Voiko näillä syömisillä päästä eroon kymmenestä ylimääräisestä
kilosta? Ajalla ei väliä. Laitan tähän yhden päivän syömiset, mutta tietenkin syön eri ruokia eri päivinä, vähän vain osviittaa mun ajatuksista sopivasta syömisestä.
Eka ruoka: kaurapuuro maidolla ja voisilmällä.
toka: hedelmä
kolmas: 4 kalapuikkoa, perunamuusia, tomaattia
neljäs: kahvi ja korvapuusti/joku muu pulla
viides: hedelmä
kuudes: lihakeitto, 2 leipää voilla, lasillinen maitoa
seitsemäs: viili/jogurtti ja hedelmä
Kommentit (59)
Sä saat ennemminkin niille 10 uutta kaveria.
Vierailija kirjoitti:
Sä saat ennemminkin niille 10 uutta kaveria.
Miksi? Osaatko perustella? Haluan ehdotuksia paremmasta, en arvostelua. Ap.
Jos olet kaksimetrinen kivityömies, niin taatusti pääset.
Jos olet 150-senttinen toimistovirkailija, joka harrastaa lukemista ja pitsinnypläystä, niin et pääse.
Lisäksi proteiinia on liian vähän ja muita kasviksia kuin hedelmiä voisi syödä reippaasti enemmän.
Kerro parannusta, sitähän täältä kysyn. Ap.[/quote]
1. Aamiainen hyvä , jos lisäät 1 kananmunan
2. Kalapuikkojen kanssa juuresmuhennos/keitetyt juuressuikaleet
( perunamuusi not)
.3. Korvapuustit pois, pelkkä kahvi tai pari suklaapalaa
4. Leivät pois iltapalalta, tilalle juustoa ja salaattia
Jos varsinkin illalla tuntuu " tyhjältä", vatsa siis, ota ruokalusikallinen ruokaöljyä, oliivi, se pitää nälän poissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miks korvapuusti tärkeä?
Kuka sanoi sen tärkeäksi?
Eikä siinä lukenut korvapuusti vaan pulla. Pitkopullassa on paljon vähemmän rasvaa ja sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullaa? 🥴
"Perunamuussia" voi tarkoittaa toiselle desiä-kahta ja toiselle puolta lautasellista. Ja miten muussi on tehty? Veteen? Täysmaitoon? Onko siinä kermaa tai voita?Perunamuussi tehdään perunoista, täysmaidosta ja voista. Suolaakin lisätään. Etkö ole koskaan tehnyt?
No en ole tuolla reseptillä tehnyt. Miksi kysyt neuvoja, jos vaan v. ttuilet vastaukseksi?
Kerroin oman tapani tehdä muusia. Mikä siinä on vinoilua sinulle?
No kato kun sun pitäisi oll nöyrä! Sitä nää haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullaa? 🥴
"Perunamuussia" voi tarkoittaa toiselle desiä-kahta ja toiselle puolta lautasellista. Ja miten muussi on tehty? Veteen? Täysmaitoon? Onko siinä kermaa tai voita?Perunamuussi tehdään perunoista, täysmaidosta ja voista. Suolaakin lisätään. Etkö ole koskaan tehnyt?
No en ole tuolla reseptillä tehnyt. Miksi kysyt neuvoja, jos vaan v. ttuilet vastaukseksi?
"Suolaakin lisätään (no shit!). Etkö ole koskaan tehnyt?"
Tuo oli v.ttuilua. Miksi olisin sinun reseptillä tehnyt?
seitsemäs: viili/jogurtti ja hedelmä
Liikaa hiilaria, liian vähän kasviksia ja proteiinia. Myös ihan turhan monta ateriaa aikuiselle, kolme riittää mutta neljällä pääset alkuun. Sokerit minimiin ja riittävän kokoiset ateriat niin ei tarvii välipaloja noin paljoa. Ei tee yhtään hyvää ruoansulatukselle puputtaa koko ajan.
Eka ruoka, aamupala: kaurapuuro, voisilmä ja marjoja, lisäksi n. 1,5 dl kippo raejuustoa tai keitetty muna
Toka ruoka, lounas: 6-8 kalapuikkoa, perunaa 2-3 kpl tai vastaava määrä muusia (ei hirveetä kekoa) ja salaatti (vaikka sitä tomaattia) joka täyttää n.puolet lautasesta
Kolmas ruoka, välipala: kahvi, hedelmä 1-2 kpl ja sokeriton jogurtti tai viili. Tai mieluummin rahka mutta on aika hapanta jos ei oo tottunut.
