Iso leikkaus edessä, pelottaa
Heinäkuussa on edessä iso ja vaikea leikkaus. Isot riskit, onnistuminen epävarmaa. Tekisi mieli perua koko juttu. Millaisia kokemuksia teillä on leikkauksista? Onko kukaan perunut? Toipuminen ja kuntoutus tulee kestämään pitkään, elämä on tällä hetkellä painajaista.
Kommentit (57)
Onko plastikkakirurginen leikkaus?
Laidutusleikkaus ei ole iso ja vaikea, oletin, että olet perumassa aivoleikkausta.
Uskon että hyvin se menee. Ahdistus aihettaa mielessä vaikka mitä katastrofi ajatuksia.
Luonnollista että pelottaa, mutta miten sulle käy jos et leikkaukseen mene? Ei noilla esitiedoilla kukaan osaa sanoa sulle juuta tai jaata.
No mieti vaan. Sen jälkeen et voi syödä kuin desin kerralla. Loppuelämän. Itse en menisi.
Ei peruta, 4 vk sitten 1,5 h silmäleikkaus. Hienoa nyt näkee kannatti käydä.
Vierailija kirjoitti:
Syöpäleikkaus. Tuo toka viesti ei ole minun.
Oikea ap
Kaikissa leikkauksissa on riskinsä. Jos sä menet laihdutusleikkaukseen, olet niin obeesi, että tarvitset sitä. Eihän siihen turhan takia ryhdytä.
Mietin itsekin asiaa, sitten mietin mikä on tulos jos leikkausta ei tee ja päädyin että leikkaus on tehtävä. Kokemus oli oikein miellyttävä, leikkaussalihenkilökunta asiantuntevaa ja kirurgi taitava. Ensimmäiset päivät olivat kivuliaat, mutta kun vähitellen joka päivä lisäsi liikuntaa kivut alkoivat väistyä ja elämä voittaa. Nyt olen onnellinen että uskalsin mennä leikkaukseen. Se oikeasti paransi elämänlaatuani. Kutoutus kesti kauan, mutta oli kivat jumpparit.
Vierailija kirjoitti:
Luonnollista että pelottaa, mutta miten sulle käy jos et leikkaukseen mene? Ei noilla esitiedoilla kukaan osaa sanoa sulle juuta tai jaata.
En pyytänyt neuvoja omaan leikkaukseeni vaan kysyin muiden kokemuksia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea ap
Onko sulla vaihtoehtoja?
Autolla ajaminen on oikeasti riskialttiimpaa kuin leikkaukseen meno. Mutta koska autolla ajaminen on meille tuttua ja turvallista, me ei osata pelätä sitä. Leikkaus taas on uutta ja pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis laihdutusleikkausta tarkoitin.
-Ap
Ne kaksoisleuan poistot, ne kasvaa uudestaan. Törkeän näköisiä, kun poistetaan ja sitten alkaa sivuilta kasvaa leuka uudestaan. TV ssä on näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea ap
Onko sulla vaihtoehtoja?
Oho. Tsemppiä. Syöpä leikkaukseen on mentävä. Oo onnellinen että leikkaavat syövän. Se ei ole itsestään selvyys enää nykyisin. Että pääsee syöpäleikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea ap
Onko sulla vaihtoehtoja?
On, eihän ketään väkisin leikata. Leikkaus on niin iso, että elämänlaadusta ei tiedä sen jälkeen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Onko sulla jalkapohjassa kasvaimia. Vaikutat samalta tyypiltä kun se jalkapohjat kasvain tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea ap
Onko sulla vaihtoehtoja?
On, eihän ketään väkisin leikata. Leikkaus on niin iso, että elämänlaadusta ei tiedä sen jälkeen.
ap
No ole sitten menemättä.
Hyvin se menee, ap, älä huoli.
T. syöpäleikkauksesta toipuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Onko sulla jalkapohjassa kasvaimia. Vaikutat samalta tyypiltä kun se jalkapohjat kasvain tyyppi.
Ei tietääkseni :-D Voihan tää syöpä jalkapohjiinkin vielä metastoitua. Ilmoittelen sitten jos niin käy.
ap
Siis laihdutusleikkausta tarkoitin.
-Ap