseksuaali voi kyllä saada nautintoa seksistä ja masturboida säännöllisesti sen tuottaman hyvän olon takia mutta ei ole kuitenkaan kiinnostunut muista ihmisistä seksuaalisessa mielessä (tai seksistä toisen ihmisen kanssa)

No eihän toiselle nautinnon antaminen edellytä edes seksuaalista kiinnostusta tai itselle tehtäviä seksuaalisia tekoja. Ihmiset tekevät toisilleen paljonkin hyviä asioita, joista eivät itse välittäisi. Minä esimerkiksi hieron puolisoni kipeitä jalkoja päivittäin, en yhtään pidä siitä vaan sormet kipeytyvät ja itse en ole kiinnostunut saamaan hierontaa. Silti hieron, koska puolisoni nauttii siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta harrastaa seksiä toisen ihmisen kanssa. Sitä juuri aseksuaalisuus tarkoittaa. Ja nyt ap kysyt, että kiinnostaako aseksuaalia harrastaa seksiä toisen ihmisen kanssa. Vastaus on siis ei. 

Vierailija
4/15 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta harrastaa seksiä toisen ihmisen kanssa. Sitä juuri aseksuaalisuus tarkoittaa. Ja nyt ap kysyt, että kiinnostaako aseksuaalia harrastaa seksiä toisen ihmisen kanssa. Vastaus on siis ei. 

Aseksuaalin määritelmässä on niin monta eri tasoa etten saa niistä tolkkua mutta käsittääkseni aseksuaalinen voi masturboida vaikka joka päivä - tai ei koskaan mutta aseksuaalisuus on muita kohtaan tunnetun halun puuttuminen.

Vierailija
5/15 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aseksuaalin määritelmässä on niin monta eri tasoa etten saa niistä tolkkua mutta käsittääkseni aseksuaalinen voi masturboida vaikka joka päivä - tai ei koskaan mutta aseksuaalisuus on muita kohtaan tunnetun halun puuttuminen.

Aika mielenkiintoista! Masturbointia ilman että ajattelee ketään ihmistä! Mitähän erikoisia asioita siellä päässä oikein liikkuu?

Vierailija
6/15 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika mielenkiintoista! Masturbointia ilman että ajattelee ketään ihmistä! Mitähän erikoisia asioita siellä päässä oikein liikkuu?

Voin vastata omasta puolestani näin anonyyminä proxyllä. Ajattelen kahta fiktiivistä henkilöä tekemässä juttuja toisilleen. Siis mielikuvituksen tuotteita, ei oikeita ihmisiä.

On kuulemma myös heitä, jotka kiihottuvat autoista, rakennuksista, Eiffel-tornista, ties mistä. Ihmisen seksuaalisuus on yllättävä asia. Hauskaa, että emme kaikki ole samanlaisia.

Vierailija
7/15 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla aiemminhan kirjoitettiin, että kysymys koski nautinnon antamista puolisolle hänen toivomallaan tavalla. Ei seksiä. Seksi on kahdensuuntaista puuhaa. Siinä kumpikin antaa ja kumpikin saa. Siis ainakin hyvässä seksisuhteessa.

Vierailija
8/15 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vastata omasta puolestani näin anonyyminä proxyllä. Ajattelen kahta fiktiivistä henkilöä tekemässä juttuja toisilleen. Siis mielikuvituksen tuotteita, ei oikeita ihmisiä.

On kuulemma myös heitä, jotka kiihottuvat autoista, rakennuksista, Eiffel-tornista, ties mistä. Ihmisen seksuaalisuus on yllättävä asia. Hauskaa, että emme kaikki ole samanlaisia.

No on kyllä hauskan kuuloista.

Vierailija
9/15 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekninen nimi ei-aseksuaalille on muuten alloseksuaali.

Vierailija
10/15 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän toiselle nautinnon antaminen edellytä edes seksuaalista kiinnostusta tai itselle tehtäviä seksuaalisia tekoja. Ihmiset tekevät toisilleen paljonkin hyviä asioita, joista eivät itse välittäisi. Minä esimerkiksi hieron puolisoni kipeitä jalkoja päivittäin, en yhtään pidä siitä vaan sormet kipeytyvät ja itse en ole kiinnostunut saamaan hierontaa. Silti hieron, koska puolisoni nauttii siitä.

