Iso leikkaus edessä, pelottaa
Heinäkuussa on edessä iso ja vaikea leikkaus. Isot riskit, onnistuminen epävarmaa. Tekisi mieli perua koko juttu. Millaisia kokemuksia teillä on leikkauksista? Onko kukaan perunut? Toipuminen ja kuntoutus tulee kestämään pitkään, elämä on tällä hetkellä painajaista.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko plastikkakirurginen leikkaus?
Syöpäleikkaus. Tuo toka viesti ei ole minun.
Oikea ap
Onko sulla vaihtoehtoja?
On, eihän ketään väkisin leikata. Leikkaus on niin iso, että elämänlaadusta ei tiedä sen jälkeen.
ap
No ole sitten menemättä.
Kyselin siis muiden kokemuksia.
ap
Hei ja pahoittelut syövästä
Onnea kuintenkin leikkaukseen. On siis mahdollista leikata ja ei katsota toivottomaksi tapaukseksi
On se pelottavaa
Selkä jäykistetty keväällä
Pahinta on pitkä avuttomuus
Vierailija kirjoitti:
Siis laihdutusleikkausta tarkoitin.
-Ap
No ei kai se nyt niin iso leikkaus ole? Ja eikös se ole välttämättömyys että pystyt palaamaan normaaliin elämään ja elämänlaatu kohenee (ja myös odotettavissa oleva elinikä).
Ymmärrän hyvin, että pelottaa. Suomessa kuitenkin on melko turvallista mennä leikkaukseen. Uskon, että se menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko plastikkakirurginen leikkaus?
Syöpäleikkaus. Tuo toka viesti ei ole minun.
Oikea ap
Et kai tosissaan mieti menetkö syöpäleikkaukseen vai et? Sinne on mentävä jotta paranet.
Hyvä kun leikkaavat. Mun tuttua ei leikattu, kuoli aika pian syövän löytymisen jälkeen. Et ole toivoton tapaus kun kerta leikkaavat !
Suomessa on Euroopan pienin leikkauskuolleisuus!
Ap yritin vastata sulle mutta viesti meni "hyväksyntään". On tää palsta paska paikka.
Sulla on toivoa ja pääset syöpäleikkaukseen
Kaikki ei
Kaikki trollipaska teihin tanttoihin uppoaa😆🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
No ei kai se nyt niin iso leikkaus ole? Ja eikös se ole välttämättömyys että pystyt palaamaan normaaliin elämään ja elämänlaatu kohenee (ja myös odotettavissa oleva elinikä).
Kyllä se on iso leikkaus, ja onnistuminen erittäin epävarmaa. Entiseen terveeseen elämään ei ole paluuta siinäkään tapauksessa että leikkaus "onnistuu".
ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun leikkaavat. Mun tuttua ei leikattu, kuoli aika pian syövän löytymisen jälkeen. Et ole toivoton tapaus kun kerta leikkaavat !
Toivottavasti oli nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki trollipaska teihin tanttoihin uppoaa😆🤣
En ole trolli. Mikä sinua vaivaa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Kyllä se on iso leikkaus, ja onnistuminen erittäin epävarmaa. Entiseen terveeseen elämään ei ole paluuta siinäkään tapauksessa että leikkaus "onnistuu".
ap
Olen todella pahoillani. Haluaisitko kertoa millaisia vaikutuksia voi olla odotettavissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
ap
Olen todella pahoillani. Haluaisitko kertoa millaisia vaikutuksia voi olla odotettavissa?
En tarkemmin, mutta ei siis enää tavallista elämää kuitenkaan koskaan, koska elimiä poistetaan.
Jos en mene leikkaukseen, pystyn kuitenkin vielä useamman kuukauden elelemään ns. tavallisesti sikäli kuin kivuilta pystyn.
ap
Aina leikkaus pelottaa. Yleensä menee kuitenkin hyvin. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollista että pelottaa, mutta miten sulle käy jos et leikkaukseen mene? Ei noilla esitiedoilla kukaan osaa sanoa sulle juuta tai jaata.
En pyytänyt neuvoja omaan leikkaukseeni vaan kysyin muiden kokemuksia.
ap
Kyllä se pelottaa. Minulle on tehty leikkaus aivojen alueelle. Ensin olin, että mitä ihmettä en millään olisi mennyt siihen, kun oli syövän hoidot juuri saatu päätökseen.
Neuvottelussa leikkaavan lääkärin kanssa tulin järkiini. Se ei parane ilman leikkausta.
Pahinta taisi olla se, että tukkaa ei ollut ja naama murjotun näköinen. Kipuja ei ollut.
Nyt olen ollut avosydänleikkauksessa ja ihan hyvin sekin meni. Hoitohenkilökuntaan voi luottaa. He vahtivat joka risausta.
Elämä jatkuu ja jokainen päivä on lahja.
Onhan se tavallaan vammauttavaa tämäkin, kun elimet alkavat pettää, mutta niin kauan kun hoitoja on niin niitä otetaan.
Rohkeutta sinulle.
Mini käynyt ene ryhämän kautta julkisen sektorin plk.sairaala maksut.Kun sen jälkeen vuoden laihtuneet,irto nahan poisto sama asia.Siitä noin 5 vuoden jäkeen ylipainoa jo puolet tullut takisin etisestä painostaan,mitä oli lihavana.Kun eivät pyty pitää ohjeistuksia ja sortuvat samaan totutuun ruokailuun,mikä aihetti ylipainoan. Niin mitä järkeä koko leikaus? Unohtavat mitään hiilihapolisia juomia ei koskaan enää leikauksen jäkeen juoda.Miksi ei? Ne kasvatta,laajentaa vatsalaukkua ja sinne uppoaa taas enemmän ruokaa, Lihot lpulta entisieen.Sama on laihdutus pilerit.Kun laihdut nillä.Koko ikäsi et niitä saa syödä.Läkettä kun et enää saa,olet 2 vuodessa takas ylipainossasi.