Aikuinen lapsi yhteydessä vanhempiinsa joka päivä?
Onko tämä kuinka yleistä? Aikuinen 35 v lapsi asuu omillaan, samalla paikkakunnalla vanhempiensa kanssa. Ihmetyttää yhteydenpidon määrä, siis puhelinsoitto joka päivä. Minusta pari kertaa viikossa on normaalimpaa.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pari kertaa kuukaudessa on normaalia olla yhteydessä vanhempiin. Tosin itse olen äitiini yhteydessä pari kertaa vuodessa, mikä on ihan riittävästi.
Onko äiti samaa mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisen vanhemmilla voi olla jo jonkinlaista avuntarvetta tai terveysmurhetta.
Ei ole.
??
Vierailija kirjoitti:
Minä soitan äidilleni joka päivä, olen siis jotenkin läheisriippuvainen? Mies käy äidillään joka päivä! Todella outoa, että vanhemmat ovat meille muutakin kuin odotettavissaoleva perintö.
Tuo on outoa. En mä sitä läheisriippuvuudeksi kutsuisi, vaan sanoisin että ette ole kasvaneet aikuisiksi.
Meillä on sisarusten ja vanhempien kesken yhteinen wa-ryhmä johon kyllä tulee melkein joka päivä viestiä, soitellaan kun on oikeasti asiaa, eli aika harvoin.
Puolisoni vanhemmat soittelevat hänelle about joka toinen päivä ihan vain kyselläkseen, onko kaikki hyvin. Hän ei useinkaan jaksaisi vastata, mutta olen häntä siihen parin minuutin puheluun kannustanut. Mielestäni siinä ei ole mitään pahaa, että vanhemmat ja aikuiset lapset ovat kiinnostuneet toistensa hyvinvoinnista ja etenkin anopille tuntuu olevan todella tärkeää, että tietää lapsillansa olevan kaikki hyvin vaikka ovatkin jo itsenäisiä keski-ikäisiä aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pari kertaa kuukaudessa on normaalia olla yhteydessä vanhempiin. Tosin itse olen äitiini yhteydessä pari kertaa vuodessa, mikä on ihan riittävästi.
Onko äiti samaa mieltä?
Luultavasti, kaipa äiti itse ottaisi yhteyttä lapseensa, jos haluaisi olla useammin yhteydessä?
Meillä on perheen wa-ryhmä. Sinne viestitellään.
Surullista, jos aloittaja ei ymmärrä. Aloitus kertoo enemmän aloittajasta ja hänen suhteestaan vanhempiinsa kuin mistään muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisen vanhemmilla voi olla jo jonkinlaista avuntarvetta tai terveysmurhetta.
Ne vanhemmat on töissä käyviä kuusikymppisiä.
Omani ovat seitsemänkymppisiä, toinen täysin hoidettava Alzheimer-potilas. Kyllä he aika paljon meidän lasten apua kaipaavat. Lisäksi ihan senkin takia äitini kanssa soitetaan lähes joka päivä, että olemme molemmat yksinäisiä ja on mukava hetki turista niitä näitä.
Älä murehdi, 15 vuoden päästä he kuolevat ja siihen loppuu soittelu. Ihana itsenäisyys tulossa.
En näe siinä mitään outoa. Miksi ei aikuistuttuaan saa pitää läheisiä suhteita vanhempiin?
Minun 30v ystäväni lähettää vanhemmilleen joka kerta viestin, että on päässyt turvallisesti kotiin käytyään lapsuudenkodissaan kylässä.
Riippuu todella paljon siitä MITÄ se yhteydenpito pitää sisällään.
Jos aikuinen lapsi ei osaa päättää asioistaan itsenäisesti tai jos se vanhempi sekaantuu, ohjailee ja manipuloi kaikessa, ei ole tervettä.