Olen pahasti uupunut ja äitini mukaan valehtelen
Hän ei usko että käyn töissä, ainakaan että työpäiväni on pitkiä vaan hänen mukaansa olen keksinyt sen. Hänen mielestään minun ei pitäisi edes levätä, vaan pitäisi hoitaa iltaisin erästä projektia vielä työpäivän jälkeen.
Hän ei usko muutenkaan mitään mitä sanon, eikä muista kerrottuja asioita. Voiko tämä olla oire jostakin muistiongelmasta, toki on ollut jo 10 vuotta tuollainen. Todella raskasta itselle tällainen.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Ku on niin trendikästä valittaa sitä uupumusta. Huoh.
Sisälukutaidon puute 🤦
Eihän se uupumus ollut aloituksen punainen lanka vaan mummelin käytös.
Muistisairaus aiheuttaa naisilla monenlaisia ihmeellisyyksiä. Tämä on nähty ja koettu.
Jaksamisia.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä äiti ruikuttavan tyttärensä tuntee.
Siis se on ruikutusta, kun äiti ei usko minun käyvän töissä ja väittää minun valehtelevan? En ole hänelle ruikuttanut mitään vaan hän kertoi ettei usko minun käyväni töissä. Teen pitkää päivää ja nyt pitäisi käynnistää kuukausuen iltaprojekti, kun olen äidin mielestä päivät työttömänä.. niin onko tämä teistä realiteeteissä kiinni olemista? Äiti on 78-vuotias.
ApSiis mitä ihmettä? Mitä hän kuvittelee sun päivisin tekevän ja mistä saavasi rahaa?
Jaa-a.. sepä se.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko aika katkaista se henkinen napanuora jo viimeinkin?
Ja laittaa välit poikki vanhaan äitiin, joka mahdollisesti tarvitsee apua??
Ap
Jos olet tuota mieltä niin älä valita hänestä tänne.
Muistisairaskin ihminen muistaa että oma tytär oli jo pienenä tyhjän itkijä.
Ei muuta kuin arvostuksen puute. Äitisi vähättelee ja latistaa sinua. Ota etäisyyttä. Ei tee hyvää olla tuollaisen lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos sinun voimavarasi eivät riitä hänen auttamiseen, silloin apu pitää hommata jostain muualta.
Minun äitini tarvitsee apua, mutta minä en pysty häntä auttamaan. Olen tyytyväinen, että hän on saanut apua muualta. Äitini hyvinvointi on minulle tärkeä, mutta niin on myös minun oma hyvinvointini minulle tärkeä, samoin alaikäisten lasteni hyvinvointi, josta huolehtiminen on minun lakisääteinen velvollisuuteni.
Vierailija kirjoitti:
Muistisairaus aiheuttaa naisilla monenlaisia ihmeellisyyksiä. Tämä on nähty ja koettu.
Jaksamisia.
Onneksi miehillä ei, vaan ovat hyvämuistisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis se on ruikutusta, kun äiti ei usko minun käyvän töissä ja väittää minun valehtelevan? En ole hänelle ruikuttanut mitään vaan hän kertoi ettei usko minun käyväni töissä. Teen pitkää päivää ja nyt pitäisi käynnistää kuukausuen iltaprojekti, kun olen äidin mielestä päivät työttömänä.. niin onko tämä teistä realiteeteissä kiinni olemista? Äiti on 78-vuotias.
ApMinun äitini on 82v, eikä hän tiedä, milloin minä käyn töissä ja milloin en. Silloin, kun olen väsynyt, en jaksa pitää yhteyksiä äitiini. Mitään projekteja en äidilleni tee, koska tekisin ne äitini mielestä aina jotenkin väärin tai huonosti.
Tämä iltaprojekti ei edes ollut äidilleni vaan ihan muu juttu, mitän minun pitäisi pystyä tekemään kun en kuulemma käy päivätöissä.. perhekin itsellä on kumminkin jolle pitää ruokaa laittaa jne. Tämmöiset "sivuseikat" on häneltä unohtunut. :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJos olet tuota mieltä niin älä valita hänestä tänne.
Tämä on keskustelupalsta, aihe vapaa. Onko tässä aiheessa joku kipeä kohta sinulle, kun pidät tätä valituksena etkä halua lukea tällaisesta? Skippaa ketju siinä tapauksessa
Vierailija kirjoitti:
Muistisairaskin ihminen muistaa että oma tytär oli jo pienenä tyhjän itkijä.
Mee roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMinun äitini on 82v, eikä hän tiedä, milloin minä käyn töissä ja milloin en. Silloin, kun olen väsynyt, en jaksa pitää yhteyksiä äitiini. Mitään projekteja en äidilleni tee, koska tekisin ne äitini mielestä aina jotenkin väärin tai huonosti.
Tämä iltaprojekti ei edes ollut äidilleni vaan ihan muu juttu, mitän minun pitäisi pystyä tekemään kun en kuulemma käy päivätöissä.. perhekin itsellä on kumminkin jolle pitää ruokaa laittaa jne. Tämmöiset "sivuseikat" on häneltä unohtunut. :(
Ap
Kuka sinua vaatii tekemään sitä projektia?
Kenelle tai mille taholle se projekti pitää tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJos sinun voimavarasi eivät riitä hänen auttamiseen, silloin apu pitää hommata jostain muualta.
Minun äitini tarvitsee apua, mutta minä en pysty häntä auttamaan. Olen tyytyväinen, että hän on saanut apua muualta. Äitini hyvinvointi on minulle tärkeä, mutta niin on myös minun oma hyvinvointini minulle tärkeä, samoin alaikäisten lasteni hyvinvointi, josta huolehtiminen on minun lakisääteinen velvollisuuteni.
Ei ollut kyse hänen auttamisestaan tässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKuka sinua vaatii tekemään sitä projektia?
Kenelle tai mille taholle se projekti pitää tehdä?
Jos luet aloituksen ajatuksella niin tuo äiti vaatii, koska hänen mukaansa lapsensa ei käy päivätöissä vaan valehtelee että kävisi.
Kerro hänelle että käyt töissä ja hoidat kotia . Joku muu voi tehdä projektit jolla on jaksamista ja aikaa .
Vierailija kirjoitti:
Olet mt-ongelmainen.
Sitähän yritin aloituksessa sanoa, että olen uupunut. Minulla on masennusdiagnoosi työperäisen uupumuksen vuoksi. Silti käyn edelleen kokopäivätyössä ja hoidan perheeni. En häpeä olla mt-ongelmainen.
Se vaan ei ollut se pointti tässä, vaan kysyä onko äidin käytös normaalia vai pitääkö minun huolestua hänen voinnistaan myös?
Ap
Kuulut suljetulle osastolle, ap.
Vierailija kirjoitti:
Kerro hänelle että käyt töissä ja hoidat kotia . Joku muu voi tehdä projektit jolla on jaksamista ja aikaa .
Kerrottu on mutta kun hän ei usko.
Ap
Anna ivata, ei haukku haavaa tee.