Pystytkö kävelemään kaksi kilometriä ilman taukoja?
Kyselyssä oli kohta missä rastitettiin fyysiseen kuntoon liittyviä kysymyksiä, mutta tuo kohta aiheutti minussa ihmettelyä sillä se oli kaikista ylin vaihtoehto, melko rapakuntoista porukkaa täällä suomessa jos tuollaisesta "suorituksesta" sain hyvät pisteet lopussa mitä kuntoon tuli.
Kommentit (98)
kyllä. mutta jatkan siihen päälle vielä 18km yhden pysähdyksen taktiikalla. muuten läskimakkarat ottaa vallan ja saa diapeetuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelykunto kasvaa nopeasti. Jos pystyy kävelemään kilometrin niin jo tokana päivänä menee 2km, sitten myöhemmin 5km, 10km, 20km.
No ei todellakaan kasva päivässä kävelykunto.
kun olin jalkaleikkauksessa ja leikkauksen jälkeen oli liikuntarajoituksia, joskin tietynlaista jumppaa piti tehdä, niin kuntoni (siis lenkkeilykunto) romahti aika nopeasti. Kun sitten pääsin kepeistä eroon ja kirurgi lupasi, että nyt saa rasittaa jalkaa niin paljon kuin sietää, niin en jaksanut alussa edes omaa kotimäkeäni kiivetä ylös ilman voimakasta hengästymistä päivänä 1. pivänä kaksi jaksoinkin kävellä sen pidemmälle ylös ennenkuin hengästyminen alkoi ja päivänä kolme vieläkin pidemmälle. ELi kyllä se kävelykunto todellakin kasvaa jo päivässä. Ei varmasti huippuunsa, mutta koko ajan edistyy ja itse voi sitä mitata vaikkapa juuri siten, että katsoo mihin asti lenkkipolkua pääsee tai vaikka kuinka monet portaat jaksaa nousta.
eri
Mä olen sairastanut syövän ja keuhkot sekä lihaskunto kärsi pahasti. Ei todellakaan noin vain noussut kunto kun viimein pystyi vähän jo liikkumaan. Ei tapahtunut päivässä mitään muutosta vaan meni kuukausia, että palauduin.
Vierailija kirjoitti:
kyllä. mutta jatkan siihen päälle vielä 18km yhden pysähdyksen taktiikalla. muuten läskimakkarat ottaa vallan ja saa diapeetuksen.
Et sitten ole tajunnut ruokavalion merkitystä.
Eiköhän tuo 2 km ole se minimi, jonka normaalikuntoinen pysty kävelemään ilman taukoja. Ehkä siksi sitä on käytetty. Jos jopa alle 2km matkalla tarvitsee taukoja, niin on jo varmuudella liikunnallisen toimintakyvyn alenema.
No eihän tuo ole mitään, mutta toki täällä on yli-ihmisten kokoontumisajot. En muista milloin oli kävelystä keskustelua, mutta siellä vannottiin että kyllä menee jopa 7-8 kilometriä parissakymmenessä minuutissa ja ihan maltilliseen tahtiin.
Kykenen hyvin ja enemmänkin. Olen pian 78v nainen ja minulla on moninivelrikot. Iso selkäleikkaus kauan sitten, titanmetallia n 15cm ruuveineen selässä, polvissa tekonivelet, metallia joka raajassa ( myös jalkaterissä)paitsi oikeassa ranteessa.
En ole koskaan luovuttanut operaatioiden jälkeen, vaan päättänyt kuntoutua käveleväksi.
Kuntouttaminen, itsensä kuntouttaminen on tärkein operaatioiden jälkeen. Moni on luottanut yksin operaatioon mutta se on puolet korjaamisesta.
Olen kyllä liikkunut aina , erityisesti kävellyt.
Tavallisesti heitän repun selkään, otan pari pienempää kassia mukaan ja kävelen lähimarkettiin n 3km. Sieltä takaisin ostosten kanssa. Eikä mitään vaikeutta. En ole hoikka, vaan ylipainoa on ainakin 10kg. Vaakaa en käytä.
Erikseen teen kävelysauvojen kanssa lenkkejä niin, että tavoite 10 000 askelta täyttyy( älykello on) . Joskus lukema on kaksinkertainen. Kävellessä seuraan luontoa, kuuntelen napista radioita ja
nautin luonnosta ja nyt Suomen kesästä.
