Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HALLITUS: Kela maksaa noin 200 miljoonaa elatustukea suomalaisten miesten puolesta.

Vierailija
28.06.2023 |

Minkälaisia tarinoita näiden takana on?
Miksi osa saa ikuisen nollasopimuksen, vaikka voisivat maksaa omien lastensa elatuksen?

Tutun 3 lapsen elatuksen maksaa valtio, vaikka tuttu tienaa hyvin yrittäjänä.
Käräjillä on sovittu ikuinen nollasopimus kaverin tehtyä nollatulos yrittäjyyttä aloittaessa. Tämä asia pitää ottaa uudelleenkäsittelyyn ja laittaa hänet maksamaan omista lapsistaan. Kyseinen tyyppi muutoinkin kaikessa röyhkeä vedättäjä.

Säästöjä tulee, kun vedättäjät alkavat hoitamaan omat asiansa!

Kommentit (261)

221/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalapalkka-alan duunareille kun ei sitä korvausta tehdystä työstä makseta tarpeeksi, niin eipä pysty niitä elareitakaan maksamaan)

Jos ei ole varaa elättää omia lapsiaan, niin kannattaako niitä hankkia, ainakaan useampaa kuin yhtä?

Vierailija
222/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot pitäisi tarkistaa kahden vuoden välein. Ottaen myös yritystulon huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman lapsen isä keinotteli itselleen nollasopimuksen, asuu pohjoisessa, työttömyytta, sairauslomaa, velkaa ja what ever, aina jokin este maksaa omaa osuuttaan. Asiaa setvittiin käräjiä myöten. Katson että olen itse elättänyt lapseni omalla palkallani. Ja ilman tukia, tuo elätustuki on isälleen myönnetty tuki koska tämä ei kykene osallistumaan elatukseen.

Juu, ilman tukia.

Et saa siis lapsilisää vaan se on sinun palkkatulojasi?

Tarkoitin muita kuin kaikille muillekin lapsiperheille kuuluvaa tukea. Toki lápsilisässä on yksihuoltajakorotus, oliko peräti 30e? Lapseni on jo täysi-ikäinen.

Yh-korotus on 90€.

Ja kaikille lapsiperheille? En ole koskaan saanut senttiäkään lapsilisiä vaan olen maksanut kaiken omalla työlläni. Lapsilisiä ei makseta kahteen kertaan vaan meidän tapauksessamme ex-vaimolle. Minun lapsiperheeni on ihan yhtä lailla lapsiperhe kuin exänkin ja hoidamme lapset vuoroviikoin. Lain silmissä minun lapsiperheeni ei ole lapsiperhe. Ei tule asumistukea, lapsilisiä, yh-korotuksia, elatustukia, ei mitään.

Vierailija
224/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut 10 vuotta elatustukea kelalta. Ikuista nollasopimusta en ole saanut pyynnöistä huolimatta, koska lastenvalvojan mukaan "tilanne voi muuttua", siis joo aivan varmasti. Eli käydään kahden vuoden välein uusimassa elatussopimus. Järjetöntä touhua.

Lapsen isä on ollut nämä 10 vuotta vuoroin opiskelija, vuoroin sairaslomalla, toimeentulotuella, työttömänä ja milloin mikäkin. Mitään aikomusta työntekoon hänellä ei ole ja tämä on fakta, jonka hän on minulle itse usein sanonut. Ei pidä järkevänä mennä töihin, koska valtio elättää ja hänelle riittää minimitoimeentulo. Hän on fyysisesti ja henkisesti kykenevä työntekoon, ei vain halua.

Että tämmösiä.

Toinen vaihtoehto hänellä on mennä matalapalkkatöihin (jos edes pääsee), ja maksaa kaikki tienaamansa rahansa sinulle. Ymmärrän täysin miestä.

Hän ei maksa mitään tuon kommentin kirjoittajalle, vaan omille lapsilleen.

Joiden kanssa ei elä. Ne lapset ovat sen naisen omia. Hän niiden kanssa on ja elää.

