Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En usko, että yhdeltäkään yli 40-vuotiaalta kysytään henkkareita

Vierailija
28.06.2023 |

Ikärajavalvottuja tuotteita ostaessa. Iän kyllä näkee selkeästi.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen 46 v ja multa on kysytty kaupassa kahdesti henkkarit viime aikoina.

Ihan pelkkää vi........ . En voi uskoa että näytät alle 18 vuotiaalta.

Vierailija
22/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä on varmaan ollut sokea tai sitten ajatellut etää sinulla on joku vanhentava sairaus? Ei noin ikäloppua voi luulla alle kolmekymppiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt 45-vuotiaana ei enää usein kysytä mutta 2 vuotta sitten joutui yrittämään useammasta kaupasta ennenkuin sai kaljaa kun ajokortti oli hävinnyt lompakon mukana. Älytöntähän se kyllä on. Vain Suomessa.

usassa joissain osavaltioissa täytyy aina näyttää ajokortti tai muu henkilöllisyystodistus alkoholia ostaessa oli kuinka vanha tahansa.

Vierailija
24/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kysyy sen takia, varmuudella, koska ei ne voi tietää minkä ikäinn on. jotkut näyttää ikäistään vanhemmalta ja jotkut nuoremmalta. Vaikea on veikata ihmisten ikää jos ei sitten ole reilusti päälle 50v.

Vierailija
25/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se raja on 30, kun pitää kysyä.

Vierailija
26/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan ne henkkarit tulee kysyä kaikilta, jotka näyttävät alle 30 -vuotiailta.

Ei hyvää vi...... päivää. Suomessa.

Vierailija
27/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan ne henkkarit tulee kysyä kaikilta, jotka näyttävät alle 30 -vuotiailta.

ei ole laki vaan k ja s ryhmät olettavat olevansa vastuullisia näin. alkon rajat ovat , että on yli ikärajan.

Vierailija
28/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41 ja multa on kysytty kahdesti tänä vuonna ja aika harvoin edes ostan alkoholia.

Vierailija
29/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on naurettavaa pelleilyä suomessa.

Vierailija
30/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näköjään kysytään.

Vierailija
31/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole laki vaan k ja s ryhmät olettavat olevansa vastuullisia näin. alkon rajat ovat , että on yli ikärajan.

Saako nauraa? Vastuullisia.

Vierailija
32/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myytiin bussissa lastenlippu, kun olin 42

Vierailija
33/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kassa on nuorempi kuin asiakas, voi olettaa että nuori ihminen ei vielä tunnista tietyn ikäistä ihmistä äkkivilkaisulta. Voi olla myös ihan rutiini varotoimi, eli parempi kysyä kiireessä kassalla kuin olla kysymättä.

Vierailija
34/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkossa on se ihan sama 30 vuotta rajana.

Vierailija
35/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä, että saa pitää työpaikkansa. Tämä siis S-ryhmän kaupoissa.

Ette näytä niin nuorelta, mutta koronan jälkeen osa nuoremmista on vanhentunut silmissä stressattuaan itsensä melkein hengiltä. Tämä johtanut siihen, että tulee kysyttyä varmuuden vuoksi kaikilta mahdollisilta paperit.

Vierailija
36/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kassa on nuorempi kuin asiakas, voi olettaa että nuori ihminen ei vielä tunnista tietyn ikäistä ihmistä äkkivilkaisulta. Voi olla myös ihan rutiini varotoimi, eli parempi kysyä kiireessä kassalla kuin olla kysymättä.

Mun tapauksessa kassa oli kyllä mua selvästi vanhempi ja kävi puolustuskannalle kun näki mun henkkarit, että mistä minä olisin voinut tietää! Olisi pitänyt vastata, että no onhan sulla silmät päässä.

Vierailija
37/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v ja minulta kysyttiin paperit kun ostin yhden light Koff oluen saunajuomaksi.

Vierailija
38/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri aina kehuu kuinka häneltä kysytään henkkareita. Ikää 48 eikä näytä päivääkään nuoremmalta.

Vierailija
39/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50v ja minulta kysyttiin paperit kun ostin yhden light Koff oluen saunajuomaksi.

Minultakin kysyttiin muutaman kerran vielä paperit, kun olin 50. Nyt olen 53, eikä ole enää kyselty. Ilmeisesti aika on vihdoin tehnyt tehtävänsä.

Vierailija
40/94 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hölyn pölyä nämä jutut täällä. Kumma, että tuolla live-elämässä k u k a a n yli 40v ei todellakaan näytä miltään niin nuorelta, että kysyttäisiin henkkareita! Kyllähän sen nyt näkee naamasta minkä ikäinen ihminen on. Joo, minäkin olen 58v ja juuri eilen kysyttiin, että olenko eka luokalla koulussa hah, hah mitä juttuja täällä!