Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun molemmilla lapsilla on vihreät silmät. Lasten isän kanssa ollaan harmaasilmäisiä ja mieheni äiti on ruskeasilmäinen ja isä harmaasilmäinen.

Vierailija
28.06.2023 |

Aika jännä yhdistelmä näitä eri värejä. Onko muilla samanlaista?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Vanhempani olivat ruskeatukkaisia ja harmaasilmäisiä, veljeni myös. Minä olen vihreäsilmäinen ja punatukkainen. Toinen mummu oli tumma ja sinisilmäinen, pappa tumma ja harmaasilmäinen. Toinen mummu oli vaalea ja sinisilmäinen mutta teki yksinäisen lapsen siis äitini, joten äidin isän suvusta ei tiedetä yhtään mitään. Kuitenkin olen kasvoiltani isäni sisaren näköinen paitsi että on punaiset hiukset. Sisaruksiksi meitä voisi luulla kun täti on vain 8 v. minua vanhempi. 

Vierailija
2/18 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi on isän näköinen siinä vaikuttaa perintötekijät, kun lapsi on naapurin näköinen siinä vaikuttaa ympäristötekijät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vihreä-ruskeasilmäinen. Iiriksen keskiosa hyvinkin ruskea ja iiriksen ulkoreuna tummanvihreä.

Lapsemme ovat vihreäsilmäinen ja ruskeasilmäinen. Lasten isällä on siniset silmät.

Minun isälläni on ruskeat silmät ja äidillä vihreät. Miehen isällä on siniset silmät ja äidillä ruskeat.

Ilmeisesti miehen ja minun lapsille kertyi tarpeeksi ruskeasilmäisyysgeenejä.

Vierailija
4/18 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä väriset silmät on postimiehellä? Vihertävät?

Vierailija
5/18 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa tarkkaan ap. Luulen, että vihreän seassa on ruskeita pilkkuja, jopa kellertäviä pilkkuja, eli eivät ole täysvihreät. Itsellä hyvin tummat vihreänharmaat silmät ja noita mainitsemiani pilkkuja löytyy seasta.

Vierailija
6/18 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien värin periytyminen ei ole niin yksinkertaista kuin karuissa oppikirjaesimerkeissä. Esimerkiksi minulla on ruskeat silmät, vaikka äidillä on siniset ja isällä vaaleansiniset silmät. Pikkuveljelläni taas on hyvin vaaleansiniset silmät.

Vierailija
7/18 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa naapurin Ramilla olla vihreät silmät ?

Vierailija
8/18 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeasilmäisyyden geeni on aika vahva.

Meillä isällä on ruskeat silmät ja äidillä siniset. Lapsista 4/5 on ruskeasilmäisiä ja se yksi on sinisilmäinen.

Vierailija
9/18 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis epäilen juuri koska anoppini on ruskeasilmäinen, eikä kukaan hänen lapsistaan tai lapsenlapsistaan ei ole. Niin on latentisti ja siksi mun lasten silmät on vihreät. Ovat kyllä muutenkin niin tulleet isän puoleiseen sukuun, tyttäreni on anopin kopio ja poikani muistuttaa aivan appiukkoa. Eikä siinä ole mitään huonoa. Akateemisia ja varakkaita ihmisiä.

Vierailija
10/18 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä vihreät, isällä siniset.

Veljellä tummansiniset, siskolla siniharmaat ja minulla sinivihreät.

Vierailija
11/18 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreäsilmäisyys periytyy peittyvästi eli hyppää aina yhden sukupolven yli. Ei voi tulla kummaltakaan vanhemmalta, vaan isovanhemmilta tai heidän isovanhemmiltaan jne. Voi silti tulla vaikka miten kaukaa.

Postimiehen vihreät silmät eivät periydy postimiehen lapselle. Lapsenlapselle voi periytyä.

Vierailija
12/18 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaalean vihreäsilmäisen kaverin mies ja äitinsä eli anoppinsa ovat melkein mustatukkaisia ja tummanruskeat silmät. Appensa on vaalea. Suomalaisia ovat, anoppi vissiin jotain pohjoissuomalaista sukua jossa mm saamelaista.

Kaverilla ja miehellään on kolme lasta, joista yksi vaalea mutta kaksi on niin tummaa että heitä luullaan jatkuvasti r o m a n e i k si ,  ja jopa  r o m a nit   tulleet muutamaan otteeseen juttelemaan että ovatko heikäläisiä ja tivaamaan että miks eivät pukeudu perinteisesti! :D :D :D

Vierailija
13/18 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siniset ja vihreät. Isälläni harmaansiniset, äidilläni vaaleansiniset. Geenitestin mukaan minulla pitäisi olla ruskeat silmät. Samainen geenitesti todistaa että vanhempani ovat biologiset vanhempani.

Vierailija
14/18 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla vanhemmillani on kirkkaansiniset silmät ja minulla vihreät, samoin kuin vaarillani. Mieheni on ruskeasilmäinen ja toinen lapsistamme sai ruskeat silmät, toinen kirkkaansiniset. Vihreä siis todella näkyy hyppäävän sukupolven yli.

Vierailija
15/18 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vividmaps.com/wp-content/uploads/2019/07/eyes.jpg

Euroopan kartta jossa vaaleasilmäisten (sini,vihreä, harmaa) osuus.

Norja ja Ruotsi alkaa olla menetettyjä, kohta mekin.

Virossa näkee enemmän sinisilmäisiä kuin täällä, ja Tallinassa kuulee itseasiassa tänä päivänä enemmän suomea kuin Helsingissä.

Vierailija
16/18 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toinen silmä siniharmaa, toinen suurimmaksi osaksi vihreänkellertävä.

Joku hemocromia mikä tämä lienee. Tulee kieltämättä hieman mutantti olo...

Vierailija
17/18 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, siis itselläni on hyvin vihreät silmät. Myös siskollani ja isälläni on vihreät silmät, tosin vaaleamman vihreät kuin omani. En sitten tiedä tuosta sukupolven yli periytymisestä. Siskoni lapsilla on sitten siniset silmät, kuten myös noiden lasten isällä.

18/18 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista...