Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö kävelemään kaksi kilometriä ilman taukoja?

Vierailija
28.06.2023 |

Kyselyssä oli kohta missä rastitettiin fyysiseen kuntoon liittyviä kysymyksiä, mutta tuo kohta aiheutti minussa ihmettelyä sillä se oli kaikista ylin vaihtoehto, melko rapakuntoista porukkaa täällä suomessa jos tuollaisesta "suorituksesta" sain hyvät pisteet lopussa mitä kuntoon tuli.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee käveltyä lähikauppaan aina tuo reilu 2km.. eli pierun mittainen matka

Vierailija
22/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn vaikka tuplasti mutta tukivyö oltava ja mieluummin polulla kun kovalla tiellä.

Arvatenkin alapeukkua. Pitäisi selkävikaisena löhöttää mieluummin sohvan pohjalla kun apuvälineiden avulla lenkille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelen aamulla 3km bussiin, sillä 20 km ja sit 2 km töihin.

Sama illalla takasin.

10 km päivässä.

Ei mua harmita.

Vierailija
24/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissäkin kävellyt 7 tuntia ilman taukoja. Ollut niin paljon hommia että ei kerennyt taukoja pitää. Joskus olin pyörälenkillä 25 km päässä kotoa ja kumi puhkesi. Piti sitten kävellä kotiin ja siihen meni 4 tuntia.

Vierailija
25/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee käveltyä lähikauppaan aina tuo reilu 2km.. eli pierun mittainen matka

Mulla tuo on pieru ja kaksi röökiä. Mennen tullen.

Vierailija
26/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyn, mutta sen jälkeen tunnen oloni todella väsyneeksi ja seuraavana päivänä on kipuja 

T. Nivelsairas

Vierailija
27/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaihtelee. Joskus pystyn ja joskus en. Ei ole kunnosta kiinni vaan lonkan kivusta. Lämpöisellä ilmalla pystyy kävelemään paremmin, talvella kipu tulee herkemmin. 

Vierailija
28/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelen joka ikinen pv about 10km ilman taukoja. 

Sama ja ylipainoa on noin 25kg.

Eilen kauppareppua selkään nostaessa tuli jotenkin epäuskoinen fiilis, että tosiaanko tämä vesimeloni (n 2kg) ja 3x 1,5 litran vissyt plus litrat maitoa ja piimää painaa näin paljon. Eihän tuossa ollut todellisuudessa kuin joku reilu 5 kiloa lisäpainoa kannettavaksi.

Omaa ylipainonsa "painoa" ei jotenkin yhtään ymmärrä. Jäisi se 25 kiloa nostamatta. Ja toisaalta se "vain" 5 kiloa on oikeasti ihan iso painonpudotus vaikka ei se missään näy. Eikä tunnu.

Vierailija
29/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit ei kävele edes grillille, kun Volt tuo mätöt kotiin.

Vierailija
30/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty. Influenssan jälkitautina sairastetun molemminpuolisen keuhkokuumeen vaurioittamat keuhkot ja toisen lonkan paha nivelrikko haittaavat paljon.

Vierailija
31/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyn, jos ei kenkään mene kiveä tai muuta kävelyä haittaavaa 

Vierailija
32/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin olevvani rapakuntoinen. Ja tietysti riippuu vauhdista ettei hengästy niin voi kävellä ilman taukoja.

Vierailija
33/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa jaksaa kävellä edes sohvalta omalle jääkaapille. Tämä on enemmän psyykkinen ongelma kuin fyysinen. Tiedän, että kuntoni vielä toistaiseksi riittää rauhallisesti juoksemaan ainakin 15km ellei enemmänkin.

Vierailija
34/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoissakin on eroja.

Helpoimmillaan 2km on tasaisessa maastossa metsä/lenkkipolulla tai asfaltilla.

Matka on selvästi raskaampi samanlaisella alustalla mutta hyvin mäkisessä maastossa.

Matka on huomattavasti raskaampi jos sen kulkee umpimetsässä jossa saa nostella jalkoja kantojen ja kaatuneiden puiden yms ylitse, hyppiä ojien ylitse, kumarrella oksien alitse ba ehkä ajoittain kahlata hieman upottavassa suopohjassakin.

Vierailija
35/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini ei pysty. Hän pystyy vessaan kävelemään rollaattorilla, pidemmät matkat pyörätuolilla.

Itse en syöpähoitojen aikaan pystynyt kuin talon ympäri kävelemään vaikka terveenä kävelin 20 000 askelta päivässä. Myös toisen parin vuoden leikkausjakson aikana kävelin kyllä mutta hitaasti rollaattorin avulla.

Vierailija
36/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matka on huomattavasti raskaampi jos sen kulkee umpimetsässä jossa saa nostella jalkoja kantojen ja kaatuneiden puiden yms ylitse, hyppiä ojien ylitse, kumarrella oksien alitse ba ehkä ajoittain kahlata hieman upottavassa suopohjassakin.

Mammat jaksaa tuon vaikka kummassakin kädessä olisi 10 kilon ostoskassit. 

Ja laulavat samalla Ukko Nooaa. 

Vierailija
37/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan juostakin 20 km ilman taukoja. Ja olen vieläpä painoindeksillä mitaten ylipainon puolella, joskaan peilikuvasta en ylipainoiselta näytä.

Nainen 43 v.

Vierailija
38/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin pystyn vaikka olen lihava ja rapakunnossa.

Vierailija
39/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

63 ja juoksen jokä päivä vähintään 5 km putkeen kaksi kertaa  ja joskus 10 pötkössä.

Vierailija
40/98 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn vaikka tuplasti mutta tukivyö oltava ja mieluummin polulla kun kovalla tiellä.

Arvatenkin alapeukkua. Pitäisi selkävikaisena löhöttää mieluummin sohvan pohjalla kun apuvälineiden avulla lenkille.

Ihmettelin myös alapeukkuja. Itsellä on ollut tukivyötä, kiskotukia polvissa ja välillä kävelyyn tueksi apuväline. Kävelen yli 2km pysähtymättä, jos se nyt onnettomuudessa vammautuneelle jokin tavoite on.

Kai tuossa haetaan hengästymistä? Ei en hengästy, mutta on kipu pari kertaa vienyt tajun lenkin jälkeen.

Nyt niitä alapeukkuja tähänkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi