Asuntolainojen korkojen nousu sen kuin jatkuu
ja ostovoimaa romahtaa.. ja ihmisten säästöt hupenee,syksyllä on paniikki päällä keski tuloisilla.466
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, ai minä niin muistan 90-luvun alun korot; tämähän on lastenleikkiä tuohon aikaan nähden.
P.s me pärjätään hyvin puolison kanssa.
Täh, silloin oli matalat korot kun sai 100% hyvityksen veroissa.
Ja asunto maksoi 100k
Meidän ok-talo maksoi 630 000 mk - 94 vuonna. Leimavero oli 6 prosenttia kauppasummasta, eli 36 000 markkaa.
Korkojen verovähennysoikeus ei ollut 100 prosenttia, vaan koroilla oli maksimivähennysmäärä.
Kannattaa ottaa selvää mitä soopaa suoltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, ai minä niin muistan 90-luvun alun korot; tämähän on lastenleikkiä tuohon aikaan nähden.
P.s me pärjätään hyvin puolison kanssa.
Täh, silloin oli matalat korot kun sai 100% hyvityksen veroissa.
Ja asunto maksoi 100k
Meidän ok-talo maksoi 630 000 mk - 94 vuonna. Leimavero oli 6 prosenttia kauppasummasta, eli 36 000 markkaa.
Korkojen verovähennysoikeus ei ollut 100 prosenttia, vaan koroilla oli maksimivähennysmäärä.Kannattaa ottaa selvää mitä soopaa suoltaa.
2000 luvulla oli 100%. Pätkiikö eläkeläisellä muisti ? Teillä oli siis 100000€ talo. Lol. Senhän maksoi vuodessa pois.
Nyky ihmiset ovat ihan sekaisin kuluttavat kaikki rahat eivätkä säästä mitään... en tiedä haluanko nähdä syksyä kun kaikki romahtaa..kun irtisanomiset ja konkurssit kunnolla alkaa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt kelpaa asua vasta rakennetussa omakotitalossa, jossa on ihanan iso piha. Lainaa on, mutta niin on myös korkokatto lainassa. Muut makselee kovia korkoja ja minä nautin elämästäni.
Ihanan empaattista.
Piti alkaa rakentamaan, myöhästyttiin. Talon kustannukset 2019 oli 400000€. 2020 tuli korotus ja hinta olikin sitten 700000€. Seuraavaksi tuli korot... nyt hinta olisi korkoineen yli miljoonan. Katse tulevaan.. tai valmiisiin kohteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normipalkka 6000 euroa, mitä helvettiä?
Stadissa on paremmilla aloilla helposti. Eihän tuolla pääse vielä edes yli 100k vuosituloihin.
Voin vain kuvitella miltä tuntuu maksella korkoja jos palkka on jotain 4000€ luokkaa, makaroni linjalla saa elää.
Sairaanhoitaja pääsee tuohon ylitöillä. Kiva tehdä 6 päiväistä työviikkoa ja 14h työvuoroja. Siinä se lasten lapsuus vilahtaa ohi.
Omakotitalosta en haluaisi luopua, koska teen vuorotyötä. En pysty nukkumaan yövuoron jälkeen kuin pari tuntia ja jos on yhtään meteliä niin en nuku yhtään.
Kurjaa on. Katselen muita työmahdollisuuksia jatkuvasti.
Kyllä nyt kelpaa asua vasta rakennetussa omakotitalossa, jossa on ihanan iso piha. Lainaa on, mutta niin on myös korkokatto lainassa. Muut makselee kovia korkoja ja minä nautin elämästäni.