Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kaveri kutsuu veneilemään, pitääkö polttoaineet maksaa puoliksi?

Vierailija
28.06.2023 |

Vai veneilläänkö vaan?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tietysti riippuu kaverista. Jos on kyse yhden päivän/illan veneilystä, en varmaan lähtisi vekslaamaan rahojen kanssa, mutta useamman päivän yhteinen venereissu olisi sitten erikseen, mutta silloin varmaan muutkin kulut tasattaisiin.

Vierailija
2/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä on soutuvene niin pitää viedä toinen airo mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama lopputulema kun silloin jos kaveri pyytäisi ajelemaan. Jotkut pistää kustannukset puoliksi, toiset ei. Itse en yleensä maksa polttoaineista tai oleta jonkun mulle maksavan, jos vaan huvin vuoksi kierrellään.

Vierailija
4/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oleellista on se, onko kaveri joka tapauksessa innokas lähtemään vesille ja kysyykö sinua mukaan lähinnä itselleen seuraksi, jolloin en tarjoutuisi maksamaan bensoista mitään. Voisin toki viedä yhteisiä eväitä tai jos poikkeaisimme jossain syömässä/juomassa jotain, voisin tarjota ehkä jotain.

Jos taas veneilyä on suunniteltu yhdessä ajatuksena yhteinen reissu tai kohteena joku itse toivomani paikka, jonne olisin innokkaasti suunnitellut joskus meneväni, niin silloin näkisin reissun ja kulutkin enemmän yhteisinä.

Vierailija
5/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä

Vierailija
6/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa huvisaastuttamista koko "veneily".

Vierailija
7/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sähköperämoottori kuten nykyaikana on tapana.

Vierailija
8/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purjevene ei paljoa syö.

Vierailija
9/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän kutsui, eikä kutsua ennen ollut sinun vihjailiujasi, että haluaisit joskus mukaan, niin ei tarvitse maksaa. Olet toki kohtelias, kun tarjoudut maksamaan vähintään puolet. Siihen varmaan kaverisi ilmoittaa, että ei missään nimessä, johon sinä vastaat päättäväisesti, että selvä, mutta vaadin, että saan vähintään eväät tuoda meille sitten nauttittavaksi mukaan.

Vierailija
10/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinulle kuuluu?

Vierailija
11/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä kutsuisin, en olettaisi että toinen kustantaa mitään mistä ei olla sovittu.

Vierailija
12/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarat pitää myös tarjota.

Vierailija
13/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä kutsuisin, en olettaisi että toinen kustantaa mitään mistä ei olla sovittu.

ei varmasti kutsujakaan oleta, mutta  kuuluu asiaan  tarjoutua

Vierailija
14/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei varmasti kutsujakaan oleta, mutta  kuuluu asiaan  tarjoutua

Toi on kyllä totta. Mut riittänee joku pienempikin korvaus jos ei oo muuta puhetta ollut. Aina voi kohteliaasti kysyäkin.

Vierailija
15/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mun mielestä ja tuskin hän sitä odottaa. Kohteliasta olisi kuitenkin, jos tarjoaa edes vähän bensarahaa. Ei ihan välttämättä puolia, mutta edes pari kymppiä.

Vierailija
16/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tulisi mieleenkään maksaa mitään polttoaineita, jos erityisesti kutsutaan veneilemään. Eri asia, jos asia yhdessä päätetään. 

Vierailija
17/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsun ystäviä syömään, niin en minä heiltä mitään kustannuksia peri. Sama kyllä pätisi tuollaiseen veneilyyn. 

Vierailija
18/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä soutuvene 2hv honda vai miami vice kruiseri? Toisella menee 10e ja toisella 1000e tunnissa niin on siinä vähän eroa.

Vierailija
19/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veneet syö sairaasti bensaa ja annan aina reilusti bensa rahaa kun eipä se ole edes ainoa kulu.

Vierailija
20/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottorivene = saastuttavaa melusyöpää