Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kaveri kutsuu veneilemään, pitääkö polttoaineet maksaa puoliksi?

Vierailija
28.06.2023 |

Vai veneilläänkö vaan?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo savuttavan perämoottorin räkätys muuten hiljaisella järvellä on kanssa sellaista, että torpedolla noita saisi vetästä.

Vierailija
22/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse mun mielestä ja tuskin hän sitä odottaa. Kohteliasta olisi kuitenkin, jos tarjoaa edes vähän bensarahaa. Ei ihan välttämättä puolia, mutta edes pari kymppiä.

Ei selvästi mitään ymmärrystä paljonko veneet kuluttaa ja mihin hintaan. Toi parikymppiä sopii autoilun pikku matkalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veneet syö sairaasti bensaa ja annan aina reilusti bensa rahaa kun eipä se ole edes ainoa kulu.

Siis minkä takia, jos saat vaan kutsun. Ehkä sinä aina kutsutaan, kun osallistut kustannuksiin vaikka ei kyllä tarvitsisi. Kuka kutsuu veneelleen, jotta toinen vain osallistuu kustannuksiin? 

Vierailija
24/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä jos kutsu käy niin kaveri maksaa. Olen veneillyt 30 vuotta ja en ole ottanut maksua jos olen kutsunut kaverin veneilemään. Yleensä kaveri maksaa bensoista puolet jos menemme kalaan vaikka niin se on okei juttu koska silloin kalastetaan  eikä se ole huviajelu.

Vierailija
25/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo savuttavan perämoottorin räkätys muuten hiljaisella järvellä on kanssa sellaista, että torpedolla noita saisi vetästä.

Minä olen meidän järvelle tehnyt noita varten itse "miinoja", mutta enpä viitsi tässä paljastaa sen enempää :)

Vierailija
26/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie vaikka kaljat ja huolehdi siitä että pysytte siinä vaaditussa 1 promillessa.

Vierailija
27/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

X nainen tarjosi retkieväät ihan oma-aloittesti korvauksena retkistä.

Vierailija
28/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä kun asioita ei voi sopia asianosaisten kesken, vaan täytyy pyytää internetin anonyymeiltä jotain yleistä sääntöä.

Vierailija
29/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä kun asioita ei voi sopia asianosaisten kesken, vaan täytyy pyytää internetin anonyymeiltä jotain yleistä sääntöä.

Trollejahan nämä kaikki aloitukset täällä ovat.

30/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu veneestä, ja siitä onko niin sovittu? Ei kai se ole vaikeaa kysyä? Varmaan taka-ajatuksena on kuitenkin, että maksat luonnossa anyway, niin mitä väliä? Ei kai se muuten kutsuisi, vaan kun tahtoo prsettä..

Vierailija
31/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse mun mielestä ja tuskin hän sitä odottaa. Kohteliasta olisi kuitenkin, jos tarjoaa edes vähän bensarahaa. Ei ihan välttämättä puolia, mutta edes pari kymppiä.

Ei selvästi mitään ymmärrystä paljonko veneet kuluttaa ja mihin hintaan. Toi parikymppiä sopii autoilun pikku matkalle.

Siis miksi sitten kutsua veneilemään, jos tarkoitus on vain saada rahaa kustannuksiin? En minä mitään maksaisi, jos saan kutsun venereissule. Ei edes tulisi mielenkään tarjota jotain, koska ajattelen että se on aito kutsu vaan eikä siihen kuulu jotkut reissun kustannukset. 

Vierailija
32/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veneet syö sairaasti bensaa ja annan aina reilusti bensa rahaa kun eipä se ole edes ainoa kulu.

Siis minkä takia, jos saat vaan kutsun. Ehkä sinä aina kutsutaan, kun osallistut kustannuksiin vaikka ei kyllä tarvitsisi. Kuka kutsuu veneelleen, jotta toinen vain osallistuu kustannuksiin? 

Sen takia että mulla on ollut vene ja tiedän miten sika kallista touhua se on. Siksi en kehtaa enkä halua lokkeilla. Jännä että autoilussa usein ollaan valmiita maksamaan bensasta mutta ei veneilyssä missä kulutus voi olla 10 kertainen.

Vierailija
33/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin veneillään vaan. Jos kutsun syömään, niin en todellakaan pyydä maksua raaka-aineiden kustannuksista. Minä kutsuin ja haluan tarjota. 

Vierailija
34/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia että mulla on ollut vene ja tiedän miten sika kallista touhua se on. Siksi en kehtaa enkä halua lokkeilla. Jännä että autoilussa usein ollaan valmiita maksamaan bensasta mutta ei veneilyssä missä kulutus voi olla 10 kertainen.

Mitä ihmettä. Kyse on kutsusta eikä yhteisestä päätöksestä lähteä veneilemään. Onko sulla tapana kutsua ihmisiä ja sitten periä kuluja heiltä? Ei kannata kutsua, jos rahaa on vailla. 

Vierailija
35/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minut kutsutaan autoajelulle, niin en todellakaan osallistu bensakuluhin. Ei tulisi edes mieleen tarjota jotain maksua. Mistä lähtien kutsusta on pitänyt alkaa maksaa jotain? 

Vierailija
36/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin veneillään vaan. Jos kutsun syömään, niin en todellakaan pyydä maksua raaka-aineiden kustannuksista. Minä kutsuin ja haluan tarjota. 

Näen tämän hinta asian tässä. Grillimakkaroita ei kukaan pysty syömään niin paljoa että sillä olisi merkitystä. 50 eurolla saa tajuttoman määrän. Veneilyssä ei 500 euron bensoilla hirveesti juhlita.  

Vierailija
37/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näen tämän hinta asian tässä. Grillimakkaroita ei kukaan pysty syömään niin paljoa että sillä olisi merkitystä. 50 eurolla saa tajuttoman määrän. Veneilyssä ei 500 euron bensoilla hirveesti juhlita.  

No miksi sitten kutsua, jos on liian kallista? Mikä järki koko hommassa? Ai sen takia, että on kallista ja kutsuttu osallistuu myös kustannuksiin, että itse pääsee vähemmillä kustannuksilla. Ei tuossa aidosti kutsuta vaan ihan vaan kulujen pienentämiseksi? Minäpä kutsun, että kaverikin osallistuu kuluihin eikä tarvitse itse kaikkea maksaa. Vattu mitä paskaa. 

Vierailija
38/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minut kutsutaan autoajelulle, niin en todellakaan osallistu bensakuluhin. Ei tulisi edes mieleen tarjota jotain maksua. Mistä lähtien kutsusta on pitänyt alkaa maksaa jotain? 

No lokki on lokki maalla ja merellä.

Vierailija
39/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lokki on lokki maalla ja merellä.

Ai olen lokki, jos suostun kutsuun? En minä sitä autoreissua halunnut  vaan toisen mieliksi voin lähteä ja sitten yhtäkkiä olenkin joku hemmetin lokki? 

Vierailija
40/46 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka kutsuu, maksaa aina kaikki kulut. Aina ja kaikissa tilanteissa. Siis jos selkeä kutsu kyseessä, eli tässä tapauksessa kaveri kutsuu sinut omalle veneelleen hupireissulle. Jos taas kaveri ehdottaa, että hei vuokrataanko vene ja lähdetään veneilemään, niin silloin kaikki puoliksi. Jos kutsuu omalle veneelleen, hän maksaa kaiken. Toki kohtelias vieras vie aina jotain hyödyllistä tuliaista tullessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän