Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen lapsi yhteydessä vanhempiinsa joka päivä?

Vierailija
28.06.2023 |

Onko tämä kuinka yleistä? Aikuinen 35 v lapsi asuu omillaan, samalla paikkakunnalla vanhempiensa kanssa. Ihmetyttää yhteydenpidon määrä, siis puhelinsoitto joka päivä. Minusta pari kertaa viikossa on normaalimpaa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pari kertaa kuukaudessa on normaalia olla yhteydessä vanhempiin. Tosin itse olen äitiini yhteydessä pari kertaa vuodessa, mikä on ihan riittävästi.

Vierailija
2/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisen vanhemmilla voi olla jo jonkinlaista avuntarvetta tai terveysmurhetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos sillä vanhemmalla on sairautta/avun tarvetta.

Tai tietysti jos se ns lapsi asuu yksin ja on esim diabetes tai epilepsia tms.

Tällöin ymmärrän esim tarkastusviestin.

Vierailija
4/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisen vanhemmilla voi olla jo jonkinlaista avuntarvetta tai terveysmurhetta.

Ei ole.

Vierailija
5/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhteydessä aikuisen lapseni kanssa joka päivä, mutta me viihdymme toistemme seurassa. Vanhemmuus on muuttunut enemmän ystävyydeksi, kun lapseni on jo 27v.

Ei ole yhtä normaalia.

Vierailija
6/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vanhemmat on töissä käyviä kuusikymppisiä.

Vierailija
7/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävän veljellä on diabetes. Hän asuu yksin ja laittaa viestin joka ilta samaan aikaan, että kaikki ok.

Vierailija
8/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitan äidilleni joka päivä, olen siis jotenkin läheisriippuvainen? Mies käy äidillään joka päivä! Todella outoa, että vanhemmat ovat meille muutakin kuin odotettavissaoleva perintö.

Vierailija
9/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on 84, hän soittaa joka päivä tiettyyn aikaan, että kaikki on ok. Puhelu kestää alle minuutin.

Vierailija
10/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, oletpas outo. Kyllä me viestitellään tai soitellaan äidin kanssa päivittäin. Toki on aikoja kun ei, esim. lomilla tai jos muuten on kiireitä molemmilla, mutta pääsääntöisesti kyllä. Ja olen 43-vuotias.

Mikä ongelma?

Vierailija
11/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa ehkä normaalia, itse olen yhteydessä vanhempiin 3-6kk välein.

Vierailija
12/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Kyseessä siis terveet noin 65-vuotiaat, joilla kaksi tervettä qikuista lasta. Kummallakaan näillä aikuisilla lapsilla ei ole omia lapsia. Uskon, että tuo paapominen kyllä vaikuttaa siihen, ettri nämä aikuiset lapset oikein kunnolla aikuistu.

Vierailija
13/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär laittaa viestin joka päivä, kontrolliviestejä että mulla kaikki hyvin. Kerran viikossa tai kahdessa puhutaan puhelimessa. 78 v.

Vierailija
14/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille normaalia on laitta tekstiviesti kerran viikossa.

Vierailija
15/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Kyseessä siis terveet noin 65-vuotiaat, joilla kaksi tervettä qikuista lasta. Kummallakaan näillä aikuisilla lapsilla ei ole omia lapsia. Uskon, että tuo paapominen kyllä vaikuttaa siihen, ettri nämä aikuiset lapset oikein kunnolla aikuistu.

Et sinä tiedä muiden terveydentiloja.

Vierailija
16/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, itsenäinen aikuinen voi olla kaveriinsa yhteydessä päivittäin jos ei muuten niin sosiaalisessa mediassa.

Aikuinen ei ole Suomessa itsenäinen, jos sen saman ajan käyttää soittaakseen vanhemmilleen.

Vierailija
17/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole hyvä asia!? Ihan tarpeeksi on ihmisillä välinpitämättömyyttä omia läheisiään kohtaan sekä turhia riitoja. Joillain välit kokonaan poikki vuosikausia. 

Vierailija
18/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tyttären 20v kanssa tekemisissä päivittäin. Hetki otetaan illansuussa ja höpistään whatsappissa miten päivä on mennyt. Lähetellään myös meemejä ja hyviä biisejä toisillemme.

En mä omaan äitiini ole yhteyksissä, jos pari kertaa vuodessa.

Vierailija
19/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan molemmille vanhemmille (asuvat kyllä yhdessä) vähintään kerran viikossa, vaikkei olisi suoranaista asiaa. Kaikilla ei ole tulehtuneita välejä vanhempiin.

Vierailija
20/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitan molemmille vanhemmille (asuvat kyllä yhdessä) vähintään kerran viikossa, vaikkei olisi suoranaista asiaa. Kaikilla ei ole tulehtuneita välejä vanhempiin.

Kerran viikossa on eri asia kuin kerran päivässä.