Pystytkö kävelemään kaksi kilometriä ilman taukoja?
Kyselyssä oli kohta missä rastitettiin fyysiseen kuntoon liittyviä kysymyksiä, mutta tuo kohta aiheutti minussa ihmettelyä sillä se oli kaikista ylin vaihtoehto, melko rapakuntoista porukkaa täällä suomessa jos tuollaisesta "suorituksesta" sain hyvät pisteet lopussa mitä kuntoon tuli.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Voi se olla saavutus, jos BMI >50.
BMI54:lla onnistui hyvin. Muttei ollut kylmiltään. Kun laihdutin yli 40kg niin en tiedä miten pitkään menisi, koska pitkälti yli 10km lenkit ei tunnu missään. Olenhan tottunut kantamaan 40kg aiemmin mukanani.
Vierailija kirjoitti:
Voi, että noi ylipainoiset jaksaa valehdella :)
Missä satumaailmassa ne elää.?
Niinpä, joissain ketjuissa ylipainoiset on kävelleet 10km/h ja joissain juosseet maratoneja. Heh
Tuo kysymys on tarkoitettu kartoittamaan ihmisen sairaustasoa, esim. 90-vuotiaalta äidiltäni tuota kysytään. Tottakai terve ihminen pystyy. Terveiden on turha leveillä hyvällä kunnollaan jos pystyy tuon kävelemään.
Kyllä jokainen pystyy kävelemään kaksi kilometriä, jos vain haluaa.
Tässä on yksi juttu. Jokainen pystyy matelemaan vaikka päällään sen 2 km. Mutta kun kävelyyn lisätään vauhtia lähelle hölkkätempoa niin sitten tulee jo rajoja vastaan.
t: aktiivikävelijä mutta ei urheilija
Toisinaan pystyn, joskus taas kivun vuoksi en.
Eihän 2 km ole matka eikä mikään. Peruslenkkini on 6 km, sekin menee pystähtymättä jos kengännauhat ei aukea. Pari vuotta sitten kesällä saatoin kävellä jopa 15 km lenkkejä.
Minä pystyn, mutta esim. äitini ei. Hän varmaan voisi uida kaksi kilometriä putkeen, mutta kävely ei nivelvaivojen vuoksi onnistu.
Pystyn kävelemään vaikka yli 10km pysähtymättä, vaikka olen ylipainoinen ja huonokuntoinen. Hölkkäämään en pysty, jo parisataa metriä tekee hengittämisen kipeäksi ja jalat löllöiksi.
Jaksan helposti, vaikka vähiin on jäänyt liikkuminen viime aikoina. Tänään piti kävellä 3,5km ja hieman oli loppu vaikeaa, mutta sekin tuon kuumuuden takia. Kun en muistanut juomista ottaa mukaan ja lähes koko matkan auringon paisteessa.
Äitini ei pystynyt kävelemään tauotta enää 81-82 v. Oleta, että minäkin kävelen siihen asti.
Näkee taas alapeukuista kuinka he lvetin rapakuntosia läskikasoja tääl palstal on. Vähintään 5km juoksu pitäs onnistuu jokaselta, paitsi vanhuksilta.
Mulla on paha astma mikä tukkii keuhkot 500m jälkeen ja todella kivuliaat kulumat lonkissa ja polvissa. Viimeviikolla kävelin 2 pv peräkkäin 7km per päivä. Toki olin sen jälkeen todella kipeä mutta pystyn kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen pystyy kävelemään kaksi kilometriä, jos vain haluaa.
Sellainen aivopieru sitten sieltä.
Olen ylipainoinen, tottakai jaksan kävellä 2km tauotta. Valitettavasti koirani ei XD
Koiran kanssa tulee lenkkeiltyä ihan minimissään 5km joka päivä.
No aika paljon pidemmästi kilometrejä juosten... Jos en pystyisi niin minulla olisi varmaan paha liikuntavamma / rajoite, painaisin 200kg tai olisin todella vanha ja raihnainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelen joka ikinen pv about 10km ilman taukoja.
Sama ja ylipainoa on noin 25kg.
Eilen kauppareppua selkään nostaessa tuli jotenkin epäuskoinen fiilis, että tosiaanko tämä vesimeloni (n 2kg) ja 3x 1,5 litran vissyt plus litrat maitoa ja piimää painaa näin paljon. Eihän tuossa ollut todellisuudessa kuin joku reilu 5 kiloa lisäpainoa kannettavaksi.
Omaa ylipainonsa "painoa" ei jotenkin yhtään ymmärrä. Jäisi se 25 kiloa nostamatta. Ja toisaalta se "vain" 5 kiloa on oikeasti ihan iso painonpudotus vaikka ei se missään näy. Eikä tunnu.
Ensinnäkin oma ylipaino on sijoiteltu kehoon varsin tasaisesti, ja toiseksi osa siitä painosta on kehon liikutteluun tarkoitettua lihasta.
Itse olen lihonut muutaman vuoden sisällä 10 kg, ja jaksan edelleen juosta kympin. Mutta silloin kun treenasin juoksua tosissaan, kymppi tuskin olisi mennyt kovinkaan hyvin 10 kg lisäpainojen kanssa.
Tänäänkin tapasin 85 vuotiaan joka veti tuon 2 km heittämällä.
Vierailija kirjoitti:
63 ja juoksen jokä päivä vähintään 5 km putkeen kaksi kertaa ja joskus 10 pötkössä.
Tämä on totta. Lisäksi käyn puntilla. Ja muita lajeja.
Sama. Mutta voin kävellä noin 12km, jos ei lasketa sitä, kun välillä pysähdyn tyyliin puoli minuuttia kännykkää katsoen tai venyttelen hetken juuri selän takia. Toki tuossakin ekojen kilometrien aikana olen jonottanut kaupassa tovin, kun olen vienyt lenkin aluksi pullot ja ehkä hakenut kirjastosta kirjoja reppuun, jota olen sitten kantanut tuon 12km. BMI yli 40.