Olen pahasti uupunut ja äitini mukaan valehtelen
Hän ei usko että käyn töissä, ainakaan että työpäiväni on pitkiä vaan hänen mukaansa olen keksinyt sen. Hänen mielestään minun ei pitäisi edes levätä, vaan pitäisi hoitaa iltaisin erästä projektia vielä työpäivän jälkeen.
Hän ei usko muutenkaan mitään mitä sanon, eikä muista kerrottuja asioita. Voiko tämä olla oire jostakin muistiongelmasta, toki on ollut jo 10 vuotta tuollainen. Todella raskasta itselle tällainen.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä ihmisiä uuvuttaa ? Mene lenkille niin istuminen uuvuta. En tiedä äitisi ikää, mutta minun äitini on sen verran vanha, että nuorena teki koko päivä töitä, lounasruokalassa, sen päälle jos halusi puhtaita vaatteita meni pesulaan. Kun me lapset synnyttiin äiti lähti töihin, koko päivä töihin, kun oltiin neljän kuukauden ikäisiä siihen päälle sitten kotityöt, isä oli vuorotöissä. Eikä uupunut. Lomat meni suursiivousta tehden, kyllä lattiat pestiin ja vahattiin, matot pestiin ja sitten metsään sieniä ja marjoja keräämään. Eikä uupunut.
Onkin eri asia olla duunari ja tehdä suorittavaa työtä, ei silloin ole käsitystä niiden työstä, joille se on henkisesti raskasta. Joku työskentelee vaativassa asiakastyössä, vaativassa asiantuntijatyössä, on tulostavotteita, on deadlineja, poissaolijoiden työ kaatuu tunnollisten niskaan, on organisaatio-ongelmia, huonoa johtamista, lapset tai puoliso saattaa sairastella, siihen työelämän päälle. Ei sitä tavan duunari ymmärrä, sellainen joka käy suorittamassa annetun tehtävän ja sitten lähtee kotiin eikä työt seuraa mukana.
Mikö siinä on niin vaikea ymmärtää? Puuttuuko joiltain joku palikka päästä kun ei kyetä ymmärtämään, että ihmisiä on erilaisia ja aina ei vaan voi jaksaa? Minua henkilökohtaisesti uuvuttaa sellaiset ihmiset, jotka ei vaan tajua vaikka rautalangasta vääntäisi.
Mutta ap:n kysymys ja huolihan oli äitinsä mahdollinen vointi ja muistiongelmat, ei se, ettei hän saisi äitiään rajattua. Eihän hän siihen neuvoja pyytänyt. Miten joku voikin ymmärtää noin väärin lukemaansa?