Neljäs ruoka, iltaruoka: Lihakeittoa niin paljon että nälkä lähtee, lisäksi pari palaa ruisleipää ja maitoa.
Max 2 ateriaa päivään.
Paljon enemmän proteiinia ja rasvaa.
Paljon vähemmän hiilaria.
Vierailija kirjoitti:
seitsemäs: viili/jogurtti ja hedelmäLiikaa hiilaria, liian vähän kasviksia ja proteiinia. Myös ihan turhan monta ateriaa aikuiselle, kolme riittää mutta neljällä pääset alkuun. Sokerit minimiin ja riittävän kokoiset ateriat niin ei tarvii välipaloja noin paljoa. Ei tee yhtään hyvää ruoansulatukselle puputtaa koko ajan.
Eka ruoka, aamupala: kaurapuuro, voisilmä ja marjoja, lisäksi n. 1,5 dl kippo raejuustoa tai keitetty muna
Toka ruoka, lounas: 6-8 kalapuikkoa, perunaa 2-3 kpl tai vastaava määrä muusia (ei hirveetä kekoa) ja salaatti (vaikka sitä tomaattia) joka täyttää n.puolet lautasesta
Kolmas ruoka, välipala: kahvi, hedelmä 1-2 kpl ja sokeriton jogurtti tai viili. Tai mieluummin rahka mutta on aika hapanta jos ei oo tottunut.
Neljäs ruoka, iltaruoka: Lihakeittoa niin paljon että nälkä lähtee, lisäksi pari palaa ruisleipää ja maitoa.
Hei kiitti, tää tuntuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
seitsemäs: viili/jogurtti ja hedelmäLiikaa hiilaria, liian vähän kasviksia ja proteiinia. Myös ihan turhan monta ateriaa aikuiselle, kolme riittää mutta neljällä pääset alkuun. Sokerit minimiin ja riittävän kokoiset ateriat niin ei tarvii välipaloja noin paljoa. Ei tee yhtään hyvää ruoansulatukselle puputtaa koko ajan.
Neljäs ruoka, iltaruoka: Lihakeittoa niin paljon että nälkä lähtee, lisäksi pari palaa ruisleipää ja maitoa.Hei kiitti, tää tuntuu hyvältä.
Ap tämä
Vierailija kirjoitti:
Uppis kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta ruokalajit joita syöt, vaan kalorit, joita ahmit naamaasi. Vaiheessa 1 pitää tietää paljonko kuluttaa vuorokaudessa ts. kalorintarve, ja vaiheessa 2 syödä vähemmän kuin ko. kulutus edellyttää. Mitään oikoteitä ei ole, ei sitä voi ravistaa hihasta eikä luottaa tuuriin ja puusilmä.-arvioon, se pitää tietää. Miksi? Siksi, että jos et saa kylliksi kaloreita proteiinista, menetät lihasmassaa, mikä taas on ainoa elin joka sitä rasvaa edes teoriassa voi polttaa energiaksi. Googlaa keto dieetti, syöt vain lihaa ja vihreitä vihanneksia, hyviä rasvoja, toimii 100% varmuudella eikä ole kaloreista niin tarkka, koska proteiinit tekevät kylläiseksi melko vähällä syömisellä..
Älä nyt tällaista sontaa levitä! Keto-ruokavaliossa energia otetaan rasvasta, ei suinkaan proteiinista!
Proteiini on rakennusaine, ei energianlähde.
