Jos kaveri kutsuu veneilemään, pitääkö polttoaineet maksaa puoliksi?
Kommentit (46)
Sama lopputulema kun silloin jos kaveri pyytäisi ajelemaan. Jotkut pistää kustannukset puoliksi, toiset ei. Itse en yleensä maksa polttoaineista tai oleta jonkun mulle maksavan, jos vaan huvin vuoksi kierrellään.
Minusta oleellista on se, onko kaveri joka tapauksessa innokas lähtemään vesille ja kysyykö sinua mukaan lähinnä itselleen seuraksi, jolloin en tarjoutuisi maksamaan bensoista mitään. Voisin toki viedä yhteisiä eväitä tai jos poikkeaisimme jossain syömässä/juomassa jotain, voisin tarjota ehkä jotain.
Jos taas veneilyä on suunniteltu yhdessä ajatuksena yhteinen reissu tai kohteena joku itse toivomani paikka, jonne olisin innokkaasti suunnitellut joskus meneväni, niin silloin näkisin reissun ja kulutkin enemmän yhteisinä.
jos hän kutsui, eikä kutsua ennen ollut sinun vihjailiujasi, että haluaisit joskus mukaan, niin ei tarvitse maksaa. Olet toki kohtelias, kun tarjoudut maksamaan vähintään puolet. Siihen varmaan kaverisi ilmoittaa, että ei missään nimessä, johon sinä vastaat päättäväisesti, että selvä, mutta vaadin, että saan vähintään eväät tuoda meille sitten nauttittavaksi mukaan.
Jos mä kutsuisin, en olettaisi että toinen kustantaa mitään mistä ei olla sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä kutsuisin, en olettaisi että toinen kustantaa mitään mistä ei olla sovittu.
ei varmasti kutsujakaan oleta, mutta kuuluu asiaan tarjoutua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei varmasti kutsujakaan oleta, mutta kuuluu asiaan tarjoutua
Toi on kyllä totta. Mut riittänee joku pienempikin korvaus jos ei oo muuta puhetta ollut. Aina voi kohteliaasti kysyäkin.
Ei tarvitse mun mielestä ja tuskin hän sitä odottaa. Kohteliasta olisi kuitenkin, jos tarjoaa edes vähän bensarahaa. Ei ihan välttämättä puolia, mutta edes pari kymppiä.
No ei tulisi mieleenkään maksaa mitään polttoaineita, jos erityisesti kutsutaan veneilemään. Eri asia, jos asia yhdessä päätetään.
Jos kutsun ystäviä syömään, niin en minä heiltä mitään kustannuksia peri. Sama kyllä pätisi tuollaiseen veneilyyn.
Kyseessä soutuvene 2hv honda vai miami vice kruiseri? Toisella menee 10e ja toisella 1000e tunnissa niin on siinä vähän eroa.
Veneet syö sairaasti bensaa ja annan aina reilusti bensa rahaa kun eipä se ole edes ainoa kulu.
Se tietysti riippuu kaverista. Jos on kyse yhden päivän/illan veneilystä, en varmaan lähtisi vekslaamaan rahojen kanssa, mutta useamman päivän yhteinen venereissu olisi sitten erikseen, mutta silloin varmaan muutkin kulut tasattaisiin.