Tuollakin miehellä olisi täysi oikeus tehdä 50-50 sopimus ja osallistua lastensa elämään. Ne ovat hänen lapsiaan, vaikka hän on päättänyt siirtää vastuunsa äidille ja yhteiskunnalle.

Näissä tapauksissa kyseessä on luuseri. Vähän kuin jotkut työttömät. Heille ei yksinkertaisesti voi mitään, ja he ovat veronmaksajien kontolla. Näin tämä menee Suomessa. On tietenkin vaihtoehto poistaa kaikki mahdolliset tuet ja tehdä Suomesta "vahvat elää, köyhät menehtyy" -tyyppinen valtio.

Monet normaalit miehet kyllä osallistuvat 50-50 sopimukseen ja elämä jatkuu normaalisti ilman mitään maksuvelvollisuuksia kenellekään.

Suomalaisista miehistä sitten suuri joukko on luusereita, koska tuo vuotuinen 200 miljoonaa kattaa vähän enemmän kuin muutaman miehen.

200 miljoonaa suomalaisiin lapsiin vuodessa on mielestäni 1000 kertaa parempi kohde yhteiskunnan varoille kuin 6 miljardin tukipaketti italialaisille.

Tuo raha ei ole lapsiin vaan isiin. Tuolla rahalla auttaisi monia oikeasti hädässä olevia suomalaisia lapsia, mutta nyt se maksetaan, jotta vastuuttomien isien ei tarvitse tinkiä itse hankkimiensa lasten takia omista menoistaan.

Ei vaan nimenomaan lapsiin. Lapset tarvitsevat ne varat, ja myös saavat ne.

Lasteni äiti käyttää elatustuet omiin etelänmatkoihinsa. Sitä paitsi, keskustelussa ei oteta huomioon, että elatusavuista luistajissa on myös naisia.

Vierailija
225/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut 10 vuotta elatustukea kelalta. Ikuista nollasopimusta en ole saanut pyynnöistä huolimatta, koska lastenvalvojan mukaan "tilanne voi muuttua", siis joo aivan varmasti. Eli käydään kahden vuoden välein uusimassa elatussopimus. Järjetöntä touhua.

Lapsen isä on ollut nämä 10 vuotta vuoroin opiskelija, vuoroin sairaslomalla, toimeentulotuella, työttömänä ja milloin mikäkin. Mitään aikomusta työntekoon hänellä ei ole ja tämä on fakta, jonka hän on minulle itse usein sanonut. Ei pidä järkevänä mennä töihin, koska valtio elättää ja hänelle riittää minimitoimeentulo. Hän on fyysisesti ja henkisesti kykenevä työntekoon, ei vain halua.

Että tämmösiä.

Toinen vaihtoehto hänellä on mennä matalapalkkatöihin (jos edes pääsee), ja maksaa kaikki tienaamansa rahansa sinulle. Ymmärrän täysin miestä.

Hän ei maksa mitään tuon kommentin kirjoittajalle, vaan omille lapsilleen.

Joiden kanssa ei elä. Ne lapset ovat sen naisen omia. Hän niiden kanssa on ja elää.

Tuollakin miehellä olisi täysi oikeus tehdä 50-50 sopimus ja osallistua lastensa elämään. Ne ovat hänen lapsiaan, vaikka hän on päättänyt siirtää vastuunsa äidille ja yhteiskunnalle.

Näissä tapauksissa kyseessä on luuseri. Vähän kuin jotkut työttömät. Heille ei yksinkertaisesti voi mitään, ja he ovat veronmaksajien kontolla. Näin tämä menee Suomessa. On tietenkin vaihtoehto poistaa kaikki mahdolliset tuet ja tehdä Suomesta "vahvat elää, köyhät menehtyy" -tyyppinen valtio.

Monet normaalit miehet kyllä osallistuvat 50-50 sopimukseen ja elämä jatkuu normaalisti ilman mitään maksuvelvollisuuksia kenellekään.

Suomalaisista miehistä sitten suuri joukko on luusereita, koska tuo vuotuinen 200 miljoonaa kattaa vähän enemmän kuin muutaman miehen.

Se sisältää myös useita naisia.

Vierailija
226/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

in

Vierailija kirjoitti:

Matalapalkka-alan duunareille kun ei sitä korvausta tehdystä työstä makseta tarpeeksi, niin eipä pysty niitä elareitakaan maksamaan)

Jos ei ole varaa elättää omia lapsiaan, niin kannattaako niitä hankkia, ainakaan useampaa kuin yhtä?

Yhteiskunta maksaa. Kaikki ajattelevat näin. Antti Rinnekin sanoi, että meillä on varaa elättää neljä lasta per perhe.

Vierailija
227/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 milj vuodessa? Nollasopimusten määrä eli kuinka paljon lapsia on nollasopomisten piirissä tällä hetkellä? Hälyyttävän iso summa tuo nyt vaan on.

Vierailija
228/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tämmösiä.

Lapseni äiti on ollut kaikki vuodet työtön tai työkkärin pakottamassa palkkatuetussa työssä joka ei nosta hänen tulojaan. Nyt hakee opiskelemaan ei-työllistävää huuhaa-alaa. Ei kuulemma ymmärrä miten jotkut voivat tehdä töitä ja olla VAIN neljä viikkoa lomalla kesäisin.

Lastenvalvoja tekee elatussopimuksen aina vuodeksi kerrallaan ja ehdottaa lyhyempääkin aikaväliä, koska tilannehan voi muuttua. Oikeasti uskoo, että äiti saattaisi mennä töihin. Sanon aina, että tee vaan kerralla vuodeksi, koska hän ei tule koskaan menemään oikeisiin palkkatöihin. Ja näin on myös aina tapahtunut.

Minun on pitänyt välillä tehdä rajusti ylitöitä, että olen saanut maksettua elatusavut ja ylipäätään voinut pitää lapset puolet ajasta itselläni ja ruokkia heidät. Seuraavassa elaritarkastuksessa tuloni ovat luonnollisesti kasvaneet ylitöiden verran ja minun on seuraavana vuonna pitänyt maksaa saman verran enemmän. Tämä tarkoittaa sitä, että minun on pitänyt tehdä tuplamäärä ylitöitä maksaakseni kasvaneet elatusmaksut ja kierre on valmis. Katkeamispisteessä olen elänyt kaikki nämä vuodet ja lopulta sain yhden vuoden vapautuksen elatusmaksuista inhimillisin perustein. Ei ole pakko mennä ylitöihin, mutta köyhäillä toki pitää, kuten ennenkin, kun en enää jaksa ylitöitä tehdä.

Joku väitti, että vuoroviikkovanhemmuudessa ei tarvitse elatusmaksuja maksella, mutta kyllä pitää, jos toinen vanhempi elää vain yhteiskunnan tuilla.

Vierailija
229/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juljus kirjoitti:

Ei elareissa ole muuta pahaa kun se, että ne pitää maksaa exälle. Se kismittää monia miehiä. Paljon helpompaa olis maksaa tai ostaa suoraan lapselle. Maksaa vaikka harrastukset. Ostaa vaatteita ja muuta mitä lapsi tarvii.

Jos maksat vaikka 200 euroa elareita niin ihan jo se lapsen osuus vuokrasta on jo enemmän vai kuvitteletko, että sen lapsen kuukauden tarpeisiin oikeasti käytettäisiin vähemmän rahaa kuin tuo elareiden määrä. Jos sen lapsen elättämiseen menee enemmän kuussa kuin maksamasi elarit niin meneehän se raha selkeästi niiden lasten hyväksi.

Asumistuessa lähivanhemmalle maksetaan lapsikorotukset mikä kattaa lasten osuuden asumisesta kokonaan. Miksi etävanhemman pitäisi maksaa muutenkaan lasten asumisesta toisen vanhemman luona, kun hän maksaa jo lasten asumisen omilla viikoillaan. Eikä muuten saa siihen asumistukea, koska lapsilla voi olla vain yksi virallinen osoite. Sama peruste isommalle asunnolle etävanhemmallakin on.

Ota myös huomioon, että lähivanhemmallakin on elatusvelvollisuus lapsiinsa. Kun lähdetään laskemaan kaikki lähivanhemman saamat tuet lapsista sekä hänen oma elatusvelvollisuusosuutensa, käy usein niin, että tukia jää helposti käytettäväksi lähivanhemman oman elintason korotukseen ja lomamatkoihin.

Vierailija
230/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti nämä eronneet miehet heittäytyvät tahallaan työttömäksi (tekevät pimeitä töitä) jotta välttyvät elareilta. Sitten vielä siitetään pari mukulaa lisää rouvan nro 2 kanssa... Millähän rahalla ne uudet lapset elätetään? Kelalta samanlainen selvittäjä näihin kuin mitä vakuutusyhtiöt käyttävät vakuutuspetosten tutkimiseen niin saadaan nämä vätykset ruotuun ja perittyä rahat takaisin.

Vierailija
231/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatustuet pitäisi siirtää pysyvästi Kelalle, koska elareiden pelko saa monet jättämään lapset kokonaan tekemättä ja jos elarit on jo maksettavana, se kannustaa pysymään työttömänä ettei tarvitse maksaa elareita.

Vierailija
232/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman lapsen isä keinotteli itselleen nollasopimuksen, asuu pohjoisessa, työttömyytta, sairauslomaa, velkaa ja what ever, aina jokin este maksaa omaa osuuttaan. Asiaa setvittiin käräjiä myöten. Katson että olen itse elättänyt lapseni omalla palkallani. Ja ilman tukia, tuo elätustuki on isälleen myönnetty tuki koska tämä ei kykene osallistumaan elatukseen.

Juu, ilman tukia.

Et saa siis lapsilisää vaan se on sinun palkkatulojasi?

Saahan se lapsilisän ja elatustuen.

Vierailija
233/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että tämmösiä.

Lapseni äiti on ollut kaikki vuodet työtön tai työkkärin pakottamassa palkkatuetussa työssä joka ei nosta hänen tulojaan. Nyt hakee opiskelemaan ei-työllistävää huuhaa-alaa. Ei kuulemma ymmärrä miten jotkut voivat tehdä töitä ja olla VAIN neljä viikkoa lomalla kesäisin.

Lastenvalvoja tekee elatussopimuksen aina vuodeksi kerrallaan ja ehdottaa lyhyempääkin aikaväliä, koska tilannehan voi muuttua. Oikeasti uskoo, että äiti saattaisi mennä töihin. Sanon aina, että tee vaan kerralla vuodeksi, koska hän ei tule koskaan menemään oikeisiin palkkatöihin. Ja näin on myös aina tapahtunut.

Minun on pitänyt välillä tehdä rajusti ylitöitä, että olen saanut maksettua elatusavut ja ylipäätään voinut pitää lapset puolet ajasta itselläni ja ruokkia heidät. Seuraavassa elaritarkastuksessa tuloni ovat luonnollisesti kasvaneet ylitöiden verran ja minun on seuraavana vuonna pitänyt maksaa saman verran enemmän. Tämä tarkoittaa sitä, että minun on pitänyt tehdä tuplamäärä ylitöitä maksaakseni kasvaneet elatusmaksut ja kierre on valmis. Katkeamispisteessä olen elänyt kaikki nämä vuodet ja lopulta sain yhden vuoden vapautuksen elatusmaksuista inhimillisin perustein. Ei ole pakko mennä ylitöihin, mutta köyhäillä toki pitää, kuten ennenkin, kun en enää jaksa ylitöitä tehdä.

Joku väitti, että vuoroviikkovanhemmuudessa ei tarvitse elatusmaksuja maksella, mutta kyllä pitää, jos toinen vanhempi elää vain yhteiskunnan tuilla.

Tsemppiä. Kirjoitin aiemmin syyllistävän kommentin vastuuta pakoilevista miehistä, koska omani oli sellainen, mutta ymmärrän vetelyksiä olevan molemmissa sukupuolissa. Vastuunsa kantavia on varmasti enemmistö sekä miehissä että naisissa. Meillä kävi vain huono tuuri vai pitäisikö sanoa, että teimme huonon valinnan.