Kun et pskaakaan mistään tiedä, ole hiljaa. Aineenvaihdunta osaa toki ottaa energiaa proteiinista, ja toisaalta, jos otat sen proteiinin lihasta, kalasta, kananmunista jne. niin eihän se ole pelkkää proteiinia, vaan ohessa tulee ko. aineksen muutkin ravintoaineet. Olen itse treenannut +30 vuotta niin, että ennen aamun treeniä juon vain proteiinijuoman, ja noin 100% varmuudella voin sanoa, että energiaa riittää hyvin sellaiseen treeniin, josta sinut viedään pois paareilla kannettuna. Idea ketoilussa on se, että käytetään sitä kehon rasvaa energiaksi, ja sitä varten tarvitaan se ketoosi. Sen tueksi syödään sitä proteiinia, jotta säilyisi se lihasmassa, joka käyttää sitä rasvaa energiaksi. Jos et syö sitä proteiinia, aineenvaihdunta purkaa sitä lihasmassasta mm. keskushermoston käyttöön, ja lihasmassa on koko ajan se ainoa elin, joka sitä rasvaa polttaa energiakseen edes teoriassa. Olet siis joka suuntaan väärässä, paitsi siinä, että rasva on energiaa, joo. Se vaan on se kaikkein vaikeimmin hyödynnettävä kehon energialähde, siksi tarvitaan se ketoosi.
Vaikka kyseessä onkin yhden päivän ruuat, niin syöt melko vähän kasviksia. tomaatti yksistään ei riitä. Hedelmiä syöt riittävästi. Kasviksista ja hedelmistä saat kuitua, mikä pitää kylläisenä. Vaihtaisin perunaa, viljaa, riisiä ym. kasviksiksi, niin ateriat kevenevät tinkimättä kuitenkaan kylläisyydestä. Lisäksi panostaisiin proteiinin saantiin, sillä se yhdessä kuidun kanssa pitää nälän loitolla pitkään
Lisäksi kannattaisi olla tietoinen päivän kalorisaannista, sekä miten se suhteutuu siihen lukemaan, jota tarvitset nykyisessä painossasi sen ylläpitääksesi. Laihtumisen onnistuminen on kiinni kalorivajeen synnystä, joten jos syöt nykyisillä ruuillasi ylläpitokaloriesi verran, et laihdu, vaikka söisitkin terveellisesti
Minä en tajua tämän palstan ihmisiä, kaikki väittävät syövänsä tyyliin 2 kertaa päivässä ja silloinkin vain jotain proteeinitankkauksia.
Minä syön varmasti enemmän kuin ap. Tänäänkin olen jo syönyt aamukahvilla 2 leipää, lounaalla kanasakaattia ja nyt päiväkahvilla jäätelöä.
Koko elämäni olen ollut 170cm/58-61kg. Lapsista lihosin 15kg molemmista ja laihduin takaisin 3kk:ssa.
En tajua miten te muut ette muka kuluta mitään?
Lisää kasviksia esim aina leivän päälle kurkku+tomaatti/paprika, porkkana/juurestikkuja, kukka-/parsakaalilohkoja naposteluun välipalaksi. Lounaalle ja päivälliselle lautasmalli eli puolet lautasesta salaattia/kasviksia/lämpimiä kasviksia + neljäsosa proteiinia esim iso kanafile ja neljäsosa hiilaria esim täysjyväleipä, tumma riisi/makaroni/pieni peruna. Syö marjoja tai pieni hedelmä rahkan tai parin pähkinän kanssa välipalaksi, pari tummaa suklaapalaa kahvin kanssa. Rasvana öliiviöljyä, pähkinöitä, avocadoa. Leivät 100% kauraa tai ruista, 1-2 palaa päivässä max. Kaurapuuro marjojen kanssa. Neljä ateriaa päivässä hyvä: aamupala, lounas, (pieni välipala jos liikut), päivällinen ja iltapala. Tarkkaile annoskokoja ja syö vain yksi lautasellinen.
Korvapuustissa voi olla 400 kcal. Ilman kaloritietoa on aivan turha sokkona yrittää laihuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua tämän palstan ihmisiä, kaikki väittävät syövänsä tyyliin 2 kertaa päivässä ja silloinkin vain jotain proteeinitankkauksia.
Minä syön varmasti enemmän kuin ap. Tänäänkin olen jo syönyt aamukahvilla 2 leipää, lounaalla kanasakaattia ja nyt päiväkahvilla jäätelöä.
Koko elämäni olen ollut 170cm/58-61kg. Lapsista lihosin 15kg molemmista ja laihduin takaisin 3kk:ssa.
Mä syön kerran päivässä mutta jotain 1900 kcal. En liho enkä laihdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä syön kerran päivässä mutta jotain 1900 kcal. En liho enkä laihdu.
Ja mielestäsi on joku järki siinä, että syöt vain kerran päivässä ja vielä hirveän määrän yhdellä kertaa?