Tätä tarkoitin kysymykselläni. ap

Vierailija
11/15 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteestani on seksi kadonnut kokonaan. Mieleni tekisi kovasti läheisyyttä ja hyvänäpitoa. Pimpin koskeminen edes sormin on kielletty. Syynä kumppanin ahdistuksen ja oman lapsuuden aikaiset kokemukset jostain hänen vanhempiensa suhteen ongelmasta.

Olen itse ollut ikäni seksuaalinen ja kiinnostunut naisista. Nyt elämä näyttää tältä osin valuvan tyhjiin.

Eroaminen ei oikein enää tunnu ratkaisulta. Terapiaakin on koetettu. Terapeutti totesi jyrkästi, että minun on hyväksyttävä kumppanini kieltävä asenne. Hänellä on siihen oikeus.

Entä minä?

Vierailija
12/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys aiheesta tietäville: olenko aseksuaali vai jotain muuta?

Kukaan arkielämäni ihminen ei ole koskaan herättänyt minussa seksuaalisia haluja. Ei vaikka kuinka olisin ihastunut tai rakastunut siihen henkilöön. Ei vaikka meillä kuinka olisi mukavaa yhdessä ja pussailtaisiin ja kosketeltaisiin. Ihastusten ja rakkauden kohteiden kanssa kaikki, mitä minun on ikinä tehnyt mieli tehdä on halailla, pitää kädestä, silitellä ja olla toisessa kiinni. Mutta seksihalut eivät vain minulla kuulu tuohon kuvioon.

Mutta: Kiihotun kuitenkin joistakin sisällöistä, mitä näen tv:ssä tai luen kirjoista. Eli jos luen kirjasta tai näen tv:ssä kahden ihmisen ihastuvan ja päätyvän intohimoiseen seksiin, silloin alkaa minuakin panettaa ja silloin oikeasti nautin seksistä rakkaan kumppanini kanssa. Mutta ilman mitään tuollaista ulkopuolista kiihoketta minulla ei vain tule seksihaluja, eikä ole koskaan tullutkaan. Mitä tämä on? Aseksuaalisuutta vai jotain muuta?

Vierailija
13/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan arkielämäni ihminen ei ole koskaan herättänyt minussa seksuaalisia haluja. Ei vaikka kuinka olisin ihastunut tai rakastunut siihen henkilöön. Ei vaikka meillä kuinka olisi mukavaa yhdessä ja pussailtaisiin ja kosketeltaisiin. Ihastusten ja rakkauden kohteiden kanssa kaikki, mitä minun on ikinä tehnyt mieli tehdä on halailla, pitää kädestä, silitellä ja olla toisessa kiinni. Mutta seksihalut eivät vain minulla kuulu tuohon kuvioon.

Mutta: Kiihotun kuitenkin joistakin sisällöistä, mitä näen tv:ssä tai luen kirjoista. Eli jos luen kirjasta tai näen tv:ssä kahden ihmisen ihastuvan ja päätyvän intohimoiseen seksiin, silloin alkaa minuakin panettaa ja silloin oikeasti nautin seksistä rakkaan kumppanini kanssa. Mutta ilman mitään tuollaista ulkopuolista kiihoketta minulla ei vain tule seksihaluja, eikä ole koskaan tullutkaan. Mitä tämä on? Aseksuaalisuutta vai jotain muuta?

Jos jollain tempulla koet seksihaluja niin en aseksuaaliksi sinua lukisi

Vierailija
14/15 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ajattele oikeita ihmisiä masturboidessa, koska olen a seksuaalinen. Saan toisinaan tyydytystä ajatellessani kanoja nokkimassa jyviä.

Vierailija
15/15 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jollain tempulla koet seksihaluja niin en aseksuaaliksi sinua lukisi

Kiitos vastauksesta. Mihin lokeroon laittaisit minut?