Jos kaveri kutsuu veneilemään, pitääkö polttoaineet maksaa puoliksi?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veneet syö sairaasti bensaa ja annan aina reilusti bensa rahaa kun eipä se ole edes ainoa kulu.
Siis minkä takia, jos saat vaan kutsun. Ehkä sinä aina kutsutaan, kun osallistut kustannuksiin vaikka ei kyllä tarvitsisi. Kuka kutsuu veneelleen, jotta toinen vain osallistuu kustannuksiin?
Sen takia että mulla on ollut vene ja tiedän miten sika kallista touhua se on. Siksi en kehtaa enkä halua lokkeilla. Jännä että autoilussa usein ollaan valmiita maksamaan bensasta mutta ei veneilyssä missä kulutus voi olla 10 kertainen.
Jos minut kutsutaan autoajelulle, niin en todellakaan osallistu bensakuluhin. Ei tulisi edes mieleen tarjota jotain maksua. Mistä lähtien kutsusta on pitänyt alkaa maksaa jotain?
Ei tarvitsekaan, mutta hyviin tapohin ja etikettiin kuuluu, että tarjoutuu ja kutsujan kuuluu siitä kieltäytyä (ellei toisin ole sovittu). Se on sosiaalista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veneet syö sairaasti bensaa ja annan aina reilusti bensa rahaa kun eipä se ole edes ainoa kulu.
Siis minkä takia, jos saat vaan kutsun. Ehkä sinä aina kutsutaan, kun osallistut kustannuksiin vaikka ei kyllä tarvitsisi. Kuka kutsuu veneelleen, jotta toinen vain osallistuu kustannuksiin?
Sen takia että mulla on ollut vene ja tiedän miten sika kallista touhua se on. Siksi en kehtaa enkä halua lokkeilla. Jännä että autoilussa usein ollaan valmiita maksamaan bensasta mutta ei veneilyssä missä kulutus voi olla 10 kertainen.
Jos minut kutsutaan autoajelulle, niin en todellakaan osallistu bensakuluhin. Ei tulisi edes mieleen tarjota jotain maksua. Mistä lähtien kutsusta on pitänyt alkaa maksaa jotain?
Ei tarvitsekaan, mutta hyviin tapohin ja etikettiin kuuluu, että tarjoutuu ja kutsujan kuuluu siitä kieltäytyä (ellei toisin ole sovittu). Se on sosiaalista toimintaa.
No ei todellakaan kuulu tehdä noin vaan kutsu pitäisi ottaa aidosti vastaan ilman mitään tarjouksia. Tietysti jotain pientä voi tuoda mukanaan. Jos minä tarjoan jotain, niin en kyllä tykkäisi, että mulle aletaan tarjota rahaa eikä oteta tarjoustani aidosti vastaan. Jos kutsun veneelle, niin jonku viinipulloin voin ottaa vastaan, mutta en sen enempää. Olisi kyllä vähän loukkaus, jos rahaa alettaisiin tarjota kutsun vastineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitten kun ystäväpiiriisi kuuluu henkilö, joka tulee vain paikalle, ei koskaan edes tarjoudu auttamaan emäntää/isäntää, ei koskaan tuo mitään tuliaisia eikä koskaan tee mitään vastakutsuja, siis on koko ajan ja 100 % saajana, niin ymmärrät.
Ei tuollainen veneilemään kutsu ole iso juttu. Suurinpiirtein saman määrän bensaa se vene syö, jos siellä on yksi tai kaksi ihmistä, mutta silti on kohteliasta viedä edes jotain mukanaan: kas tässä viinipullo/ostin meille litran mansikoita/jne.
Tietysti pitää. Tai jos on purjevene, niin puolet purjeista. /s
Tärkeintä on että varaat itsellesi kassillisen alkosta ja sille oman elämänsä laivan kapteenille pari pulloa Muumi-limua. Siitä se on hyvä veneilyreissu tehty.