Viestini on nivelrikkoisille, että vaatikaa hoitoa ja operaatio kuten tekonivel, jos ei muu auta. Sen jälkeen kuntoutuminen, niin kävely ja liikkuminen alkaa sujua, voimat lisivät pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo ole mitään, mutta toki täällä on yli-ihmisten kokoontumisajot. En muista milloin oli kävelystä keskustelua, mutta siellä vannottiin että kyllä menee jopa 7-8 kilometriä parissakymmenessä minuutissa ja ihan maltilliseen tahtiin.
Taitavat yliarvioida matkojen etäisyyksiä.
En jaksa. Lääkärille tosin valehtelen, että jaksan.
Vierailija kirjoitti:
Voi, että noi ylipainoiset jaksaa valehdella :)
Missä satumaailmassa ne elää.?
Tunnen kyllä monia reilusti ylipainoisia, jotka ovat kovia kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen pystyy kävelemään kaksi kilometriä, jos vain haluaa.
Ei todellakaan pysty. Ei pystynyt mun himourheilijaisäni kun keuhkofibroosi iski!!!
Täällon jotain idioottiteinejä, joille ei tule mieleenkään että tuolla kadulla kulkee paljon ihmisiä, joilla on kenellä mitäkin sairautta ja vaivaa, joka ei näy ulospäin, eikä ne kaikki ollenkaan ole vanhoja. No, oppivat vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan pysty. Ei pystynyt mun himourheilijaisäni kun keuhkofibroosi iski!!!
Täällon jotain idioottiteinejä, joille ei tule mieleenkään että tuolla kadulla kulkee paljon ihmisiä, joilla on kenellä mitäkin sairautta ja vaivaa, joka ei näy ulospäin, eikä ne kaikki ollenkaan ole vanhoja. No, oppivat vielä.
Eivät kylläkään välttämättä opi. Eivät sitten millään. Ei yksinkertaisesti ole riittävästi järkeä siihen.
Vähän ohi ja uskokaa tai ette, mutta olen oikeasti vaikean lihavuuden BMI:n yli ja kävelen hyvinkin kymmenen kilsan lenkin pitämättä taukoja.
Jos vaellan päivän, eli enemmän kun 10km päivässä, pidän toki taukoja, kuten pitävät normaalipainoisetkin.
Olen urheillut ennen paljon, joten kai siellä läskin alla on jotain kuntoa vielä.
Ylipaino on terveydelle haitallista, mutta ei kerro kaikkea ihmisen kykeneväisyydestä ja kunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kylläkään välttämättä opi. Eivät sitten millään. Ei yksinkertaisesti ole riittävästi järkeä siihen.
Ehkä jos osuu tarpeeksi lähelle joku vakava juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, että noi ylipainoiset jaksaa valehdella :)
Missä satumaailmassa ne elää.?
Niinpä, joissain ketjuissa ylipainoiset on kävelleet 10km/h ja joissain juosseet maratoneja. Heh
Kannattaa joskus mennä katsomaan isoa juoksutapahtumaa ja erityisesti sitä loppupäässä maaliin tulevaa jengiä. Kyllä siellä on ylipainoisia mukana. Toinen juttu on tietysti se, että mikä katsotaan ylipainoiseksi. Oma painoindeksi on yli 25 ja viimeksi toukokuussa juoksin maratonin.
No just joo :)
Kävelen päivittäin joka päivä tuon verran ilman taukoja yhteen suuntaan, vaikka kuljen osn työmatkastani julkisilla. Toki harrastan muutakin liikuntaa sen lisäksi, mutta 2x2,2km tauoton kävely kuuluu päivittäin hyötyliikunnan merkeissä.
Erikoinen kysymys. Kävelen useinkin monta kertaa pitempiä matkoja ilman taukoa. Eikä edes ole vaikeaa.
Itse asiassa ei ole koskaan tullut kävelymatkoilla tilannetta, että olisi ihan pakko pysähtyä ja pitää tauko. Olen kävellyt tunteja yhtäjaksoisesti. Tuollaisten matkojen jälkeen kyllä rasitus tuntuu kehossa, mutta niin kauan kuin pysyn liikkeessä, olo on ok.
Toki jos lähtisin patikoimaan siten että tarkoituksena olisi kaiken kaikkiaan taittaa useiden päivien matka kävellen, täytyisi aina välillä pysähtyä syömään ja nukkumaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ennen raskautta joo, nykyää pitää päästää pissalle useammin