Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En usko, että yhdeltäkään yli 40-vuotiaalta kysytään henkkareita

Vierailija
28.06.2023 |

Ikärajavalvottuja tuotteita ostaessa. Iän kyllä näkee selkeästi.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39 ja kysytty parin vuoden aikana kahdesti (Lidl ja S), enkä edes juo alkoholia tai käy baareissa, mutta ostaessani jotain 1% simaa tms. Lisäksi viime aikoina on kahdesti kysytty mitä opiskelen.

Vierailija
42/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 vuotias ja lähes aina kysytään henkkarit. Josko sitten nelikymppisenä loppuisi kysely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin viimeksi 43-vuotiaana useaan otteeseen. Nyt olen 45, eikä ole kyselty. 

Vierailija
44/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä korkean holhouksen maassa kysytään. Vaikka voisi iän puolesta olla kyseisen kysyjän isä.

Vierailija
45/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42v ja kysytty viimeisen vuoden aikana ehkä viisi kertaa. Ei se kysely sinun uskomisillasi lopu.

Vierailija
46/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun äitiltä kysyttiin vielä 45v, kertoi. Multakin kysytään jo lähenen jo 33v.

12-vuotiaan äitisi nupputissit?

Vierailija
47/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassojen pitäisi kysyä henkkareita kaikilta jotka voivat olla alle 30. Ei ne kassat oleta että nelikymppiset on alle 18, vaan alle 30.

Ja on kysytty henkkareita kun olin päälle 40, nuori kassapoika taisi järkyttyä iästä kun sanoi "oho" henkkareita katsellessa.

Vierailija
48/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään me kassat joskus, siinä kun on jonkun tunnin kysellyt papereita eikä väsyneenä tulee kysyttyä, joskus kyllä hävettää kun tajuaa mitä teki. Toki asiakkaat ottaa hyvin

Vierailija
49/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 ja pari kertaa kysytty. Aina ollut uusi kassa ja varmaan paineissa kysyy kaikilta ettei vaan tule mitään virheitä tehtyä.

Vierailija
50/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kyseltiin vielä 42-vuotiaana mutta ei enää 43-vuotiaana. Ilmeisesti tämä viimeisin vuosi joka on ollut elämäni raskain, on tehnyt tehtävänsä.

Vierailija
51/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
52/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tuottaa pettymys ihmisille, mutta kassatyöntekijöiden on tarkistettava vuoronsa aikansa riittävän monelta paperit, kone tosiaan ilmoittelee itsestään. Parhaimmillaan joutuu kysymään eläkeläiseltä. 🙂

Vierailija
53/94 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hölyn pölyä nämä jutut täällä. Kumma, että tuolla live-elämässä k u k a a n yli 40v ei todellakaan näytä miltään niin nuorelta, että kysyttäisiin henkkareita! Kyllähän sen nyt näkee naamasta minkä ikäinen ihminen on. Joo, minäkin olen 58v ja juuri eilen kysyttiin, että olenko eka luokalla koulussa hah, hah mitä juttuja täällä!

Itse olin varakassana korona-aikaan, ja kysyin paperit 42-vuotiaalta! Maski kasvoilla, eikä mitään ryppyjä ko.naisella ollut edes silmäkulmissa, niin olisin voinut olettaa hänen olevan vaikka 29.

Mä en ymmärrä, miksi siitä pitää vetää herneet nenään, jos kysytään henkkareita, vaikka oiskin yli 30? Parempi niin päin, kuin että myydään ikärajavalvottuja tuotteita vaikka vanhahkolta näyttävälle 16-vuotiaalle. Kummallisia mielensä pahoittajia tää palsta tulvillaan 😅

Vierailija
54/94 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuri tuo, kassakone piippaa et ikärajatarkastus niin on kysyttyävä oli ikä mikä tahansa, tietty määrä työvuorossa näitä tulee. Toki niitten päälle kysellään nuorilta iät myös.

Vierailija
55/94 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne kysyykin juuri sen takia, että mammat voi sit ilolla leveillä kun luullaan nuoremmaksi kuin on :)

Vierailija
56/94 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan taatusti kysytään. Itse lähestyn neljääkymppiä ja 2/3 myyjästä kysyy henkkarit. Olen miettinyt, tekevätkö sitä kiusallaan vai mitä ihmettä.

Vierailija
57/94 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten kysyttiin paperit kun ostin tupakkaa mutta mulla oli silloin kyllä maski kasvoilla. Olihan se aika hauskaa mutta ehkä oli uusi myyjä tms. -n49

Vierailija
58/94 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

37 ja pari kertaa kysytty. Aina ollut uusi kassa ja varmaan paineissa kysyy kaikilta ettei vaan tule mitään virheitä tehtyä.

No joo tuon vielä ymmärtää. Minua huvittaa, kun lähikaupassani sama parikymppinen tyttö kysyy joka kerta minulta henksut. Luulisi jo tunnistavan minut näin viidenkymmenen kyselyn jälkeen. :)

Vierailija
59/94 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin kun olin juuri täyttönyt 50v. Nuori naismyyjä kysyi ostaessani lonkeroa. Hämmennyin todella. Sitten hön sanoi että näytin niin nuorekkaalta.

Vierailija
60/94 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaupassa töissä ja olen kysynyt henkkarit useammalta yli 40-vuotiaalta. Että kyllä, sitä todellakin tapahtuu.

Iän arvioiminen ei todellakaan ole aina niin helppoa. Suurin osa on ihan helppoja, mutta yllättävän paljon on sellaisia, joista et voi olla varma tarkistamatta. Tai siis voit kyllä olla varma, että henkilö on 18v, mutta PTY:n ohjeistuksen mukaan ikä on kysyttävä kaikilta alle 30v näyttävältä. Meillä se tarkistus on myös merkattava kassaan ja näitä tarkistusprosentteja kytätään suurennuslasin kanssa, joten helpointa on vaan kysyä ne henkkarit, jos yhtään käy mielessä, että henkilö voisi olla alle 30.