Vierailija
234/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOkainen ukko vankilaan eristyskoppiin loppuelämäksi joka ei oman kakaransa elatusta maksa. Alkaa elatus maistua.

Vierailija
235/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että tämmösiä.

Tsemppiä. Kirjoitin aiemmin syyllistävän kommentin vastuuta pakoilevista miehistä, koska omani oli sellainen, mutta ymmärrän vetelyksiä olevan molemmissa sukupuolissa. Vastuunsa kantavia on varmasti enemmistö sekä miehissä että naisissa. Meillä kävi vain huono tuuri vai pitäisikö sanoa, että teimme huonon valinnan.

En siis ole tuo kommentoimasi viestin lähettäjä.

Vierailija
236/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

in

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta maksaa. Kaikki ajattelevat näin. Antti Rinnekin sanoi, että meillä on varaa elättää neljä lasta per perhe.

Jossei kerran ole niin turha märistä ettei suomalaiset lisäänny.

Vierailija
237/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua niitä kuvitelmia, missä miehet luulee että elarit riittää vaikka ja mihin. Ei ole kyllä mitään käsitystä lapsen todellisista kuluista.

Meillä lapsen isä maksoi n. 180 euroa.

Vaikka siihen lisäksi laskettaisiin lapsilisästä puolet, niin silti elarit + puolet lapsilisästä ei riittänyt edes puoleen lapsen osuudesta asumiskuluista, päivähoitomaksusta ja ruokakuluista. Siis välttämättömimmistä.

Kaikki muu jäi minun maksettavakseni. Lapsen isän oli myös vaikeuksia uskoa, että pieni lapsi kasvaa useamman vaatekoon vuodessa ja siksi tarvitsee uusia vaatteita aika usein. Saati nyt tavaroita.

Lapsi asui minun luonani ja tapasi isäänsä joka toinen tai kolmas viikonloppu, jos isälle sattui sopimaan. Joskus oli kuukausienkin tauko, ettei.

Vierailija
238/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä pitäisi velvoittaa tekemään sen elatuksen verran töitä valtiolle. Tuskin ovat kädettömiä tai aivan sairaita.

Etuusjärjestelmä uusiksi. Jos et kykene maksamaan rahana, teet työnä sen. Vanhusten huollossa tarvitaan apukäsiä!

Vierailija
239/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinnässä on yli puoli miljardia. Osa kai saadaan perityksi.

Aivan järkyttäviä määriä. Miehet on uskomattomia sutkeja ja loisia. Miehet ovat aivan kuin uhmaikäisiä lapsia. Vain naiset ovat aikuisia.

Eipä siellä persuhallituksessa näitä rahareikiä aioita maksattaa niillä joilla ne kuuluu maksattaa eli miehillä. Eikä sitä 150 miljoonaa joka menee pelkäståän sotealalla lähisuhdeväkivallan el pääosin miesten tekemän lähisuhdeväkivallan seurausten holtoon. Sitten erilkseen vielä poliisi, oikeuslaitos.

Vierailija
240/261 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinnässä on yli puoli miljardia. Osa kai saadaan perityksi.

Aivan järkyttäviä määriä. Miehet on uskomattomia sutkeja ja loisia. Miehet ovat aivan kuin uhmaikäisiä lapsia. Vain naiset ovat aikuisia.

Eipä siellä persuhallituksessa näitä rahareikiä aioita maksattaa niillä joilla ne kuuluu maksattaa eli miehillä. Eikä sitä 150 miljoonaa joka menee pelkäståän sotealalla lähisuhdeväkivallan el pääosin miesten tekemän lähisuhdeväkivallan seurausten holtoon. Sitten erilkseen vielä poliisi, oikeuslaitos.

Naisiakin on elatusmaksujen lusmuilijoissa ja naiset ylipäätänsä yleensä elävät miesten siivellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi